به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سیدمجیدحسینی نژاد فرماندارشهرستان رامشیراظهارکرد:درخیلی از حوزه ها رقابت هست اما رقابت سیاسی به معنای واقعی کلمه وجود ندارد. وی افزود:برداشت و تفسیر شورای نگهبان از ماده ۳۱ و۳۲ قانون انتخابات ،عملا ترکیب هیات اجرایی را شبیه هیات نظارت کرده است. ایشان ادامه داد:فرمانداران درمقام مجری قانون انتخابات هیچ اختیاری از خود […]
به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سیدمجیدحسینی نژاد فرماندارشهرستان رامشیراظهارکرد:درخیلی از حوزه ها رقابت هست اما رقابت سیاسی به معنای واقعی کلمه وجود ندارد.
وی افزود:برداشت و تفسیر شورای نگهبان از ماده ۳۱ و۳۲ قانون انتخابات ،عملا ترکیب هیات اجرایی را شبیه هیات نظارت کرده است.
ایشان ادامه داد:فرمانداران درمقام مجری قانون انتخابات هیچ اختیاری از خود ندارند.درعین حال باید پاسخگوی همه مسائل انتخابات نیز باشند.
حسینی نژاد تاکیدکرد:اختیارات رییس اداره ثبت احوال شهرستان ها در معرفی معتمدین جهت تعیین هیات اجرایی با اختیارات فرمانداران یکسان است.
اوگفت:درهیچ جای قانون انتخابات ،حقی برای دادستان و روسای اداره ثبت احوال جهت معرفی یا پیشنهادمعتمدین موضوع ماده ۳۱ متصور نیست و فقط آمده است که باحضور و امضای آنها درجلسه ،ترکیب هیات اجرایی مشخص شود.
درپایان سیدمجیدحسینی نژادفرمانداررامشیرافزود:قانونگذار نمیتواند فراتراز حیطه وظایف ذاتی نهادها برایشان اختیارتعیین کند.بعنوان مثال ثبت احوال فقط می تواند درباره اصالت مشخصات سجلی ،هویت وتابعیت افراد اظهارنظرکند ودادستان ها نیز صرفا درباره سوابق محکومیت ،محرومیت های اجتماعی وسوء شهرت افراد …
سلامتی وامنیت انتخابات وظیفه اصلی دولت است و رقابت و مشارکت نتیجه تصمیمات شورای نگهبان خواهد بود.
رقابت های سیاسی ونشاط آفرین در جامعه را نباید به رقابت های خطرناک وتنش آفرین قومی تبدیل کرد.
حضور برخی آدم ها میتواند عیار مجلس شورای اسلامی را بالا ببرد.
بیشتر از هر زمان دیگری به همبستگی ملی وحضور طیف های سیاسی در نحوه ی اداره ی کشور نیازمندیم.
سلوک ومنش سردار سلیمانی در نحوه تعامل با همه اقشار وجریانات سیاسی می تواند بهترین الگو باشد.
مردم از پالایش مالی واقتصادی داوطلبان استقبال می کنند اما پالایش سیاسی و جناحی را بر نمی تابند