تاریخ انتشار خبر: 19 اسفند 1402 | 20:18:40
کد خبر : 15528
رئیس روابط عمومي شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب::

اهتمام ویژه مناطق نفت خیز جنوب بر پاسداشت هویت های تاریخی صنعت نفت

رئیس روابط عمومي شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب با اشاره به استفاده از فضايي تاريخي براي برپايي نمايشگاه موزه ها، اشياء و اسناد تاريخي صنعت نفت، عنوان داشت: مديران، کارشناسان و نخبگان صنعت نفت در اين محل تربيت شدند، به همين دليل قدمت و سابقه تاريخي اين فضا دليلي شد تا نمايشگاه در دل […]

  • به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان، سعيد آتشبار در آئين افتتاحيه نخستين نمايشگاه موزه ها، اشياء و اسناد تاريخي صنعت نفت با اشاره به همت والاي مديران اين صنعت در راستاي توجه به مباحث فرهنگي در کنار اصول فني و تخصصي اظهار داشت: صنعت نفت در دولت هاي مختلف کمتر مدیرانی به خود ديده است که هم فني و هم فرهنگي باشند؛ لذا برپايي اين نمايشگاه نقطه آغاز و راهگشايي براي برپايي نمايشگاه دائمي موزه هاي نفت در آینده است.

رئیس روابط عمومي شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب با اشاره به استفاده از فضايي تاريخي براي برپايي نمايشگاه موزه ها، اشياء و اسناد تاريخي صنعت نفت، عنوان داشت: مديران، کارشناسان و نخبگان صنعت نفت در اين محل تربيت شدند، به همين دليل قدمت و سابقه تاريخي اين فضا دليلي شد تا نمايشگاه در دل آن برگزار شود.

آتشبار با بيان اينکه مناطق نفت خيز جنوب به پاسداشت ميراث تاريخي نفت و بازتوليد هويت هاي آن اهتمام ويژه دارد، بيان داشت: همه مديريت ها با تمام توان براي برپايي اين نمايشگاه اقدامات ارزنده اي داشته اند که مورد تقدير است.

وي افزود: اگر چه نفت ره‌آورد مدرنيته است و دانش و تکنسين هاي آن از کشورهاي خارجي وارد ايران اسلامي شده اند؛ لذا ما بايد ميان فرهنگ، خرد و دانش ايران اسلامي در اين زمينه پيوند جدي برقرار کنيم.

رئیس روابط عمومي شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب با اشاره به قدمت ۱۱۳ ساله صنعت نفت و عنوان داشت: این صنعت جامعه شناسي خود را پيدا کرده و دانش اقتصادي، حقوق، ديپلماسي و فلسفه مختص خود را دارد.

ایشان ادامه داد: در حال اخذ موافقت هاي لازم جهت برپایی همايش فرزانگان صنعت نفت و نخبگان علوم انساني در سال آینده و همين مکان برگزار هستیم.

وی بر کشف دانش هاي نفت تأکيد داشت و خاطرنشان کرد: با تأکيد مدير عامل شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب و مهندس رئيسي مشاور ایشان، در بحث موزه ها پيشرفت قابل توجهي داشته ايم، موزه مسجد سليمان پس از چندسال رکود به دليل فقدان توجه و مباحث بودجه اي به لطف خدا در حال راه اندازي است. در کنار آن موزه دارخوين نيز در فاز نخست اجرا قرار گرفته است؛ همچنين سايت موزه اهواز نيز در حال راه اندازي است. بنابراين برگزاري اين نمايشگاه را مي توان حرکتي مهم و آغازي براي راه اندازي موزه دائمي در جنوب کشور دانست.

وي در پايان گفت: اميدواريم با همتي که در صنعت نفت وجود دارد، موزه هاي نفت احياء شود.