تاریخ انتشار خبر: 14 خرداد 1403 | 13:28:26
کد خبر : 15758
در یک اقدام جهادی توسط کارکنان عملیاتی صنعت نفت گچساران

مهار نشتی خط لوله انتقال نفت

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از مهار نشت نفت و گاز در خط لوله نفت، در یک اقدام جهادی توسط کارکنان عملیاتی صنعت نفت گچساران خبر داد. کمالی افزود: عملیات سخت و حساس رفع نشتی از خط لوله ۸ اینچ انتقال نفت از واحد بهره برداری نرگسی به واحد بهره […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از مهار نشت نفت و گاز در خط لوله نفت، در یک اقدام جهادی توسط کارکنان عملیاتی صنعت نفت گچساران خبر داد.

کمالی افزود: عملیات سخت و حساس رفع نشتی از خط لوله ۸ اینچ انتقال نفت از واحد بهره برداری نرگسی به واحد بهره برداری نفت بی بی حکیمه یک، با تلاش جهادی کارکنان عملیاتی این شرکت در کمترین زمان ممکن پایان یافت.

غلامرضاکمالی ادامه داد: این خط لوله هشت اینچ، انتقال دهنده نفت خروجی واحد بهره برداری نرگسی به واحد بهره برداری بی بی حکیمه یک می باشد که به دلیل وجود گاز هیدروژن سولفوره با غلظت بالای ۳ هزار PPM بسیار سمی و خطرناک است و به محض اطلاع از سوراخ شدن خط لوله و نشت نفت، با برنامه ریزی دقیق و هماهنگی های لازم و به دلیل حساسیت موضوع و جلوگیری از آلودگی زیست محیطی و انتشار نفت و گاز به محیط،کارکنان خدوم و پرتلاش عملیاتی این شرکت در کوتاه ترین زمان ممکن به وسیله بالگرد از گچساران به محل نشت اعزام شدند و با رعایت مقررات ایمنی نشتی از خط لوله را کنترل و مهار نمودند.

وي با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی همکاران عملیاتی اظهار داشت: عملیات کنترل، مهار و رفع نشت از این خط لوله با درایت همکاران جهادی و با تلاش واحدهای مختلف عملیاتی از جمله خدمات عملیات، خط لوله، بهره برداری و با پشتیبانی و همراهی ایمنی، فنی، ترابری و فرودگاهی، حراست و خدمات، بدون هیچ‌ حادثه‌ای با نصب گیره، با موفقیت انجام گردید.

مدیرعامل نفت و گاز گچساران در پایان تصریح کرد: در این عملیات کارکنان عملیاتی شریان انتقال نفت را از این خط لوله به خط لوله دیگری منتقل نمودند تا هیچ گونه وقفه ای در تولید و انتقال نفت صورت نگیرد .