تاریخ انتشار خبر: 30 بهمن 1400 | 16:42:35
کد خبر : 12225
یادداشتی از سیدحمیدحسینی:

نقدی بر راههای خوزستان و حضور نمایشی معاونین وزیر در راههای استان

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سیدحمیدحسینی فعال سیاسی-اجتماعی در یادداشتی باعنوان:نقدی بر راههای خوزستان و حضور نمایشی معاونین وزیر در راههای استان خوزستان به روایت آمارهای رسمی سازمان راهداری وحمل نقل جاده ای کشور سومین راههای پر ترافیک ایران پس از تهران اصفهان را داراست؛ دو استان اول ودوم انواع وبزرگراه‌های چهار خطه و آزادراه‌ها شش […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سیدحمیدحسینی فعال سیاسی-اجتماعی در یادداشتی باعنوان:نقدی بر راههای خوزستان و حضور نمایشی معاونین وزیر در راههای استان

خوزستان به روایت آمارهای رسمی سازمان راهداری وحمل نقل جاده ای کشور سومین راههای پر ترافیک ایران پس از تهران اصفهان را داراست؛ دو استان اول ودوم انواع وبزرگراه‌های چهار خطه و آزادراه‌ها شش خطه موازی متعددرا دارایند اما خوزستان متاسفانه علیرغم اینکه دارای بنادر استراتژیک(بندرامام با ۴۰ درصد واردات کشور)؛وجود صنایع گاز ،پتروشیمی و فولاد،وجود دو مرز بین المللی با کشور عراق دچار فقر بزرگ راهیست.

خوزستان با بیش از ۲۰ هزار کیلو متر راه علیرغم اینکه اکثرا راههای خوزستان شریانی و ترانزیتی می باشد اما متاسفانه خوزستان تنها ۱۳۰ کیلومتر آزاد راه را بخود اختصاص داده است.

راههای خوزستان در چندین سال گذشته متناسب با راههای کشور ارتقاء پیدا ننمودند،در صورتیکه در کل استان‌های دیگر شاهد آن بودیم که راههای اصلی تبدیل به بزرگراه و بزرگراهای تبدیل به آزاد راه شدند.

این محورها از محورهای پر سانحه کشوربه روایت آمارهای رسمی سازمان فوق الذکر است علاوه بر غیر استاندارد وحشتناک؛ مشخصات هندسی وشلوغی ناشی از نقصان باندهای رفت وبرگشت این محورها متاسفانه فاقد مشخصات اولیه مانند شانه و…می باشد.

در حادثه امروز محور اهواز-سربندر همانند بارهای دیگر بعلت لغزندگی جاده در نبود گشت های راهداری( که قریب بر دوسال بدستور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان حذف گردید)راننده قدرت کنترل را از دست می دهد و بعلت اینکه به سایرین آسیب نرساند با دامنه کوه های اطراف جاده برخورد می کند که دراین سانحه ماشین اروندی مذکور دچار آتش سوزی میشود.

جالب اینجاست که هیچکدام از نهادهای امدادی تا یک ساعت بعد از حادثه جهت امدادرسانی حضور پیدا نکردنددر صورتیکه آتش نشانی شرکت ملی حفاری ایران در ۵۰۰ متری این حادثه قرار داشت.

سانحه امروز همزمان با دعوت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونین وزیر راه در سازمان های راهداری و حمل و نقل کشور و زیرساخت‌های راه و شهرسازی کشور بود؛جالب اینجاست که عضو کمیسیون عمرانی مجلس و معاونت زیرساخت‌ها هر دو فرزندان خوزستانند.

اما آنچه که باید عاید مردم خوزستان گردد وضعیت فاجعه بار راههای استان است که حاصل عملکرد نزدیک به یک دهه خیرالله خادمی در راس این معاونت قرار دارد.

سخنی جناب خادمی 

وضعیت امروز راههای استان خوزستان حاصل عملکرد نزدیک به بیست ساله شما در منصب های مختلف(مدیرکل راه و ترابری از سال ۸۴ تا ۸۹،معاونت عمرانی استانداری خوزستان از ۸۹ تا ۹۲،هیئت مدیره زیر ساخت های کشور از ۹۲ تا ۹۵ و معاونت زیر ساخت های کشور از ۹۵ تاکنون) می باشد.

آیا باور دارید که این منصب های گوناگون را اکثرا با حمایت نمایندگان خوزستان در همه ادوار کسب نمودید؟

چرا خوزستان در امنیت راه‌ها و زیر ساخت ها باید از استانهای کوچک اطراف بمراتب پایین تر باشد،نه اینکه حمایت بی چون و چرا نمایندگان استان را پشت سرتان در کشور را دارا بودید و توجهی به محور راهها استان نداشتید و قطعا ندارید،چه بسا در هفته های گذشته شاهد چندین تصادف جاده ای در عرض چند روز بودیم.

چرا آزاد راه اهواز-شهرکرد-اصفهان بعد از سالها نباید کلنگ زنی شود تا بار تصادفات جاده ای را پایین بیاورد؛اجازه دهید همانگونه که مردم به سهولت از محور اندیشمک به لرستان می رسد همین سهولت مسیر در محور ایذه به اصفهان محقق گردد.

آقای خادمی!

در سال‌های اخیر با توجه به مشکلات فراوان استان، افرادی با حمایت شما و نمایندگان تکیه بر راههای استان زدند که کمترین سابقه مدیریت را در پرونده شان داشتند؛چرا همتبارانتان را همانند گوشت قربانی می نگردید که هر دم سخن از مرگ های مهیب در جاده های استان به گوش های مردم مخابره می گردد تن و دلشان به لرزه می افتد؟!

امروز چه کسی و یا کسانی باید پاسخگو فرزندانی باشند که در جاده های استان بی سرپرست شدند؛برای رضای خدا اگر خیری به استان نمی رسانید با انتصابات ضعیف بیش از این آسیب به روح و پیکر مردمان خوزستان نرسانید.