تاریخ انتشار خبر: 11 تیر 1396 | 03:26:32
کد خبر : 438

نشست ستاد مردمی دکتر حسن روحانی با استاندار خوزستان دکتر غلامرضا شریعتی

به گزارش زاگرس نشینان روز جمعه نهم تیرماه سالجاری در محل نشست استانداری خوزستان، جمعی از مدیران ستادهای مردیم دکتر حسن روحانی از شهرستان های خوزستان و اهواز گرد هم آمدند. در ان نشست حاج علی محمدی رییس ستاد مردمی ضمن تبریک و خسته نباشد به کلیه اعضای ستاد حماسه ریاست جمهوری را بی نظیر […]

شریعتی استاندار خوزستان و حاج علی محمدی رئیس ستاد مردمی دکتر حسن روحانی

به گزارش زاگرس نشینان روز جمعه نهم تیرماه سالجاری در محل نشست استانداری خوزستان، جمعی از مدیران ستادهای مردیم دکتر حسن روحانی از شهرستان های خوزستان و اهواز گرد هم آمدند.

در ان نشست حاج علی محمدی رییس ستاد مردمی ضمن تبریک و خسته نباشد به کلیه اعضای ستاد حماسه ریاست جمهوری را بی نظیر خواند و خطاب به استاندار خوزستان گفت: در این جمع کسانی گرد آمده اند  که از دکتر حسن روحانی دفاع کردند همانگونه که از اصلاحات دفاع نمودند. این عده شجاعت و شهامت داشتند بدون آنکه به آینده فکر کنند.

محمدی در ادامه ضمن انتقاد صریح از اصلاح طلبان بی خاصیت که درتهران به دنبال چانی زنی برای پست های وزارتی جهت دوستانشان هستند درجهت منافع خود درصورتی که بار انتخابات روی دوش فعالین اصلاح طلب شمال خوزستان بوده  وبه دنبال منافع شخصی نیستند بلکه به دنبال منافع استان هستند و پان اصلاح طلبان خوزستان نام برد که باعث و بانی توقف و افت اصلاح طلبی شده اند و روند اصلاحات را به انحراف می برند.

وی در ادامه افزود: حماسه انتخابات روحانی از بین اقشار پایین دست جامعه صورت گرفته است، و همین کسانی که امروز اینجا نشسته اند با دست خالی کاری کردند که حماسه آفرین شد. و ما که به عنوان مسئولین ستاد روحانی واقعا شرمنده این دوستان هستیم که هیچگونه کمکی به آنان نکردیم.

علی محمدی در ادامه افزود: جناب استاندار محترم خوزستان؛ بین این دوستان که امروز در این مکان نشسته اند، نیروهای قابلی وجود دارد و انتظار داریم که این اشحاص که نه بخاطر جاه و مقام، بلکه بخاطر تفکر واقعی خود که همانا اصلاح طلبی است، از جان و مال خود گذشتند و در این راه حماسه آفریدند، نگاهی منصافانه داشته باشید.

وی در حطاب به استاندار خوزستان و ریاست محترم جمهوری گفت: اميدوارم از پنانسيل اين دوستان که همانا یاران واقعی شما هستند، به نحو احسن استفاده شود تا دلسوزانه بتوانند برای استان مدیرانی خوب و توانمند باشند.

حاج علی محمدی رییس ستاد مردمی روحانی رضایت خود و اعضای ستاد مردمی را از دکتر غلامرضا شریعتی اعلام کرد و گفت: همین جا در همین جلسه نهایت تشکر از دکتر شریعتی را داشته و از مدیریت ایشان دفاع می کنیم زیرا  باید بگوییم دکتر شریعتی استانداری زحمتکش ات که مرا به یاد مدیران اول انقلاب می اندازد که بیش از خود به فکر اقشار مستضعف جامعه بودند.

امیدوارم ستاد مردمی و مدیرانی که در این ستاد هستند نیز بتوانند بازویی توانمتند برای استاندار و نظام باشیم و امیدوارم استاندار محترم نگاهی  منصافانه به این دوستان بکند. و دیدگاه دوستان را به مرکز انتقال دهد.

