تاریخ انتشار خبر: 15 اسفند 1400 | 11:34:52
کد خبر : 12405
یادداشتی از سیدحمیدحسینی:

گام دوم انقلاب اسلامی و رژه ی پیرمردها در مدیریت خوزستان

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سیدحمیدحسینی فعال سیاسی-اجتماعی دریادداشتی باعنوان:گام دوم انقلاب اسلامی و رژه ی پیرمردها در مدیریت خوزستان سید ابراهیم رئیسی در طول انتخابات ۱۴۰۰ بارها استفاده از جوانان و نخبگان را رویکرد جدی دولت آینده خوانده بود اما دیری نپایید که سیاسیون هزار چهره اطراف ایشان را احاطه کردند و از ریل توسعه […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سیدحمیدحسینی فعال سیاسی-اجتماعی دریادداشتی باعنوان:گام دوم انقلاب اسلامی و رژه ی پیرمردها در مدیریت خوزستان

سید ابراهیم رئیسی در طول انتخابات ۱۴۰۰ بارها استفاده از جوانان و نخبگان را رویکرد جدی دولت آینده خوانده بود اما دیری نپایید که سیاسیون هزار چهره اطراف ایشان را احاطه کردند و از ریل توسعه که همان سرمایه های نیروی انسانی جوان کشور است به دور کردند.و رهبری در سال‌های اخیر که استفاده از ظرفیت جوانان در مدیریت کشور به باد فراموشی سپرده شده است.

رهبر معظم انقلاب بارها بر توجه ویژه استفاده از نیروهای جوان تاکید داشتند و دارند که در سخنرانی های می فرمایند:

«در مدیریّت هم هر جا جوان‌ها باشند، مدیریّت، مدیریّت بانشاط‌تری خواهد بود و توصیه ما این است که در مدیریّت های مختلف، جوان‌ها بیشتر به کار گرفته بشوند و بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند.»

توصیه‌های همیشگی ایشان بر بکارگیری جوانان در عرصه‌های مختلف و بهره‌گیری از پتانسیل آنان نشان می‌دهد، مهم‌ترین ظرفیّت امیدبخش کشور، نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی است.

جمعیّت جوان زیر ۴۰ سال که بخش مهمّی از آن نتیجه‌ی موج جمعیّتی ایجاد شده در دهه‌ی ۶۰ است، فرصت ارزشمندی برای کشور است.

۳۶ میلیون نفر در سنین میانه‌ی ۱۵ و ۴۰ سالگی، نزدیک به ۱۴ میلیون نفر دارای تحصیلات عالی، داشتن رتبه دوّم جهان در دانش‌آموختگان علوم و مهندسی، انبوه جوانانی که با روحیه‌ی انقلابی رشد کرده و آماده‌ی تلاش جهادی برای کشورند، و جمع چشمگیر جوانان محقّق و اندیشمندی که به آفرینش‌های علمی و فرهنگی و صنعتی و غیره اشتغال دارند، همان نسلی هستند که رهبر انقلاب آن‌ها را آینده سازان ایران دانسته اند.

نسلی که ایده‌های نوین آن‌ها نجات بخش تمامی عرصه‌های کشور است و برای اجرایی کردن آن‌ها تنها نیاز به اعتماد، حمایت و فرصت خدمت دارند. این فرصت نیز مگر با سپردن سکان‌های مدیریتی به آن‌ها و استفاده از تجربه مدیران قدیمی تر محقق نخواهد شد.

رئیسی که همیشه منویات رهبری را سرلوحه کاری خود قرار می دهد اما متاسفانه با عملکرد بحث برانگیز صادق خلیلیان استاندار خوزستان در امورات انتصابات صدای تمام نخبگان و فعالین در آورده است.

خوزستان این روزها دامنگیر مدیران سالخورده؛سالمند شده است که با ارتباط نزدیک با مدیران ارشد کشور روز به روز صندلی های مدیریت شان مستحکم تر از قبل می شود.

شاید بتوان یکی از نادرترین انتصاب دراستان را علی محمد آخوند علی با بیش از ۷۰ سال سن بعنوان سرپرست دانشگاه چمران پانزدهمین دانشگاه برتر کشور نام برد.

در آخرین انتصاب هفته گذشته ایشان عبدالرضا احسانی نیا با بیش از ۶۵ سال سن و ۳۵ سال سابقه سکاندار فرماندار رامشیر شده است.

حميدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان که در سال ۹۷ مشمول بازنشستگی شده بود و از مدیریت باشگاه پرسپولیس تهران کنار گذاشته شد،اما کماکان با ۶۶ سال سن مدیریت باشگاه فولادخوزستان را در دست دارد.

محمد رضا کرمی نژاد مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان دیگر مدیری است که با ۶۵ سال سن همچنان براریکه قدرت قرار دارد.که بیشترین حواشی مدیریتی را بخود اختصاص داده است.

سیدمحمدعلوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال حاضر با ۷۳ سن شاید جزء معدود مدیرانی در کشور باشد که با این سن و سال همچنان در وزارت بهداشت و درمان مشغول بکار است.

با توجه به‌ سن امید به زندگی در ایران که ۷۶ سال ارزیابی شده است اگر میانگینی از مدیران نامبرده شودبیش از ۶۸ سال سن می باشد.که نه اینکه در سال‌های آخر مدیریتی قرار دارند بلکه در سال‌های آخر عمر خویش قرار گرفتند.

براستی چرا شعارهای سید محرومان روز به روز از واقعیت های و امیدی که مردم به آن دل بسته بودند دور می شود و چاره اندیشی صورت نمی گیرد؟!