تاریخ انتشار خبر: 15 دی 1397 | 19:26:51
کد خبر : 4229
یادداشتی از سیاوش سلیمانی:

مدیریت به سبک پت ومت درحوزه ی راههای خوزستان

زاگرس نشینان- محوراهواز-اندیمشک سنگین ترین ترافیک کشوررا داراست وبعدازازاد راه تهران،کرج ،ساوه-سلفچگان ،قم -تهران وبندرعباس -یزد-قم بيشترين امار تردد معادل سواری درکشوررا دارا میباشد .دراین محور سالها قبل یک تقاطع بسیار حادثه خیز در محل تلافي محورشوش-دزفول بامحور اهواز-اندیمشک وجودداشت .ازاینرو معاونت فنی وراهسازی وزارت راه وترابری وقت بدلیل عدم صدور مجوز احداث تبادل شبدری […]

زاگرس نشینان- محوراهواز-اندیمشک سنگین ترین ترافیک کشوررا داراست وبعدازازاد راه تهران،کرج ،ساوه-سلفچگان ،قم -تهران وبندرعباس -یزد-قم بيشترين امار تردد معادل سواری درکشوررا دارا میباشد .دراین محور سالها قبل یک تقاطع بسیار حادثه خیز در محل تلافي محورشوش-دزفول بامحور اهواز-اندیمشک وجودداشت .ازاینرو معاونت فنی وراهسازی وزارت راه وترابری وقت بدلیل عدم صدور مجوز احداث تبادل شبدری کامل توسط ميراث فرهنگی به منظور جلوگیری از تجاوزبه حریم محوطه مذکورامکان احداث تبادل مذکور میسرنگردید،لذا: به ناچار صرفا یکدستگاه پل روگذراحدات شد.
جهت تامین مصالح این پل وهمچنین کنارگزر دزفول واندیمشک که هردو یک پیمانکارداشتند وهمچنین برای تامین مصالح این دو پروژه ناچارا باتهاتر، مصالح ازسدکرخه حمل گردید .پیمانکار این پل روگزر شرکت راه،بندرومهندسین مشاورهرازراه طراحی ونظارت آنرا به عهده داشت ،خاطرم هست آنزمان برای تسریع درکار به شرکت راه بندر کارخانه آسفالت  ،میلگرد و…بادلار هفت تومان واگزارگردید وهمچنین کامیونهای اداره ی کل راه وترابری خوزستان مدتهادراختیار این شرکت بود تا هرچه سریعتر این پروژه به اتمام برسدزیرارفع هرچه آني تر تصادفات وحشتناک وکشته شدن انسانهادردستورکارقرارداشت .

حال نمیدانم چه عاملی وجودداشت که بدون رعایت اصول اولیه وابتدایی هرپروژه عمرانی که یکی از آنها اخذاستعلام از سازمان گردشگری و ميراث فرهنگی است .خصوصااین پروژه که درمحدوده یک محوطه باستانی کم نظير درجهان است .

خودسرانه ویدون مطالعه ، پل موردنظر راتخریب میکنند وتصمیم میگیرند زیرگزر احداث نمایند !این درحالیست که ميراث فرهنگی درزمان احداث پل روگزر اجازه ی تعريض بیشتر پل ورمپهای اطراف انرا بدلیل نزدیک شدن به حریم محوطه ی باستانی را نداد .علی ایحال من اطلاع ندارم قصدبکاری گیری کدام پیمانکاررادراین پروژه داشته اند که بدون درنظر گرفتن عواقب وحشتناک این تخریب دست به این اقدام زدند؟!!!..

اماباید اضافه نمایم زیرگزرنه تنها نسبت به روگذر برتری دراین مخدوده ندارد بلکه مشکلات بیشتری برای اهالی شوش وسایراستفاده کنندگان دارد . علی ایحال بهتراست آقایان  قبل از بروز سوانح ناگوارغیرقابل پذیرش هرچه سریعتر نسبت به احداث یک گزینه مناسب جهت مرتفع نمودن تقاطع همسطح اقدام عاجل فرمایند.