تاریخ انتشار خبر: 4 تیر 1396 | 20:55:41
کد خبر : 396

رییس مرکزبهداشت غرب اهواز، ازپلمپ ۱۰نانوایی به دلیل استفاده از جوش شیرین در تولید نان خبر داد .

وی اظهار داشت: در بازدیدهای انجام شده از نانوایی‌ها توسط کارشناسان بهداشت محیط و انجام نمونه برداری از نان و براساس گزارش آزمایشگاه اداره غله و بازرگانی و نیز آزمایشگاه معاونت غذا و دارو ، مصرف جوش شیرین در عمل آوری پخت نان در ۱۵ واحد نانوایی اثبات گردید. شریفی ادامه داد: با این دلیل، […]

وی اظهار داشت: در بازدیدهای انجام شده از نانوایی‌ها توسط کارشناسان بهداشت محیط و انجام نمونه برداری از نان و براساس گزارش آزمایشگاه اداره غله و بازرگانی و نیز آزمایشگاه معاونت غذا و دارو ، مصرف جوش شیرین در عمل آوری پخت نان در ۱۵ واحد نانوایی اثبات گردید.

شریفی ادامه داد: با این دلیل، نسبت به ارجاع پرونده های متخلفان به مرجع قضایی ، اقدام گردید و سپس طبق دستور ریاست شعبه ۲۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اهواز و همکاری اماکن نیروی انتظامی، ۱۰ باب نانوایی پلمپ و ۵واحد دیگر، جمع آوری گردید.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز، خاطر نشان کرد: استفاده از جوش شیرین در نان، باعث بروز مواردی از جمله :اختلال در جذب آهن و بروز کم خونی، پوکی استخوان، بیماری‌های قلب و عروق، اختلال در فعالیت‌های آنزیم‌های گوارش و هضم و جذب مواد غذایی، افزایش اسیدیته معده و بیمارهای روده‌ای می‌شود .

وی با بیان اینکه : جوش شیرین از عطر و طعم نان می‌کاهد و باعث فطیر شدن آن می‌گردد، ادامه داد: جوش شیرین، واکنش‌های مفید خمیر را مهار می‌کند،PH را افزایش و اسیدهای آلی نان را کاهش می‌دهد. .

شریفی تصریح کرد: بند ۵ ماده ۱ قانون مواد خوراکی و آشامیدنی و بهداشتی، بکار بردن رنگها ، اسانسها و سایر مواد اضافی غیر مجاز در مواد خوردنی ، آشامیدنی ، آرایشی یا بهداشتی و یا لوازم بازی کودکان جرم محسوب می شود و مستلزم مجازات خواهد بود .

مهندس زهرا کرمیان – مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت غرب اهواز ، به شهروندان توصیه کرد: از خرید موادغذایی از واحدهای صنفی که موردتایید مراجع بهداشتی نیست، خودداری نمایند ودرصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در اصناف مواد غذایی بویژه اصناف حساس چون: رستورانها- نانوایی ها -قنادیها-فست فودها ونان فانتزی و.. مراتب را به سامانه ۱۹۰اطلاع دهند.