تاریخ انتشار خبر: 7 اردیبهشت 1397 | 13:49:36
کد خبر : 2479
یادداشتی از مجیدکیوانی:

نقدی بر نمایشگاه اشتغال و کارآفرین خوزستان؛آشفته بازار در نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی خوزستان

زاگرس نشینان-نخستین نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی خوزستان با حضور غرفه‎های مختلف کارآفرینی بخش خصوصی و دولتی  در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اهواز دایر شد. این نمایشگاه در ۳ اردیبهشت‎ماه ۹۷ با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، نبی‎الله خون‎میرزایی فرماندار اهواز، تنی چند از فرمانداران استان و تعدادی از مسئولان استانی افتتاح شد! نمایشگاه اشتغال […]

زاگرس نشینان-نخستین نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی خوزستان با حضور غرفه‎های مختلف کارآفرینی بخش خصوصی و دولتی  در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اهواز دایر شد.

این نمایشگاه در ۳ اردیبهشت‎ماه ۹۷ با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، نبی‎الله خون‎میرزایی فرماندار اهواز، تنی چند از فرمانداران استان و تعدادی از مسئولان استانی افتتاح شد!

نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی خوزستان با هدف معرفی بسترهای ایجادشده برای سرمایه‎گذاری و دستاوردهای ایجاد اشتغال توسط استانداری خوزستان برپا شده بود.

پس از بازدید در اخرین شب برگزاری نمایشگاه بسیار سطح پایین که هدف ان معرفی اشتغال و کارآفرینی خوزستان به شهروندان بود بیشتر به جمعه بازار شباهت داشت تا نمایشگاهی رنگین و تخصصی که بتواند در جذب بازدید کنندگان عام و خاص موفق تر عمل کند.

اما چند معایب کلی در برگزاری و اجرای آن به متولیان این نمایشگاه که احتمال دارد در سال های آتی برگزار کنند یادآوری می کنم:

۱. عدم پوشش روشنایی مناسب و بنرهای معرفی اهداف و خوش آمدگویی به بازدیدکنندگان در محوطه نمایشگاهی.
۲. چیدمان نامناسب غرفه هایی با تخصص های غیر مشابه در کنار همدیگر و پراکندگی غرفه های مشابه در سه سالن، برای نمونه غرفه های صنایع دستی در سه سالن پراکنده بودند.
۳. مشارکت بالای بخش دولتی-حاکمیتی ( فرمانداری ها) در نمایشگاه اشتغال و کار افرینی!
۴. غیبت صنایع و تولیدکنندگان کوچک استانی جهت معرفی  کالا و انتقال تجربیات کارآفرینی.
۵. حضور اندکی از نهادهای بی ربط با موضوع اشتغال و کار  افرینی در بین غرفه ها.
۶.چیدمان نامناسب غرفه های هم موضوع و مرتبط را در کنار همدیگر جهت نمایش بهتر برای بازدیدکنندگان : ۱) معرفی توانمندی های اشتغال زایی بخش دولتی، ۲) معرفی آخرین دستاوردهای اشتغالزایی علمی و دانشگاهی، ۳) معرفی تولیدات اموزشی و ملزومات اداری ۴) معرفی و فروش محصولات صنایع دستی و مشاغل خانگی بانوان.

۷. فراهم نبودن فضایی شاد همراه با نور پردازی، موسیقی و نصب تابلوهایی معرفی اهداف نمایشگاه در بخش هایی از سالن ها و محوطه نمایشگاهی.

۸. دعوت نکردن از بیشتر کارگاه های تولیدی کوچک، شرکت های خدماتی و رفاهی و کار آفرین موفق بومی


مجید کیوانی/ فعال فرهنگی، اجتماعی