تاریخ انتشار خبر: 10 مرداد 1402 | 19:45:11
کد خبر : 14652
حبیبی پور مدیر منابع انسانی مناطق نفتخیز جنوب:

نامه نگاری مدیریت منابع انسانی نفت‌خیز با مدیریت توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛ ابوالقاسم حبیبی پور مدیر منابع انسانی مناطق نفتخیز طی مکاتبه ای با مدیریت توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران در خصوص مشکلات اجرایی ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات صنعت نفت، پیشنهادات و مشکلات مربوطه را اعلام کرد و خواستار انجام اصلاحات در این زمینه شد. مدیر منابع انسانی […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛ ابوالقاسم حبیبی پور مدیر منابع انسانی مناطق نفتخیز طی مکاتبه ای با مدیریت توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران در خصوص مشکلات اجرایی ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات صنعت نفت، پیشنهادات و مشکلات مربوطه را اعلام کرد و خواستار انجام اصلاحات در این زمینه شد.

مدیر منابع انسانی مناطق نفتخیز، اظهار داشته تعداد ۷۱۰۰ سمت معادل ۴۱ درصد کل سمت‌ها دارای شرایط احراز دیپلم یا فوق دیپلم بوده که اکثر این کارکنان در سمت های عملیاتی بدلیل شرایط پیچیده و سخت کاری بصورت نوبتکار، اقماری و روزکار در کارخانجات تردد داشته و امکان ادامه تحصیل را نداشته اند یا به دلایل شرایط احراز سمت فرآیند انتصاب آنها با مشکل مواجه شده و از این روش اجرا منتفع نشده اند.

وی با اشاره به ماهیت تخصصی- عملیاتی بودن مشاغل این شرکت اعلام کرد که در حال حاضر ۶۲۴۹ کارمند دارای مدرک دیپلم و فوق دیپلم بوده و از تعداد ۸۸۲۲ نفر که ماده ۱۰ برای آنها محاسبه شده تعداد ۲۷۹۹ نفر معادل ۳۲ درصد آنها زیر ۱۰۰ هزار تومان و تعداد ۳۶۳۱ نفر معادل ۴۱ درصد آنها زیر ۵۰۰ هزار تومان از اجرای ماده ۱۰ بهره مند شدند.

این اقدام موجب بی انگیزگی نیروهای مجرب شده و در ادامه ۶ پیشنهاد اصلاحی ارائه شده که اعمال تعدیل مدرک کارکنان پیش گفته، بازنگری جدول ۲۱ پایه ای پایه حقوق، افزودن تفاوت تطبیق اضافات شایستگی، اختصاص مبلغی ثابت به تعداد ۳۵۲۵ نفر که از این اضافات بهره مند نشده اند، بخشی خلاصه از این پیشنهادات بوده است.