تاریخ انتشار خبر: 16 فروردین 1397 | 08:00:25
کد خبر : 2348

یک روز خوب در شاه نشین/ نوروزگاه خوزستان با شکوه خاصی در شاه نشین برگزار شد…

همزمان با دوازدهمین روز از بهار و روز جمهوری اسلامی ، به همت انجمن سبزشاه نشین ، همایش نوروزگاه خوزستان با حضور جمع قابل توجه ای از علاقمندان به فرهنگ و سنت ، در روستای شاه نشین برگزار شد . در این همایش فرهنگی ، استاد اسفندیاررنجبری با اجرای موسیقی و آواز خوانی، باشندگان در […]

همزمان با دوازدهمین روز از بهار و روز جمهوری اسلامی ، به همت انجمن سبزشاه نشین ، همایش نوروزگاه خوزستان با حضور جمع قابل توجه ای از علاقمندان به فرهنگ و سنت ، در روستای شاه نشین برگزار شد .
در این همایش فرهنگی ، استاد اسفندیاررنجبری با اجرای موسیقی و آواز خوانی، باشندگان در این جشنواره را به وجد آورد و صدای زیبای محمدرضاموسوی و خرمی، شادی این همایش را دوچندان کرد… طنز پردازی و استندآپ مرادکیانپور (کل شُرگلا) نیز گل لبخند را بر لبان حاضران نشاند و هم آوایی ساز و دهل بختیاری، دستمال های رنگاوارنگ را به پرواز در آورد.

مهربانو زینب ممبینی شاعره ی بنام خوزستان و علی اصغردهپور شاعر و مدیر انجمن سبز نیز در این همایش با چکامه سرایی ، واژه های زیبای بختیاری را به رقص واداشتند.
در حاشیه این همایش ،جشنواره غذاهای سنتی نیز توسط گروه مهربانوان انجمن سبز زیر سیاه چادرهای بختیاری برپا و نان تیری، انواع آش ، دمنوش های متنوع و محصولات فرهنگی به حاضران ارائه شد.

شهاب داودی هم بعنوان مجری این همایش با اجرای دقیق و حساب شده و پرداختن به موضوعات فرهنگی و اجتماعی، به روشی هنرمندانه موضوعات محیط زیست و پرورش فرهنگی را به تماشاگران منتقل کرد.
گفتنی است صحنه این همایش نیز منحصر بفرد و شبیه آمفی تئاترها باستانی و به روش میدانی آراسته و تماشاگران نیز به صورت نیم دایره رو به صحنه نشسته بودند.

جا دارد از انجمن سبز شاه نشین که بعنوان یکی از قدیمی ترین سازمانهای مردم نهاد خوزستان ،حدود نوزده سال در عرصه فرهنگی در سطح شهرستانهای هفتکل ، باغملک و استان خوزستان فعالیت می کند تقدیر و تشکر کرده و ابراز امیدواریم کنیم با حمایت دولت و علاقمندان به فرهنگ ،اینگونه همایش ها تداوم داشته باشند.