دكترغلام مومني قائم مقام ستاد روحاني

غلام مومنی در ادامه سخنان علی محمد افزود: ضمن تقدیر از دوستانم که زحمت کشیدند و امیدوارم دکتر نیز نظری مساعد به آنان داشته باشد. باید به استاندار محترم عرض کنم در این گروه دوستانی که نشسته اند سه طیف وجود دارد. اول گروهی که آمدند و زحمت بیشمار برای ستاد کشیدند و شبانه روزی ما را یاری کردند. اما گروه دوم مدیرانی بودند که با وجود داشتن پست، این ریسک را کردند و بدون ترس و واهمه از آینده به دنبال روحانی و اصلاحات وارد این جریان شدند. و اما گروه سوم: کسانی بودند که در شهرستان ها خصوصا با وجود کاندیدا شورا آن ها را رها کرده و به جریان تبلیغ برای ریاست جمهوری پیوستند.

مومنی در اد امه افزود: جناب دکتر روحانی در سخنانش ایراد کرد می خواهم به خوزستان نگاهی ویژه کنم، ما هم امیدواریم به مردم شمال خوزستان هم نگاهی ویژه شود. از دوستانم می خواهم که مطالبات عمده خود را به صورت مستقیم به دکتر اعلام کنند.

در میان ستاد دوستانی اقدام به ایراد سخنرانی و اعلام مشکلات نموند از جمله عضو ستاد ایذه که گفت:

مقايسه مي كنم مناطق شمال خوزستان راي به رضايي دادند اما اين دوره که دکتر رضایی شرکت نکردند، اميدوار بوديم بتوانیم اکثریت آرا را برای دکتر حسن روحانی بدست آوریم، اما مشكلاتي پيش آمد.

رقبای جناب دکتر روحانی شعارهایی دادند از قبیل هزینه هایی چند برابری یارانه که با فقر موجود در منطقه چشم انداز روشنی نمی دیدیم. با همه این احوال رای به خوبی پیش رفت و مردم به یارانه و جیره های نقدی نه گفتند.

نماینده سوسن نیز گفت:

بدون تعارف اگر استاندار شريعتي نيود هرگز اينجا نمي آمدم . معلم ساده اي مثل من بعد سي وًدو سال معلمي در روستاآمدم  به شهر. توقع دارم نسبت به سوسن نگاه شود كه با محروميت زياد راي ٧٠درصدي به روحاني داد. با همه وعده و وعیدهای نقدی و کمک های یارانه ای.

ابدالي از سوسن

علي رغم بي مهري بعضي دوستان و سياهنمايي هايي از دكتر روحاني مردم شريف ايذه ٧٠درصد راي را به روحاني بدهند كه بعد از مسجد سليمان و بهبهان سومین شهر بودند.

انجام اين موضوع بر مي گردد به برنامه ريزي و درايت برادرانم كه شبانه روزي و مستمر كنار ما بودند.

جناب دكتر شريعتي بيشترين راي روحاني در ايذه ستاد بختياري ها خوب عمل كردند اما پرچم دار اين موضوع فرهنگيان اين مناظق بودند و متاسفانه بايد بگويم كه وقتي دولتي موفق شد مورد كم لطفي و بي مهري قرار گرفتند.

اندکی از مشکلات ما عبارتند از :  نبود فضاي اموزشي مناسب –  بود نيروي هاي متخصص –  عدم ثبات مديريت ها – نبود منابع كافي – عدم استفاده از نيروي هاي ارزشمند – عدم توجه به مسايل معيشتي – نبود درمانگاه و مهمانسرا – نبود سالن ورزشي – معضل اب ايذه –  بحث ايستگاه برق – بحث جاده هاي منطقه

ممبيني از باغملك

استاندار محترم شهر ما مشكلات فراواني دارد كه اين در بحث گردشگري از مشکلات عمده ای است که پتاسنیل این شهر کمک و یاری شما را می طلبد. از استاندار تقاضا دارد در اين مورد از نفوذ خود استفاده برده و به یاری قسمت گردشگری بشتابد.

