تاریخ انتشار خبر: 25 بهمن 1400 | 13:27:50
کد خبر : 12118
شورای سردبیری زاگرس نشینان:

نگاهی به کارنامه علیرضا ورناصری در هفتکل

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛شورای سردبیری زاگرس نشینان در یادداشتی باعنوان: نگاهی به کارنامه علیرضا ورناصری در هفتکل بخش دوم : پروژه های عمرانی مصادره ی عملکرد دستگاه های اجرایی برای کسی کارنامه نمی شود. قریب دوسال از وعده های رنگارنگ مردی که قرار بود گردن مافیای کارخانه ی سیمان را بشکند و طرحی نو […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛شورای سردبیری زاگرس نشینان در یادداشتی باعنوان: نگاهی به کارنامه علیرضا ورناصری در هفتکل

بخش دوم : پروژه های عمرانی

مصادره ی عملکرد دستگاه های اجرایی برای کسی کارنامه نمی شود.

قریب دوسال از وعده های رنگارنگ مردی که قرار بود گردن مافیای کارخانه ی سیمان را بشکند و طرحی نو دراندازد، می گذرد.

او که در تمام خطابه هایش از وضعیت فقر و فلاکت مردم سخن می گفت و وعده های طلایی میداد و چشم اندازهای رویایی ترسیم می کرد اکنون با کارنامه ای ضعیف ، چشم به مصادره ی دستاوردهای دستگاه های اجرایی دوخته است.

غافل از ان که توسعه هر شهری نه با پروژه سازی شکل می گیرد و نه با شعبده بازی.

توسعه آدم های خاص خودش را طلب می کند و دغدغه می خواهد.

هیچ صیادی از جویی کوچک که به گودالی حقیر می ریزد مرواریدی صید نخواهد کرد.

آن ها که با مبانی مدیریت و برنامه ریزی آشنا هستند می دانند که پروژه های کددار شورای برنامه ریزی شهرستان و استان قابل مصادره نیستند و نقطه ی شروع و پایان انها مشخص است.

اخیرا دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم حوزه انتخابیه مسجدسلیمان لیست یازده پروژه ی فعال شهرستان هفتکل را منتشر و تبلیغات زیادی را به انجام رسانده است. جهت استحضار مخاطبان ارجمند برخی از این پروژه ها را با هم مرور می کنیم:

۱. آب رسانی بخش رغیوه : این پروزه در سال ۹۵ شروع شد و در سال های بعد شتاب گرفت و قریب هشتاد درصد پیشرفت داشت. تنها کاری که در دوره ی ورناصری انجام شد جمع آوری چندین کیلومتر از خط انتقال آب در بخش رغیوه و انتقال لوله ها به محدوده بخش مرکزی بود که حاکی از ناتوانی برای جذب اعتبار و سرهم بندی پروژه است.

۲. جاده خروجی : این محور در سال ۹۵ با تلاش اسماعیل جلیلی و جذب سه میلیارد تومان اعتبار کلنگ زنی شد . در دوره علی عسکر ظاهری با شتاب بیشتری دنبال شد و کار در فاز اول با نود درصد پیشرفت و در فاز دوم با ۴۵ درصد پیشرفت تحویل شد. عملا این پروژه متعلق به قبل است و اکنون فاز دوم ان بعد از دوسال بصورت کج دار و مریز دنبال می شود.

۳. پروژه چهارخطه ی باغملک _ اهواز : تقریبا همه مردم خوزستان می دانند که این پروژه با اراده ی مستحکم هدایت اله خادمی نماینده سابق ایذه ، کد گرفت و عملیات اجرایی ان صورت گرفت و هیچ ارتباطی با تصمیمات شورای برنامه ریزی شهرستان و شخص ورناصری ندارد.

۴. مخازن هزار متر مکعبی: پس از متلاشی شدن مخزن فلزی اب در فلوتین و گسیل کارشناسان آبفا و مدیریت بحران استان این موضوع در دستور کار قرار گرفت و قرار شد یک مخزن هشت هزار متر مکعبی در هفتکل ایجاد شود که بدلیل مشکلات ادغام ادارات و آبفا و بحران های مالی ، توافق نصب دو مخزن هزار متر مکعبی در زمان علی عسکر ظاهری نهایی شد و تجهیزات ان خریداری و با ارتباطات برخی فعالان هفتکل با صادق حقیقی پور ، این پروژه کد گرفت و اجرای ان شروع شد. هیچ پروژه ای خلق الساعه نیست و نیازمند گذشت زمان است.

۵.بیمارستان محلی: موافقت با احداث بیمارستان و مجوز آن در زمان ظاهری اخذ شد و حتی قبل از ان هم در زمان شورای سوم عیدی محمد اصلانی با رایزنی گسترده با جمعی از مالکان ، زمین مورد نظر را فراهم کرده و به ثبت رسانده اند. موافقت با بیمارستان محلی صرفا منحرف کردن مطالبه ی مردم و سرهم بندی برای فرار از فشار افکار عمومی است.

۶.پروژه ی پتروپالایش: این پروژه امروز به طنزی در بین جوانان هفتکل تبدیل شده است و سودای اشتغال نسل اینده را به سخره گرفته است. پروژه ای که از کانال های دیگری غیر از نماینده دنبال شد و بدلیل فقدان سرمایه گذار (سرمایه ای بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان) صرفا برای خالی نبودن عریضه بر سر زبان ها افتاده است.

مجملش گفتم نگفتم زان بیان

ورنه هم افهام سوزد هم زبان

کارنامه ی عملکرد ورناصری تا کنون چندان مطلوب نیست .مگر ان که ایشان از سیطره ی تفکرات خاص و ارتباط کانالیزه ی خود بیرون بیاید و رشته کار را از دست نااهلان خارج نماید.

به امید ان روز…..