تاریخ انتشار خبر: 13 تیر 1399 | 18:36:50
کد خبر : 9051

یاداشتی از حجت الاسلام ایاسه به مناسبت میلاد امام رضا علیه السلام

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛ حجت الاسلام علی ایاسه در یادداشتی میلاد امام رضا علیه السلام را به عموم مردم تبریک گفت. قال علی ابن موسی الرضا(ع): مَنْ زَارَنِي عَلَيَّ بُعْدِ دَارِي وَ مَزَارِي أَتَيْتُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِي ثَلَاثَةِ مَوَاطِنَ حتي أُخَلِّصَهُ مِنْ أَهْوَالِهَا : اذا تَطَايَرَتِ الکُتُبِ يَمِيناً وَ شِمَالًا ، وَ عِنْدَ الصِّرَاطِ […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛ حجت الاسلام علی ایاسه در یادداشتی میلاد امام رضا علیه السلام را به عموم مردم تبریک گفت.

قال علی ابن موسی الرضا(ع):
مَنْ زَارَنِي عَلَيَّ بُعْدِ دَارِي وَ مَزَارِي أَتَيْتُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِي ثَلَاثَةِ مَوَاطِنَ حتي أُخَلِّصَهُ مِنْ أَهْوَالِهَا : اذا تَطَايَرَتِ الکُتُبِ يَمِيناً وَ شِمَالًا ، وَ عِنْدَ الصِّرَاطِ ، وَ عِنْدَ الْمِيزَانِ

بدین وسیله فرخنده میلاد مسعود و مبارک امام رئوف، سلطان خراسان و نگین ایران زمین هشتمین امام شیعیان مولا امام علی ابن موسی الرضا(ع) را خدمت تمامی ملت شریف ایران بخصوص مردم بزرگوار خوزستان تبریک و تهنیت عرض مینمایم
امید است در ظل توجهات آن امام رئوف ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آسایش ، نعمت و شادکامی گذر ایام نموده و در مسیر پیشرفت و تعالی استوارتر به جلو حرکت نمایند.
سیره ی مبارک امام رضا(ع) علاوه بر رأفت و کرامت ذاتی آن امام معصوم در برخورد با مردم، در مسائل اجتماعی و سیاسی قابل واکاوی و شناسایی است. از جمله در سند ولایتعهدی ایشان این سیره بصورت عالمانه ای نهفته است که از آن سیره و کنش سیاسی- اجتماعی ایشان میتوان برای شرایط حال جامعه و نظام اسلامی الگویی عقلانی و عملی اکتساب نمود.
بالاترین سیره و حکمت ایشان در پذیرش ولایتعهدی که شاید بتوان آن را مهمترین برهان عقلانی ، اخلاقی و خردورزی سیاسی باز تعریف کنیم همان«ترجیح مصلحت جمعی و عمومی بر مصلحت فردی و شخصی»دانست.
که از همین نقطه و منظر میتوان برای تحولات امروز جامعه و بایدها و نباید های نظام مقدس اسلامی نظر کرده و راهکارهای منطقی، اسلامی و منسجمی برای برون رفت از وضعیت پیشرو اتخاذ نمود.
متأسفانه باید گفت که یکی از آفت ها و مشکلات امروزه کشور همین عدم در نظر داشتن مصالح جامعه و منافع ملی به شمار میرود. در جایی که منافع شخصی سیاسی ، حزبی و باند بازی ها مانع از تحقق مصلحت عمومی شده اند. این قربانی نمودن مصالح امت اسلامی در پای قدرت طلبی ها و مطامع اهل قدرت امروزه از مبتلایات جامعه اسلامیست تا جایی که برخی مسئولین نظام اسلامی که انتظار میرود طبق سیره اهل بیت علیهم السلام عمل نمایند، <<الخصوص همین الگوی حکومت داری مد نظر و منبعث از سیره امام هشتم(ع)>> ، مشاهده می شود که فرسنگها فاصله وجود دارد.
در شرایط خطیر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی که از جهتی مورد فشارهای ظالمانه بین المللی و استکبار جهانی قرار دارد و از جهت داخلی هم گرفتار ناکارآمدی هایی در حوزه های اقتصادی و معیشتی قرار دارد یکی از راههای گره گشایی وضعیت موجود ، توجه مسئولین اجرایی وتصمیم گیر و البته همگان به کلید واژه مصلحت عمومی و منافع ملی است. در جایی که باید بدون در نظر داشتن منافع شخصی و گروهی و بعضاً سیاسی بازی های ناکار آمد در جهت تحکیم نظام اسلامی و بهبود فضای زندگی ملت ایران اسلامی قدمهای استوار ،رو به جلو و اساسی برداشته شود تا با امید به خداوند سبحان و پیروی از فرامین الهی و اتخاذ الگوهای صحیح حکومت داری از منظر ائمه هدی(ع) و تأسی از بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در جهت نیل به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی از این شرایط بحرانی و تاریخی سرافرازانه عبور نماییم.
ان شاءالله