تاریخ انتشار خبر: 23 آبان 1401 | 16:21:33
کد خبر : 13693
مرحله منطقه‌ای بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اهواز برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از آغاز مرحله‌ی منطقه‌ای بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی (منطقه ۳ کشور) در اهواز خبر داد. 

به گزارش خبرگزاریزاگرس نشینان، وحیدکیانی امروز با اعلام این خبر گفت: این جشنواره به مدت ۳ روز در اهواز و با حضور بیش از ۶۷ قصه‌گوی برتر ۶ استان کشور برگزار می‌شود. کیانی افزود: این جشنواره از روز شنبه ۲۸ آبان ماه با حضور قصه‌گویان استان‌های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد […]

به گزارش خبرگزاریزاگرس نشینان، وحیدکیانی امروز با اعلام این خبر گفت: این جشنواره به مدت ۳ روز در اهواز و با حضور بیش از ۶۷ قصه‌گوی برتر ۶ استان کشور برگزار می‌شود.

کیانی افزود: این جشنواره از روز شنبه ۲۸ آبان ماه با حضور قصه‌گویان استان‌های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد ، لرستان و فارس در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان آب و برق خوزستان آغاز خواهد شد و تا ۳۰ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

او اضافه کرد: در این دوره از جشنواره منتخبی از قصه‌گویان شرکت‌کننده در مناطق کم برخوردار، روستایی و بیمارستان‌های کودکان حضور خواهند یافت و برای کودکان و نوجوانان قصه‌گویی خواهند کرد.

دبیر اجرایی مرحله منطقه‌ای بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۳ کشور، برگزاری نشست آموزشی با موضوع “نقد قصه‌های منتخب کودک براساس نظریه روایت مندی نیکولایوا”، را دیگر برنامه جانبی این جشنواره عنوان کرد.

کیانی با اشاره به اهمیت قصه‌گویی در انتقال مفاهیم تعلیمی و تربیتی به کودکان و نوجوانان تأکید کرد؛ برگزاری این رویداد مهم فرهنگی حرکتی پویا در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کهن قصه‌گویی در جامعه است.

گفتنی است: مرحله‌ی منطقه‌ای بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی (منطقه ۳ کشور) با همکاری استانداری خوزستان، سازمان آب و برق خوزستان، شهرداری اهواز، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، صداوسیمای استان، فولاد خوزستان و شرکت خدماتی، پشتیبانی و رفاهی ساب خوزستان، ۲۸ تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۱ با حضور ۶ استان کشور در اهواز برگزار خواهد شد.