تاریخ انتشار خبر: 14 خرداد 1402 | 15:02:29
کد خبر : 14475
یادداشتی از سیدمجیدحسینی نژاد:

نقدی بر مصاحبه ی سرهنگ‌ ورناصری با صدا و سیمای خوزستان ۱۴۰۲/۳/۱۱

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سیدمجید حسینی نژاد کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری در یادداشتی باعنوان: نقدی بر مصاحبه ی سرهنگ‌ ورناصری با صدا و سیمای خوزستان ۱۴۰۲/۳/۱۱ اگر چه سخنرانی های مونولوگ و یک طرفه سالهاست اثرگذاری خود را از دست داده است اما برخی ادعاهای مطرح شده در ان جلسه قابل نقد است و […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سیدمجید حسینی نژاد کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری در یادداشتی باعنوان: نقدی بر مصاحبه ی سرهنگ‌ ورناصری با صدا و سیمای خوزستان
۱۴۰۲/۳/۱۱

اگر چه سخنرانی های مونولوگ و یک طرفه سالهاست اثرگذاری خود را از دست داده است اما برخی ادعاهای مطرح شده در ان جلسه قابل نقد است و من تلاش میکنم خیرخواهانه و بر اساس تجربیات و نطرات کارشناسی نکاتی را متذکر شوم :

اولا: تخطئه دستاوردهای نمایندگان ادوار نوعی بداخلاقی سیاسی است و قطعا هر نماینده ای تلاش کرده است تا شاخص های حوزه ی انتخابیه خود را بهبود ببخشد. دستاوردهای دکتر رضایی ، دکتر جلیلی و مهندس ظاهری در بدترین حالت از مجموعه ی عملکرد حضرتعالی بیشتر و موفق تر بوده است و خرد جمعی و نظر سنجی ها موید این موضوع است.

دوما : برخی اطلاعاتی که از مدیران دستگاه های اجرایی به جنابعالی داده شده است ناقص است و حفظ صندلی و موقعیت اداری برایشان ارجح تر از بیان واقعیت هاست.!!

و اما بعد :
۱.‌‌ فرمودید که برای پایداری شبکه برای اولین بار پس از انقلاب ، به منظور پایداری شبکه، ترانس ۵۰ مگاواتی در تاسیسات ایستگاه برق شماره یک هفتکل نصب شده است که با واقعیت همخوانی ندارد و این ترانس ۲۲/۵ مگاواتی است که البته در جای خود به پایداری شبکه در روزهای اوج بار کمک می کند اما اولویت هفتکل تکمیل ایستگاه فوق توزیع شماره ۲ است که از زمان دکتر جلیلی و مهندس ظاهری بر اساس چشم انداز بلند مدت طراحی و استارت زده شده و نیازمند تحرک و تزریق اعتبار و تکمیل تجهیزات است .

۲. فرمودید در بحث ابرسانی به شهر و روستاهای بخش رغیوه اقدامات چشمگیری انجام شده است. جهت اطلاع حضرتعالی عرض شود که طرح ابرسانی رغیوه در سال ۱۳۹۵ کلید خورد و پیشرفت خوبی داشت اما در سه سال گذشته روند حرکت ان کاملا لاک پشتی است. علاوه بر ان مخزن ده هزار متر مکعبی شهر و دو مخزن هزار متر مکعبی که از ان بعنوان مخازن پیش ته نشینی باد می شود هنوز اندر خم یک کوچه اند.

۳. فرمودید با تصویب اختصاص ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی هفتکل ، مسجدسلیمان ، لالی و اندیکا، در فاز دوم طرح پانصد و پنجاه هزار هکتاری مقام رهبری، انقلابی در حوزه ی کشاورزی رخ خواهد داد. باید گفت یا با معنای انقلاب اشنا نیستید یا کشاورزی را به درستی تجربه نکرده اید.
جهت استحضار عرض می کنم: در فاز اول اجرای این طرح بزرگ که با تلاش دولت تدبیر و امید در خوزستان اجرا شد عملا شمال خوزستان بی بهره ماند و کل مساحت اراضی در فاز دوم باید به شمال خوزستان اختصاص یابد. سهم برخی شهرها در فاز اول به قرار زیر بوده است:
شهرستان شوش : ۷۵ هزار هکتار
شهرستان شوشتر : ۳۶ هزار هکتار
شهرستان رامشیر : ۲۲ هزار هکتار
شهرستان رامهرمز : ۲۰ هزار هکتار
شهرستان شادگان : ۱۱ هزار هکتار
و……..
شما سهم ۱۵ هزار هکتاری چهار شهرستان را با رامشیر هم نمی توانید مقایسه کنید.
آیا می دانید بعد از اجرای این طرح فقط در بخش اسماعیلیه اهواز سالانه هشتاد و پنج هزار تن برنج مرغوب تولید می شود؟؟؟
علاوه بر ان شما کدام حقابه پایدار را برای هفتکل تامین کرده اید؟ اگر منظور شما بندهای خاکی و ابخیزداری است که عمده ی انها در ادوار گذشته ایجاد شده اند. !!!!

۴.فرمودید در حوزه ی صنعت و نفت ، طرح شهرک های شیمیایی و پتروپالایش را به پیش برده اید. در شهرستان هفتکل ، در تیرماه ۱۴۰۱ کلنگی بر زمین زده شد که تا کنون هیچ اتفاقی روی زمین نیفتاده لست و اجر روی اجر گذاشته نشده است. اگر اکنون بدنبال مجوزهای مورد نیاز و تامین خط اعتباری و … هستید چرا شتابزده عمل کردید و کلنگ زنی کردید. به نطرم بهتر است روبان و قیچی را به دست گرفته و طرح های دکتر جلیلی و مهندس ظاهری را افتتاح کنید..قطعا هزینه های کمتری خواهد داشت.!!

۵. فرمودید اعتبارات الایندگی کلانی به شهرداری ها و دهیاری ها سرازیر کرده اید. حقیقتا این دستاورد دولت اقای رییسی را به نام نمایندگان سند نزنید. هر چند به دلیل نبود مدیران متخصص دستاوردی جز اتلاف منابع و هرز رفتن پول بیت المال مشاهده نمی شود. بروید عملکرد شهرداری را در ۸ سال گذشته بررسی کنید. از افتاب هم روشن تر است. که در جای خود مطلب مفصلی خواهم نوشت.

۶. فرمودید مصوبات خوبی در سفر دولت برای حوزه ی انتخابیه اخذ شده است .لطفا مصوبات سفر دولت محترم برای شهرستان هفتکل را شفاف اعلام نمایید. چشم به راهیم.

از گردشگری و پروزه های حوزه ی عشایر نیز چشم پوشی میکنم زیرا دیواره های ویران سینما آزادی و حمام نفت سفید و خانه های بومگردی و جاده قاسم اقایی به شاه نشین بدجوری توی ذوق ادم می زند.

عصر تریبون های مونولوگ به سر امده است . جهان دارد دیالوگ و گفتگوی تعاملی و رودررو را تجربه می کند.
خود شیفتگی بزرگترین آفت است

             عزت زیاد