تاریخ انتشار خبر: 4 مهر 1396 | 17:19:34
کد خبر : 1147

رییس پلیس فتا استان خوزستان: اکثر قریب به اتفاق پرونده های ارجاعی به پلیس فتا منجر به کشف جرم می شود

کاربران شبکه های اجتماعی قبل از انتشار هر مطلبی به موثق بودن و تبعات غیرموثق بودن آن فکر کنند /هیچ سایت همسریابی مجوزدار در کشور وجود ندارد /رسانه ها پلیس فتا را در ایجاد امنیت روانی در جامعه کمک کنند اکثر پرونده هایی که به پلیس فتا ارجاع داده می شود منجر به کشف می […]


کاربران شبکه های اجتماعی قبل از انتشار هر مطلبی به موثق بودن و تبعات غیرموثق بودن آن فکر کنند /هیچ سایت همسریابی مجوزدار در کشور وجود ندارد /رسانه ها پلیس فتا را در ایجاد امنیت روانی در جامعه کمک کنند

اکثر پرونده هایی که به پلیس فتا ارجاع داده می شود منجر به کشف می شود، لذا از تمامی مردم تقاضا داریم تا نسبت به دریافت اخبار موثق اقدام و به اخبار بدون منبع موثق توجهی نداشته باشند.

به گزاش زاگرس نشینان؛سرهنگ شاهین حسنوند رییس پلیس فتا استان خوزستان در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در مرکز پلیس فتا برگزار شد بیان کرد: خبرهایی که دارای منبع موثق نیستند باعث بروز آسیب های جدی در جامعه می شود. افراد در شبکه های مجازی اخبار را بدون بررسی و تحلیل و پیدا کردن منبع موثق نباید منتشر کنند.

وی ادامه داد: مواردی در فضای فیزیکال در حال رخ دادن است که انتشار آن از طریق فضای مجازی به صورت ناشناخته و افسارگسیخته پخش می شود ، اینگونه اخبار از طریق پلیس فتا بررسی می شود.

رییس پلیس فتا استان خوزستان تصریح کرد: قبل از انتخابات ریاست جمهوری  تجربه این موضوع را داشته ایم که با هماهنگی و همکاری اصحاب رسانه و مدیران کانال های پرمخاطب، مواردی را تذکر دادیم و مواردی را به صورت هماهنگ شده منتشر کردیم و از آنها خواستیم که از مشوش کردن مطالب خودداری کنند.

وی  همچنین به در پیش رو داشتن اربعین، عاشورا و تاسوعا و تکرار این مسئله در این ایام اشاره کرد و گفت: در خصوص نحوه انتشار اخبار با همکاری مدیران کانال های پرمخاطب  برای جلوگیری از انتشار اخبار کذب، باورپذیری های اشتباه مردم به ویژه در زمینه سفر بدون ویزا به عراق آگاه سازی های لازم را انجام می دهیم.

سرهنگ حسنوند با بیان اینکه نباید شایعات ناپخته را منتشر کنیم اظهار داشت: رسانه ها در بحث امنیت روانی ظرفیت بسیار خوبی دارند و پیشگیری و کنترل مناسبی را در فضای مجازی برای ما فراهم می کند.

رییس پلیس فتا استان خوزستان بر لزوم آموزش مردم و آگاه سازی آنها نسبت به جرائم رایانه ای اشاره داشت و تاکید کرد: اکثر جرائم و سرقت ها در فضای مجازی ناشی از سهل انگاری خود شخص است.

حسنوند با اشاره به اینکه فیلترینگ هوشمند در خارج از ایران وجود دارد ولی در ایران وجود ندارد گفت: در ایران برخلاف خارج از کشور اکثر مردم از نرم افزار تلگرام استفاده می کنند ولی در خارج از کشور از نرم افزار واتساپ استفاده می شود. نظارت بر این شبکه ها باید وجود داشته باشد، فضای محدودتر زمینه را برای ایجاد جرم مهیا می کند.

وی همچنین گفت: اگر بستر آموزش در خانواده ها فراهم شود مشکلات ما کمتر خواهد شد.

سرهنگ حسنوند در خصوص مجازات انتشاردهندگان پیام های متضمن توهین، افترا، نشر اکاذیب و همچنین عکس های خصوصی بیان کرد: با این افراد مطابق قوانین پلیس قضایی برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس فتا خوزستان با اشاره به اینکه هیچ سایت همسریابی در کشور وجود ندارد که دارای مجوز باشد اذعان داشت: متاسفانه شاهد هستیم که تعداد زیادی از افرادی که در این سایت‌ها ثبت‌نام می‌کنند به دنبال دوستی، ازدواج موقت، ازدواج دوم و حتی سوء‌استفاده و کلاهبرداری هستند به همه مردم توصیه می کنیم تا از طریق این سایت ها نسبت به انتخاب همسر اقدام نکنند.

وی در پایان با بیان اینکه میانگین رسیدگی به پرونده های فضای مجازی ۴۵درصد است عنوان کرد: اکثر پرونده هایی که به پلیس فتا ارجاع داده می شود منجر به کشف می شود. لذا از تمامی مردم تقاضا داریم تا نسبت به دریافت اخبار موثق اقدام و به اخبار بدون منبع موثق توجهی نداشته باشند.