متاسفانه سد جره در منطقه ما زده شده است اما هیج انتفاعی به منطقه ما نمی رساند و به این خاطر منطقه کشاورزی ما دچار مشکلات عدیده ای شده است. سازمان آب و برق هم اجازه برداشت به ما نمی دهد در نتیجه آب پشت سد جره به سوی رامهرمز سرازیر می گردد.

در حال حاضر ميداوود تا سد هفت كيلومتر فاصله دارد كه با موتورهاي ديزل مي شود انتقال داد. در حقیقت این سد متعلق به باغملک است اما هیچ سودی تا کنون نداشته و ضرر آن غرق شدن هر ساله چند نفر در آن است.

انديمشك

لر هستم لر كوچك هستم

جناب استاندار محترم ما در شهرستان اندیمشک تا کنون بجز یک نفر، فرماندار بومی نداشتیم، اما در مورد مدیران نیز وضعیت همین است و امیدوارم لااقل یک سوم مدیران همراه دولت باشند.

به عنوان یک درخواست و به صورت مصرانه از استاندار محترم در مورد خرید قطعه زمین تعاونی فرهنگیان بود که از استاندار محترم خواست در رفع مشکل آن اقدامات لازم مبذول دارد.

بحث قلعه نار

از اعضای ستاد روحانی در قلعه نار اظهار داشت که منطقه روستایی این منطقه فاقد گازهستند در حالی که ده ها خلقه چاه نفت در این منطقه فعال هستند.

انديمشك ورودي استان خوزستان است 

انتظاز داريم ورودي استان خوزستان را با فضاي سبز و تصاوير و مجسمه بزركان مزين كنيد.

الوار

اتش سوزي جنگل ها در اين منظقه بيداد مي كند و بدون وسايل اطفاء حریق از حمله بالگردهای آتش نشانی، بسياري جنگل ها در حال سوختن هستند و بزودی وضعیت پوشش طبیعی این منطقه بهم می خورد.

كم آبي در بخش الوار

چرا بايد در مناطق محروم باید نگران اراي دولت تدبير و اميد باشيم. زیرا به واسطه وضعیت موجود اکثر روستاییان به شهرها و بخصوص حاشیه نشینی ها پناه برده اند. جناب استاندار محترم؛ مهاجرت روستاييان را به صورت ويژه بررسي كنيد

شوشتر

ستاد مردمي در شوشتر ٥٥ هزار راي براي روحاني اما بيكاري در شوشتر بيداد مي كند. جناب استاندار وضعت ورشگستگی کارخانه های شوشتر در حال فزونی است و پس از واگذاری کاغذ پارس اکنون به کارخانه های دیگر سرایت کرده است. جامعه کارگری شوشتر در حال نابودی است و این زنگ خطری است برای یکی از پر کارگری ترین مناطق استان.

انديكا

انديكا با وجود دو سد بزرك دچار مشكلات بيشماري است از جمله بي آبي، عدم مراكز درماني و پزشك، عدم جاده ارباطي بين روستاها، عدم اشتغال جوانان،ذبومگرايي صورت نگرفته و اكثرا مدیران غير بومي هستند.

دكتر موسوي فعال اجتماعی

جناب استاندار محترم: جانباخته ترين افرادي كه مجبورند از شما دفاع كنند همين اشخاص هستند و امیدوارم شما ازلاك محافظه كاري بيرون بياید. شما استاندار همه هستيد در زمان انتخابات آراي مردم  دزديده شده و اكر رييس دولت در استان این حق خواهی را رعایت نكند واي بر ماست.

چه دليلي دارد كساني كه هيچ احساسي به دولت ندارد شما به انها مديون باشيد؟ عده اي پاي دولت روحاني ماندند و سرزمين بختياري هم محروم ترين كشور است، آب ايران را تامين مي كند اما آب ندارد. مرکز تولید برق است اما دجار معضل بی برقی است. مهمترين مسئله حفظ دولت تدبير و اميد است.

دزفول

شهر دزفول از ٤ بخش تشکیل شده است که دو بخش آن بی نیاز است و وضعیت بسیار خوبی دارد اما بخش وسیعی دیگر هست که ٧٥ درصد وسعت دزفول است و در عین  حال محروم هستند.

