تاریخ انتشار خبر: 14 آبان 1397 | 19:21:43
کد خبر : 3841

نطق مهم محمد هادی قنوات در صحن شوراي اسلامي شهر اهواز، دوشنبه ١٤ آبان ٩٧

به گزارش زاگرس نشینان محمدهادی قنوات عضوشورای شهرکلانشهراهواز درنطق امروزشان  ازمجاهدت هاودلاوری های  اقوام خوزستان درپاسداشت ازآنقلاب اسلامی پرداوخت وافزودند:اهواز دروازه ورود تشیع به ایران اسلامی ، عمق استراتژیک تاریخ این سرزمین دیرپا و اساطیری آستانه تمدن ایرانی – اسلامی و معبر مدرنیته به خاور میانه است. اهوازِ سرافراز، قلب ایران عزیز و مرکز ثقل […]

به گزارش زاگرس نشینان محمدهادی قنوات عضوشورای شهرکلانشهراهواز درنطق امروزشان  ازمجاهدت هاودلاوری های  اقوام خوزستان درپاسداشت ازآنقلاب اسلامی پرداوخت وافزودند:اهواز دروازه ورود تشیع به ایران اسلامی ، عمق استراتژیک تاریخ این سرزمین دیرپا و اساطیری آستانه تمدن ایرانی – اسلامی و معبر مدرنیته به خاور میانه است. اهوازِ سرافراز، قلب ایران عزیز و مرکز ثقل اقتصاد و فرهنگ کشور است. این الماسِ شهرهای خاور میانه به دلیل نقش سترگی که در سامانه تمدن اسلامی و ایرانی داشته است همواره مورد چشم داشت و تعدی زورگویان و کوردلانی بوده است که مجد و عظمت ایران عزیز را بر نتابیده اند. تاریخ معاصر ایران اسلامی ، لبریز از افتخار آفرینی اقوام و مردان و زنان غیور خوزستانی است. قوم شریف عرب ما در جهاد عشایر هژمون بریتانیای استعمارگر را در هم شکستند . قوم شریف بختیاری در انقلاب مشروطه خودکامگی و استبداد قاجار را فرو پاشیدند و خوزستان ، یکپارچه در هشت سال جنگ تحمیلی، حماسه ای جاویدان در تاریخ ایران رقم زدند تا همه دشمنان ایران عزیز بدانند ، تا خوزستانی نفس می کشد ، تجزیه ، تهاجم و حمله به ایران عزیز برای دشمن دون و زبون دستاوردی نخواهد داشت . حادثه ناجوانمردانه ۳۱ شهریور اهواز ، هویت زشت و چهره سیاه تروریسم را در جهان رسوا ساخت . کودک چهارساله شهید طاها اقدامی و ده ها شهید و مجروح این حادثه تروریستی سند روشنی بر جنایتهای استکبار و دشمنان ایران هستند.
دنیا بداند ، از خون جوانان اهوازی لاله ها روئیده ، مارا بکُشید ما عاشق شهادتیم و در راه میهن مان از بذل جان و مال و خون خود ابایی نداریم . ما فرزندان خوزستان، فرزند نخل و بلوط و کارونیم . به زلالی خلیج فارس به بلندای زاگرس و به استواری نخلستان.
امنیت امروز کشور ، مرهون ایستادگی ملت قهرمان ما ، نیروهای انتظامی ، امنیتی و جانفشانی شهدا و خانواده مکرم ایشان است. درود می فرستم به خادمان امنیت و آرامش کشور وخوزستان عزیز و اهواز سرافراز.

 

هادی قنوات دربخش دیگرصحبتهای خودازنقش شهرداری اهوازدربرپایی مراسم اربعین امسال پرداخت وگفت:اربعین بزرگترین نمایش وحدت جهان تشییع و یادمان عشق و ایمان است. به فرموده رهبر معظم انقلاب ، بیرق مغناطیس حسینی را که همــان «هیأت منه الذله» است را در عالم به بهترین شکل به اهتزاز در می آورد.
شهرداری اهواز در اربعین امسال، با نظم و مدیریتی مثال زدنی توانست شرایط عبور و مرور زوار را از پایانه مرزی چذابه تسهیل و خدمت رسانی جهادی شبانه روزی به قریب ۵۰۰ هزار نفر صورت دهد. این در حالی است که در سال جاری شهرداری اهواز اقدامات جهادی در خصوص بهینه سازی حرکت زوار اربعین حسینی از مرز چذابه را به تنهايي انجام داد، لذا جا دارد در این فرصت از پرسنل شهرداری و شهردار معنوی چذابه که در کنار مواکب به خدمت رسانی مشغول بودند، تقدیر و تشکر نمایم.

