تاریخ انتشار خبر: 25 فروردین 1401 | 15:48:19
کد خبر : 12795
یادداشتی از سیدمجیدحسینی نژاد:

کورش مودت سمبل یک اصلاح طلب محافظه کار

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سیدمجیدحسینی نژاد کارشناس ارشد آموزش و پرورش خوزستان در یادداشتی باعنوان:کورش مودت سمبل یک اصلاح طلب محافظه کار تجربه نشان داده است بسیاری از اصلاح طلبان خوزستان وقتی به قدرت میرسند آرمانگرایی و تحول را به فراموشی سپرده و حفظ میز و موقعیت را در راس برنامه های خود قرار میدهند. […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سیدمجیدحسینی نژاد کارشناس ارشد آموزش و پرورش خوزستان در یادداشتی باعنوان:کورش مودت سمبل یک اصلاح طلب محافظه کار

تجربه نشان داده است بسیاری از اصلاح طلبان خوزستان وقتی به قدرت میرسند آرمانگرایی و تحول را به فراموشی سپرده و حفظ میز و موقعیت را در راس برنامه های خود قرار میدهند.

اپیزود اول :

تخلفات گسترده در بکارگیری نیروهای حق التدریس و پیش دبستانی قبل از جلوس مودت بر صندلی اداره کل اموزش و پرورش به وقوع پیوسته بود. انتظار جامعه از یک اصلاح طلب این بود که چراغی در تاریکخانه این نهاد روشن می شد و با متخلفان برخوردی صورت می گرفت اما اینگونه نشد و پدرخوانده ها اجازه ندادند واقعیت های تلخ حق خوری و بی عدالتی روشن شود.

اپیزود دوم :

دخالت های بی پایان نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عزل و نصب ها در زمان صدارت کورش مودت استمرار یافت تا عملا این اداره کل مجری منویات و فرمایشات نمایندگان و حذف نیروهای حامی دولت حسن روحانی باشد و اصولگرایان موفق شدند پیش از راهیابی به پاستور بسیاری از سنگرهای مدیریتی را به غنیمت بگیرند.

 

اپیزود سوم :

اعتراضات گسترده ی فرهنگیان خوزستان برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان با عدم همراهی مدیرکل اصلاح طلب مواجه شد و هیچگونه حمایت حضوری و لسانی هم با انان به عمل نیامد و برخی از این عزیزان گرفتار شدند و مورد پیگرد قضایی و … قرار گرفتند.

اپیزود چهارم :

روزهای پایانی عمر مدیریتی کورش مودت با درخواست تاسیس مدرسه غیرانتفاعی برای خودش مقارن شد . اگر چه این کار شاید در ظاهر تخلف نباشد اما افکار عمومی از توضیحات مدیرکل قانع نشد و اخلاقا بهتر بود این کار پس از اتمام دوره ی مدیریتی ایشان انجام می شد.

محافظه کاری و بی توجهی به پتانسیل های نیروهای اصلاح طلب واقعی و تلاشگران صدیق ستادهای انتخاباتی اصلاحات و اعتدال از طرف برخی مدیران دوزیست در دولت روحانی باعث شد انگیزه های تحول خواهی منکوب شده و اصلاحات و اصلاح طلبان برای سالهای مدیدی به فراموشی سپرده شود .

ماندن بر صندلی های مدیریتی به هر قیمت شایسته نیست. یک روز ماندن با عزت بهتر از سه سال ماندن با محافطه کاری و ….است.