تاریخ انتشار خبر: 25 مرداد 1402 | 18:52:19
کد خبر : 14726
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب:

نشست صمیمی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با کارکنان نفت جنوب

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب روز سه‌شنبه ۲۴ مردادماه در نمازخانه مرکزی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، در نشست صمیمی با تعدادی از کارکنان مناطق نفتخیز جنوب، جوابگوی مطالبات آنان بود. در این نشست که با فراخوان خودجوش تعدادی از کارکنان مناطق نفتخیز با موضوع مطالبه اجرای عادلانه […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب روز سه‌شنبه ۲۴ مردادماه در نمازخانه مرکزی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، در نشست صمیمی با تعدادی از کارکنان مناطق نفتخیز جنوب، جوابگوی مطالبات آنان بود.

در این نشست که با فراخوان خودجوش تعدادی از کارکنان مناطق نفتخیز با موضوع مطالبه اجرای عادلانه ماده ۱۰، صورت گرفته بود، مهندس دانشی در خصوص برخی از مطالبات گفت: حجم کارهای عقب افتاده و مطالبات کارکنان بسیار است که با برنامه‌ریزی صحیح در صدد رفع این مسائل هستیم.

وی افزود: چندباری پیشنهاد دادم، کارکنان و خانواده آنان در قالب تورهایی به بازدید از تاسیسات و حجم کارهای انجام گرفته اقدام کنند تا حجم واقعی عقب افتادگی و برنامه کاری پیش رو از نزدیک شاهد باشند.

‌علیرضا دانشی:من از هیچ تلاشی برای مطالبات به حق کارکنان دریغ نمی‌کنم. شما افتخارات صنعت نفت هستید و من خودم را از شما می‌دانم.
بنده مستقیم با وزیر در این خصوص صحبت کردم. با نمایندگان مجلس مذاکراتی داشتم و پیگیری کرده‌ام.
باید همفکری کنیم و با هم‌اندیشی به دنبال رسیدن به راهکار منطقی باشیم.

در ادامه این نشست یکی از کارکنان به نمایندگی از آنها، در خصوص مطالبه اصلی ایشان گفت: مناطق نفتخیز جنوب مهمترین شرکت زیر مجموعه نفت است که متاسفانه کارکنان از امتیازات قانونی بی‌بهره‌اند.

وی با انتقاد به موضوع افزایش مالیات‌ها از کارکنان گفت: افزایش مالیات در حالی که تورم سرسام آور و افزایش هزینه‌های زندگی نسبت به افزایش اندک حقوق قابل مقایسه نیست، عادلانه نبود.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در خصوص ماهیت مطالبات کارکنان گفت: مطالبات شما بر حق هست و پیش از آنکه برای کارکنان تبدیل به مسئله و گلایه شود از طریق وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران پیگیری کردیم اما ریل گذاری پیش از این وزارت نفت در ۲۴ سال گذشته بر سر ریل عقلانیت و تدبیر نبود که برگشتن به ریل عقلانیت زمان بر است اما با جدیت به دنبال حل مشکل هستیم.

وی افزود: از روز اول شکل‌گیری دولت سیزدهم، برای رفع این دست مشکلات، رییس جمهور، وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت، صادقانه پیگیری و تلاش خود را کردند. بنده هم تمام تلاش خود را به کار گرفتم اما، پیش از آنکه درباره رفع مسائل سخن بگوییم، وضعیت قبلی را با وضعیت فعلی مقایسه کنیم، شرکت در چه وضعیتی بود اما اکنون در چه وضعیتی است. وقتی این دو را با هم مقایسه می کنیم متوجه حجم کارهای عقب افتاده می‌شویم.

دانشی در خصوص اجرای ماده ۱۰ گفت: از همان ابتدای دریافت گزارش‌هایی از مسائل پیش آمده برای کارکنان در راستای اجرای ماده ۱۰، مکاتباتی با وزارت و شرکت ملی انجام شده است و به طور مداوم، جلسات مستمری با مسئولین مربوطه در وزارت نفت و شرکت ملی نفت، انجام شده است.

وی ادامه داد: این اطمینان را به کلیه کارکنان می‌دهم تا رسیدن به یک نتیجه عقلانی و عادلانه این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.