ایشان درادامه به مشکلات فاضلاب اهوازپرداخت واشاره کردند:طی هفته های گذشته شاهد وقوع بارندگی در شهر اهواز و مشکلات ناشی از آن بودیم باتوجه به استمرار بارش ها طی روز ها و هفته های آینده به نظر میرسد ، شهرداری آبفا اهواز ، فرمانداری و سایر نهادهای خدماتی شهر باید با وحدت و همکاری اجازه ندهند با یک بارندگی ۲۰ میلی متری اهواز به شهری که از مدار خارج شده تبدیل گردد. بارها گفته ایم حلقه مفقوده در مدیریت شهر اهواز ، نخست ثبات مدیریت و دوم اجرای مدیریت واحد شهری است. جزیره ای عمل نمودن ارگان ها و سازمان های خدمت رسانی در اهواز ، وضعیت شهر را در مواقع بحرانی ، غیر قابل تحمل نموده است باید هرچه سریعتر شرایطی فراهم شود که تحت فرماندهی و مدیریت شهرداری ، ستاد بحران خدمات شهری در اهواز تشکیل شود .
شبکه فاضلاب اهواز بزرگترین چالش شهر اهواز است که نیازمند توجه جدی دولت ازجمله وزارت نیرو است.

محمدهادی قنوانت عضوشورای شهراهواز درپایان ازتمام مسئولین خواست توجه ویژه ای به محرومیت های اهوازداشته باشند:

