تاریخ انتشار خبر: 21 مرداد 1400 | 18:19:40
کد خبر : 10553
یادداشتی از باقر رزمی:

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ….

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛باقررزمی کارشناس ارشد آموزش و پرورش در یادداشتی باعنوان: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش …. آموزش و پرورش در همه جای دنیا و بلاخص در کشورهای توسعه یافته و حتی پیرامونی مثل ژاپن” مالزی و کره ی جنوبی بخاطر تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص که در آینده سکاندار مدیریت کشور […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛باقررزمی کارشناس ارشد آموزش و پرورش در یادداشتی باعنوان: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ….

آموزش و پرورش در همه جای دنیا و بلاخص در کشورهای توسعه یافته و حتی پیرامونی مثل ژاپن” مالزی و کره ی جنوبی بخاطر تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص که در آینده سکاندار مدیریت کشور هستند واینکه سازمان مولد و تولید کننده فکر و اندیشه است
همیشه و از هر لحاظ چه معیشتی ” معنوی و منزلت اجتماعی در اولویت می باشد

اما در جوامع توسعه نیافته و بلاخص کشور ایران هیچگاه آموزش و پرورش اولویت دولتها نبوده است

و متاسفانه بعضی نگاه ها بسیار افراطی است و آموزش و پرورش را غیر مولد و مصرف کننده می دانند
که باعث شده است معلم هر روز از منظر اجتماعی و معیشتی
دچار مشکل شود و اکثرا برای گذر زندگی خود به شغل دوم روی آوردند
از جمله رانندگی که در بعضی مواقع بصورت اتفاقی راننده ی شاگرد خویش است و این فاجعه بارها برای خیلی ها پیش آمد
اما هیچکس برای این درد چاره ای نیندیشید

ایکاش وزیری با تجربه و خلاق و مبتکر از میان کسانی انتخاب میشد که حداقل مراحل مختلف آموزشی تربیتی” مدیریتی
از قبیل
معلم
معاونت
مدیر
کارشناس
مدیر یک شهرستان یا ناحیه

معاونت و مدیرکل یک استان

و کار در وزارت را تحربه کرده تا حداقل با چنین شناخت و تجربه ای گره گشای اندکی از حجم عظیم مشکلات مدارس دولتی و غیردولتی باشیم .

انتخاب فردی که فقط پیشینه سه سال مدیریت یک مجتمع آموزشی غیردولتی را دارد و مراحل مختلف آموزشی و اجرایی را طی و تجربه نکرده است
و طبق شنیده ها کارکنان همون مجتمع هم از عملکردش رضایت ندارند

یقینا زمان زیادی را می گیرد تا تجربه کسب کند
و این فرصت سوزی به نفع نظام آموزشی نیست

از سوی دیگر افراد با تجربه زیادی در بدنه ی اموزش و پرورش وجود دارد که با اگاهی کامل از مشکلات و کاستی ها می توانند تا حدودی حجم مشکلات را کم کنند .