ايا جايي داريد ٩ ساعت با ماشين برودي

ايا جايي داريد كه شش ماه جاده اش با شهر قطع باش

منطقه اي داريم در دزفول تا الان هيج مسئولي از نظام اونجا نرفته و اونا محروم ترين انسان هاي ايران هستند

منطقه اي داريم كه شش ماه جاده اش بخاطر ريزش برف قطع مي شود.

در این منطقه روستاهایی هست که با ماشین  ساعت طول می کشد تا برسید، جاهایی هست که در سال شش ماه راه بندان است.

دهدزمشکل

خوش اب و هرا ترين منطقه خوزستان است و یکی از بکر ترین مناطق گردشگری و بهترین منطقه برای سرمایه گزاری صنعت توریسم.

با دئ سد کارون سه و ۴ از مناطق کم آب استان است. بسیاری مردم به خاطر همین سد ها بی خانمان شده اند، مشکل بیکاری جوانان بیداد می کند و مردم این منطقه که زمین هایشان در بالا آمدن آب از بین رفته است به حاشیه شهرها پناه برده اند.

باغملك

جاده ابوالعباس اگر دوبانده شود به صنعت گردشگري كمك شاياني خواهد شد. تعاوني مسكن فرهنگيان زميني در قلعه تل خريده اما هنوز تغيير كاربري نشده است. آب شرب ابولعباس بسيار ناسالم است. جاده كمر بندي باغملك مشكل دارد و ظاهرا پروژه کار آن تعطيل شده است.

مجید علیزاده کارآفرین برتر

در ادامه مهندس مجید علیزاده کارآفرین برتر استان و کشور نیز در مورد وضعیت اقتصادی و لزوم توجه به جریانات اقتصادی استان سخنان ایراد کردند.

دکتر كاووسي

عضو بدون ابلاغ

دکتر کاووسی که جزو هیئتی بود که در صدد ایجاد آتش پس و صلح با داوم د پتک جلالی زحمات بسیاری کشید در مورد اینکه کار آنان نیمه کار رها شد و ظاهرا به نوعی دیگر پیگیری شده گفت: پتك جلالي با حضور دكتر خدايي و كرد زنگنه و موسوي كارهايي صورت گرفت اما متاسفانه بعد اين تيم و خوب هم در حال نتیجه دادن بود، كنار گذاشته شد.

از حضرتعالي استاندار محترم خواستارم نسبت به اين مسئله ورود كنيد.

عطا بهادري

در کوی نیک نامی ما را گذر ندادند

گر تو نمی پسندی تغییر کن قضا را

حضرت حافظ

قبل  از هرچیز باید بگویم دکتر غلامرضا شریعتی را به پاس خدمات ارزنده و شایسته او، در این مدت کوتاه که فارغ از قوم گرایی و گرایشات سیاسی است دوست می دارم و حمایت می کنم و پیشرفت و ترقی او را از خدواند متعال خواستار.

مسجدسلیمان روزی پدری جوان و شاغل بود که توسط کنسرسیوم های نفتی پیش از انقلاب سالی دوماه شد. “به سابقه خدمت سالی دو ماه حقوق پرداخت می کردند.”

مسجدسلیمان یکروز مادری بود، سینه هایش پر ازشیر بود، آن شیر-زن رو به پیری را شیر و شیره اش را کشاندند و خشکاندند.

آری!

مسجدسلیمان همان شهر اولین ها، در کنارش هفتکل و لالی، مسجد سلیمان اولین شهر مدرن ایران که حالا دلخوش اش در گذشته است…!

لااقل آنچه در گذشته داشتیم به ما برگردانید… حداقل قطره قطره….!

زیبنده نیست در هزاره سوم… این شهر آب ندارد، فاضلاب شهری ندارد… اصلا چه دارد؟!

آقای استاندار،  من نمی گویم که  مسجدسلیمان که همه امکاناتی داشت حالا ندارد!!! چند درصد رای به دکتر روحانی داده است؟ همه می دانند از همه استان خوزستان(%۷۵) بیشتر … لااقل مسئولیت شهر را به مدیران بومی و لایق و متخصصین خودش بدهید.