اتمام و بهره برداری هرچه سریعتر از تصفیه خانه بزرگ شرق اهواز باید در دستور کار مدیریت استان قرار گیرد. تعمیر خطوط و بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب اهواز بسیار ضروری است . شهر اهواز به لحاظ سرانه های بهداشتی ، رفاهی و امکانات ورزشی در وضعیت نامناسبی قرار دارد. شهرداری به تنهایی نمیتواند جوابگوی همه مشکلات شهر باشد. وزارت بهداشت و درمان ، وزارت تعاون و کار و وزارت ورزش و جوانان باید نگاه خود را به اهواز تغییر دهند.
اهواز چشمه جوشان استعداد و نیروی انسانی نخبه است.
چرا بیکاری در خانواده های اهوازی موج می زند ؟
چرا فقر ، تبعیض و اختلاف طبقاتی در اهواز بیداد می کند؟
چرا حتی یک محله بهره مند در اهواز وجود ندارد . در اهواز حاشیه و متن به هم پیوسته و همه شهر را می توان محروم دانست.
با همه این بیماری های مزمن و مشکلات تاریخی ، شاهد تلاش شبانه روزی مدیریت شهری و اعضای شورای پنجم در خدمت رسانی بی منت به شهروندان اهوازی هستیم.
اراده و عزم خلل ناپذیر شورای پنجم ، تبدیل شهرداری به اتاق شیشه ای ، اعمال شفافیت در امور ، مبارزه بی امان با فساد ، بسط عدالت اجتماعی ، حذف موانع خدمت و در یک جمله خدمت جهادی به شهروندان در کنار شایسته سالاری است.
بی تردید ، اهواز میراث هشت سال جنگ تحمیلی ، بازسازی نیمه تمام وده ها سال محرومیت و عقب ماندگی را بر دوش دارد. جبران این عقب ماندگی ها گرچه در مدت محدود ، امکان پذیر نیست اما حرکت و جهت دهی کلی شورای پنجم و مدیریت شهری در اهواز ، در این راستا ارزیابی می شود.
صریح و شفاف می گویم ؛ نقد و انتقاد را نعمت می دانم. منتقد و معترض را در آغوش می کشم و دستش را می بوسم اما در برابر تهدید ، تطمیع، ارعاب و جو سازی کوتاه نمی آیم. رأی ما امانت مردم مظلوم اهواز است.
توصیه می کنم شهردار پای صحبت منتقدین بنشیند . عرصه را برای تعامل با اصحاب نقد و نظر بگشاید و از توان متخصصین ، نخبگان و علمای حوزه و دانشگاه برای ایجاد نرم افزار کاربردی جهت توسعه شهر بهره برداری کند .
شهردار، فرش قرمز زیرپای سرمایه گذار بگستراند.
شهردار، شایسته سالاری را نصب العین قرار دهد و بداند در انتخاب مدیران انقلابی ، متخصص و شایسته تحت هیچ فشاری نیست و اگر عده ای او را در مخمصه قرار می دهند تا فردی فاقد تخصص را به جایگاهی بگمارد ، آنها را افشا کند .
شهردار، در مبارزه با فساد ، هیچ خط قرمزی نداشته باشد .
شهردار، تلاش کند بدنه فرسوده و فربه شهرداری ،در مدار خدمت جهادی قرار گیرد .
شهردار، نهضت رسیدگی به مناطق محروم را آغاز کند .
شهردار، حق شهر را از هیولای نفت بستاند .
استانداری خوزستان ،فرماندار اهواز ،مدیران دستگاههای مختلف ،نمایندگان خبرگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ،بدانند ،شهردار و شهرداری و شورای شهر در سنگر نخست خدمت رسانی به مردم محروم اهواز قرار دارند ،خدا نکند اختلافات سیاسی ، سلیقه ای و شخصی و قومی ، خدمت به مردم را مختل و شهروندان را اسیر دُگم اندیشی و فرصت طلبی های سیاسی نماید .
اهواز با تعداد بسیار زیادی شهروند ساکن مناطق کم برخوردار نیازمند توجه جدی دولت جمهوری اسلامی و بخصوص وزارت کشور و سایر نهادهای اقتصادی و بخش های متولی سرمایه گذاری است .
خرید سهام شرکت فولاد اکسین خوزستان توسط شرکت های غیربومی ،وجود ده ها غیرخوزستانی در هیات مدیره های صنایع نفتی و پتروشیمی و شستا ،ورشکستگی کارخانه های بزرگ و قدیمی استان و بیکاری هزاران نفر از کارگران کارگاه های تولیدی کوچک و بزرگ از چالش های اقتصادی استان هستند که اگر مسئول و مدیر خوزستانی با وجود این مشکلات ، یک شب آسوده بخوابد باید به وجدان و ایمان او شک کرد . خوزستان امروز ، نیازمند مدیران جهادی ، صادق و عملگرا و متخصص است باید در مدیریت استان انقلاب کرد تا با گردش نخبگان و اصلاح سیستم اداری ، عرصه بر ناکارآمدی تنگ شده و رضایتمندی عمومی ایجاد شود .
پیام امروز ما به بدنه شهرداری ،تلاش برای کارآمدی و استفاده از همه ظرفیت های موجود برای خدمت است .
حفظ کرامت کارگران شهرداری ، توجه به مسائل معیشتی و رفاهی ، استیفاء حقوق شهروندی و پاسداشت آن ، قانونمندی و رعایت دقیق ضوابط ، فعال شدن پروژه های عمرانی و کلیدزدن سرمایه گذاری بخش خصوصی از انتظارات و مطالبات شورای پنجم از شهرداری و مدیریت شهری است .
نطق خود را با غزلی از قیصر شعر ایران ، مرحوم امین پور به پایان می رسانم . بااین امید که چشم ها را بشوریم چرا که جور دیگر باید دید .

چو گلدان خالی لب پنجره
پر از خاطرات ترک خورده ایم
اگر داغ دل بود ما دیده ایم
اگر خون دل بود ما خورده ایم
اگر دل دلیل است ما آورده ایم
اگر داغ شرط است ما برده ایم
اگر دشنه ی دشمنان، گردنیم
اگر خنجر دوستان ، گرده ایم
گواهی بخواهید اینک گواه
همین زخم هایی که نشمرده ایم
دلی سربلند و سری سر به زیر
از این دست عمری به سر برده ادیم
سراپا اگر زرد و پژمرده ایم
ولی دل به پائیز نسپرده ایم