تاریخ انتشار خبر: 16 فروردین 1401 | 15:22:55
کد خبر : 12709
امام جمعه باغملک:

هنجار شکنی درجشنواره اتحاد اقوام، دل مومنین و خانواده های شهدا را به درد آورد/مسئولین امر از مردم عذر خواهی کنند

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛مهدی بهمنی امام جمعه شهرستان باغملک گفت: زمانی که به اسم و نام انقلاب، در یک مکان عمومی از طرف نهادهای رسمی جمهوری اسلامی با پول بیت المال، چنین مراسمی صورت می گیرد دل مومنین و خانواده شهدا را به درد می آورد.  بهمنی در پیرامون برگزاری جشنواره ای با عنوان […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛مهدی بهمنی امام جمعه شهرستان باغملک گفت: زمانی که به اسم و نام انقلاب، در یک مکان عمومی از طرف نهادهای رسمی جمهوری اسلامی با پول بیت المال، چنین مراسمی صورت می گیرد دل مومنین و خانواده شهدا را به درد می آورد.
 بهمنی در پیرامون برگزاری جشنواره ای با عنوان اتحاد اقوام در خوزستان اظهار کرد: در یک جشنواره بومی محلی، خصوصاً جشنواره‌ای که با تمام اتحاد اقوام برگزار می‌شود باید به سنت‌های ارزشمند که میراث گران بهای نیاکان ما هستند پرداخته شود و برجستگی های اقوام مورد تاکید قرار بگیرد.
وی در پاسخ به روند اخذ مجوز برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌های بومی محلی افزود :در شهرستان سه شورا وجود دارد، شورای تامین، شورای فرهنگ عمومی، شورای امر به معروف و نهی از منکر و این سه شورا رسمیت دارند و مصوبات آن‌ها لازم الاجرا هستند.
امام جمعه باغملک در خصوص اخذ مجوز برای این برنامه از شورای فرهنگ عمومی گفت: این جشنواره از طرف میراث فرهنگی یا شهرداری بود که بابت اجرای این جشنواره، کوچکترین هماهنگی با بنده به عنوان رئیس فرهنگ عمومی نداشته اند‌.
ایشان بیان کرد: محتوای این جشنواره سنخیتی با اتحاد اقوام نداشته است زیرا معمولا برای اجرای این برنامه ها، شاعر؛ هنرمندی و یا گروهای طنز دعوت می شوند تا پیرامون آفت های اختلاف و فواید اتحاد اقوام ایرانی که ما امروز از نان شب به این وحدت نیازمندیم، بپردازند.
وی با بیان اینکه بنده تا پایان مراسم حضور نداشتم اما تصاویر و فیلم هایی که به در فضای مجاری دستم رسید متاسفانه موجب وهن و اعتراض مردم شهرستان شد، عنوان کرد: بسیاری  از اطراف استان  و شهر های همجوار تماس گرفتند و نسبت به این مراسم مختلط آن هم در ملاء عام و مکان عمومی، اعتراض داشتند.
امام جمعه شهرستان باغملک ادامه داد: زمانی که به اسم و نام انقلاب، در یک مکان عمومی از طرف نهادهای رسمی جمهوری اسلامی با پول بیت المال، چنین مراسمی صورت می گیرد دل مومنین و خانواده شهدا را به درد می آورد.
وی افزود: در این مراسم اختلاط، ترویج چشم چرانی، ترویج شراب خواری با  آن محتواهای فاسد به وضوح به  چشم می خورد، بسیاری از شرکت کنندگان نیز انتظار این برنامه را نداشتند اما وقتی مردم می بینند از طرف میراث فرهنگی استان ،شهرداری و شورای اسلامی شهر باغملک چنین مراسمی برگزار شده است که به ابتذال رسمیت بخشیدند.
بهمنی ادامه داد:  باید مسئولین امر از مردم شهید پرور خوزستان سپس باغملک عذر خواهی کنند زیرا در این به اصطلاح جشنواره اقوام فرهنگ غربی را به نمایش گذاشتند و هنجار شکنی های متعددی در این برنامه دیده شد که هیچ ارتباطی نه با تفکراسلامی و ایرانی ندارد.
این مقام مسئول با بیان اینکه برگزاری این مراسم صدای همه فعالین فرهنگی را درآورد، اضافه کرد: منولیان این برنامه باید از مردم عذر خواهی کنند و باید اقداماتی صورت بگیرد که دیگر شاهد برنامه های ضد فرهنگی و  غربی نباشیم.
امام جمعه باغملک در خصوص سخنرانی خود در ابتدای این برنامه که آیا دال بر مشروعیت برنامه است یاخیر، گفت: یکی ازکارمندان میراث فرهنگی استان، با بنده تماس گرفتند و گفت یک جشنواره‌ای از طرف میراث فرهنگی در باغملک به نام اقوام برگزار می شود لذا با توجه به مسائل قومیتی باغملک ازشمابرای سخنرانی دعوت می کنیم.
وی ادامه داد: بنده نیز در پاسخ  وی گفتم با فرماندار هماهنگ کنید که جواب دادند فرماندار تشریف ندارند و بنده به عنوان سخنران این جشنواره رفتم که مراسم آن روز با تلاوت قرآن آغاز شد البته آهنگ هم پخش می شد که تذکر دادیم و گفتیم به حرمت لباس ما آهنگ پخش نکنید و تقریبا ۱۲ دقیقه صحبت کردم و سپس از مراسم خارج شدم و برای اجرای برنامه های دیگر حضور نداشتم.
بهمنی افزود: برای تطهیر سازی بگویند امام جمعه سخنران برنامه بود، عذر بدتر از گناه است، وقتی فلان خواننده را با آن رزومه، با این وجه دعوت می کنند مشخص است که این جمع به کدام سمت و سو کشانده می شود، روز قیامت ما مسئولین فرهنگی و کسانی که این بودجه را خرج  این جشنواره ها می کنیم باید پاسخگو باشیم.