جاده میانبر مسجدسلیمان به اهواز و استان بختیاری چه می شود؟ وضعیت جاده فعلی که ناگفته پیداست…. هر از گاهی کشته و جان مردمان را می گیرد.

دردها فراوان است و فرصت کم… باری  مسجد سلیمان بدلیل جایگاه استراتژیک، وجود اولین شرکت نفتی ایران و پایتخت نفتی خاورمیانه و دو سد بزرگ در مجاورتش با رودخانه کارون این شهر را به یک کانون با محوریت خاص قرار داده است، هم دارای پتاسیل نیروی انسانی متخصص و هم ظرفیتی طبیعی و منابع خدادادی نفت و گاز وضعیت ممتازی است که نگاه ویژه می طلبد. لازم است حداقل آنچه در گذشته داشت به او بازگردانند، این خواسته زیادی است…؟

فرودگاه، ر اه آهن جاده های دسترسی محلی و منطقه ای، پرداخت بدهی عوارض آلایندگی بالغ بر ۹۲ میلیارد، طرح ها و پروژه های عام المنفعه….

جناب دکتر شریعتی ستاد مردمی شمال خوزستان خواستار دیدار با جناب روحانی است تا مطالبات مردم را منتقل کنند، خواستار حضور بختیاری  و لر در کابینه و هیئت دولت، خواستار بکارگیری نیروهای این منطقه در پست های معاونت وزیر، استاندار و مدیران کل را با عنایت به جمعیت کمی و کیفی و حمایت بی دریغشان از ایشان را اعلام می دارند.

و در پایان ضمن تشکر از همه عزیزان که عاشقانه در انتخاب مجدد دکتر روحانی از هیچ تلاشی کوتاهی نفرمودند، دست بوس و سپاسگزارم و جمله آخر اینکه  مسجدسلیمان همه دینا را منتفع کرد و خود در پسرفت بی تکرار…!!!!

 

مهندس حافظي

مهندس حافظی نیز همون مهندس موسوی نسبت به شمارش آرای شورای شهر اهواز معترض بود و معتقد بود که این آرای تقلبی شده است جه من در این میان انتخاب می شدم و چه نمی شدم باید در ذات انتخابات اینچنین تخلفی صورت نمی گرفت. وی افزود ما تسلیم رای مردم هستیم.

وی افزود: اگر ما در انتخابات با اینچنین شکستی خوردیم در حقیقت ما ضرر اصلی را نکردم بلکه دولت روحانی متضرر اصلی این واقعه است.

دکتر غلامرضا شریعتی

استاندار خوزستان در سخنان خود در جمع اعضا ستاد های مردمی روحانی در شهرهای شمالی با اشاره به مشکلات عدیده ی شهرهای شمالی استان، اظهار کرد: وقتی به برخی از شهر های استان می روم از کمبود امکانات رفاهی و خدماتی در آنجا شرمنده می شوم، وضعیت کنونی مردم استان خوزستان در شان آن ها نیست، بنابراین توجه و رسیدگی به امور زیر ساختی استان را در اولویت قرار داده ام.

دکتر شریعتی در این نشست اعلام کرد: تاکید آقای روحانی بر مراقبت در ایام تبلیغات ریاست جمهوری بود تا از هیچگونه امکانات دولتی استفاده نشود و سیاست گذاری ها بر روی این روال پیش رفت. اما ستادهای مردمی روحانی با وجود امکانات و منابع محدود و مردمی توانستند بر جناح رقیب فاثق یابتد. ما در کلیه انتخاب ریاست جمهوری و شورای شهرها سعی داشتیم از سم ما چیزی به سوی کاندیداها نرود. این سعی همراه با تلاش بود و اگر اعتراضی هم باشد ما می پذیریم اما در واقعیت ما چنین سعی داشتیم. مسلما شما دوستان عزیز که زحمت تبلیغات روحانی بر دوش شما بود متوجه می شدید، زخمات شما قابل تقدیر است.

وی افزود:  اتفاقات تلخ سال گذشته در خوزستان نظیر قطعی طولانی برق و آب، مشکلات ریزگردها و سایر عوامل زیست محیطی دیگر در استان، عواملی بودند که شرایط سختی را برای دولت آقای روحانی در استان فراهم کرده بود به طوری که کاندیدای رقیب را امیدوار کرده بود که بتوانند با حمله بر دولت و دست آویز قرار دادن حوادث و بلایای طبیعی، مشکلاتی که ریشه در دولت های گذشته داشته و دارد، رای بسیاری را برای کاندیدای خود رقم بزند. اینچنین آرای روحانی بخصوص در خوزستان را هیچ کسی انتظار نداشت واقعا این یک حماسه آفرینی بود. هیج کسی چنین رای و اقبالی را گمان نمی کرد.

باید بگویم مردم استان خوزستان یکباره منافع ملی را به منافع محلی ترجیح دادند. این اوج شعور و آگاهی  بود.

شریعتی افزود: وقتی در ورزشگاه مردم آن شعارها را می دادند، تاثیر بسیار زیادی داشت، دکتر ورحانی همان موقع به من گفت، بعد در هیات دولت هم در این باره صحبت و طرح کرد که این شعار او هوشمندی و حواس جمعی یک استان و مردمش را نشان می دهد. که چگونه مردم اهم فی الاهم کردند و چگونه کشور را نجات می دهند.

شریعتی در ادامه گفت: دولت روحانی وارث و میراث خوار مشکلات و معضلات حاد دولت قبلی بود.  دقیق تر باید گفت ۴ سال گذشته دولت در حال رفع این مشکلات بود. و واقعا مردم در اوج فهم سیاسی نخبگان خود و در مسیری حرکت کردند که ثبات بهتر و آرامش را در مسیر خود بدست آورند. من به نوبه خود صمیمانه از همه مردم خوزستان سپاسگزاری می کنم.

شریعتی به حضار جلسه گفت با هم برای آینده استان تلاش کنیم و اعلام کرد: استان به وحدت همه نیروها محتاج است. ما بايد در كنار هم با وحدت تلاش كنيم بري استيفاي منافع استان.

استاندار خوزستان در جواب اعتراضات به خود گفت: انتقادات و تخطيه ها كاملن از نظر بنده بايد باشد و رعايت شود حقوق آزادی بیان.  اینکه کسی شریعتی را انتقاد کند و یا معترض به من باشد حق طبیعی هر کسی است. من نیز مانند همه اشتباهاتی می کنم. اما به دوستانم می گویم شریعتی را نقد کنید اما مصالح و وحدت خوزستان را حفظ کنیم. بخاطر تخریب من سعی بر نابودی فرصت های خوزستان نکنید.

وی گفت: اما اين بلوغ را داشته باشيم براي منافع استان و رفاه استان در كتار هم باشيم.

شریعتی قطعا اشتباهاتي داد و هر كسي از ديد خودش نگاه مي كند اما با هم اين قول را بدهيم كه براي منافع استان كنار هم باشيم حق همه هست انتقاد توهين تخظيه و تهمت بزنند اما اينها هیچ مشكلي ندارند، اما به منافع استان لطمه نزنيد. بخاطر تخريب من منافع استان را فدا نكنيد.

وی در مورد انتخاب مدیران استان گفت: كساني كه انتخاب مي شوند در چارچوب فكري اقاي روحاني انتخاب مي شوند نه همراهان و یا آنان که شريعتي مایل است. کسانی که دولت روحاني و سياستهاي او را قبول داشته باشد. در بعضي ادارات تغييراتي شد و بعضي به من گلايه كردند، گفتند آن مدیر در ستاد فلان رياست جمهوري سخنراني كرد؛ خوب اگر كسي سياست روحاني را قبول ندارد جايگاهي هم در دولت روحاني و داشت.

وی افزود: انتصابات همیشه مورد چالش بوده است و ممکن است برخی انتصابات خوشایند دیگران نباشند. اصل و معیار انتصابات مدیران استان باید اعتقاد و باور داشتن برنامه ها و استراتژی دولت آقای روحانی باشد.

در پایان حاج علی محمدی و استاندار محترم خوزستان ضمن تشکر و قدر دانی از همه یاران روحانی قول ملاقات را روحانی را دادند.

مهندس روح الله فخرالدین شهردار منطقه چهار و سید حمید حسینی دبیر بنیاد زاگرس نشینان