تاریخ انتشار خبر: 23 مرداد 1396 | 03:07:31
کد خبر : 980

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان: بهسازی یک هزار و ۱۳۰ کیلومتر از جاده های روستایی استان در اولویت کار است

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بهسازی یک هزارو ۱۳۰ کیلومتر از جاده های روستایی استان در اولویت کار است و  تاکنون ۵۴۰ کیلومتر بهسازی شده است. رحمانی گفت: حل مشکل حاشیه نشینی در خوزستان به تنهایی در توان راه و شهرسازی نیست و همه باید برای حل این مشکل تلاش کنند. در این زمینه […]

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بهسازی یک هزارو ۱۳۰ کیلومتر از جاده های روستایی استان در اولویت کار است و  تاکنون ۵۴۰ کیلومتر بهسازی شده است.

رحمانی گفت: حل مشکل حاشیه نشینی در خوزستان به تنهایی در توان راه و شهرسازی نیست و همه باید برای حل این مشکل تلاش کنند. در این زمینه ابتدا باید زمین‌هایی که مردم در آن ساکن هستند را با نرخ دولتی به آن‌ها واگذار کرد و سپس وام‌های با نرخ سود ۴درصد، در اختیار مردم قرار داد تا بتوانند خانه‌های خود را به خوبی بسازند.

وی ادامه داد: مردم در همه مناطق حتی در مناطق محروم نیز باید به اندازه مناطق برخوردار، از خدمات اجتماعی استفاده کنند اما متاسفانه به دلیل این‌که برخی از افراد به دنبال سودجویی هستند، تنها برخی از مناطق رشد می‌کنند و مورد توجه قرار می‌گیرند و این مساله به دور از انصاف است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: تمامی دغدغه و مشکلات مردم را در بازدیدهای میدانی از نزدیک مشاهده می کنیم و هرچه درخصوص مشکلات خود می گویند چیزی غیر از واقعیت نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان  در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: زمانی می توانیم در ارائه خدمات ارزنده به شهروندان به موفقیتی دست یابیم که تخریب یکدیگر را کنار گذاشته و با همدلی و هماهنگی به صورت یکپارچه و واحد در جهت رفع مشکلات و معضلات استان خوزستان گام برداریم.

وی بیان کرد: اگرچه انگیزه های بالایی برای خدمت رسانی به مردم در بخش های مختلف داریم اما هر سازمانی وظایف خاص خود را داشته و اداره راه و شهرسازی استان نیز شرح وظایف تعریف شده ای دارد اما می تواند در کنار سایر دستگاه ها در بخش راه سازی و مسکن تلاش دوچندانی داشته باشد.

رحمانی تصریح کرد: در برخی از شهرستان ها و محله های محروم استان مشکل اصلی اعتبار نیست بلکه مدیریت و برنامه ریزی است.

وی بیان کرد: در برخی از مناطق محروم استان و بخصوص شهرستان اهواز در زمین هایی با کاربری فضای سبز ساخت و ساز صورت گرفته و این منازل بدون سند هستند که یکی از دغدغه های اصلی مالکان به شمار می رود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: یکی از راه هایی که می توان در جهت ارائه خدمت به مناطق محروم انجام شود ارئه تسهیلات ارزان، تغییر کاربری زمین ها و سنددار کردن منازل آن ها است.

وی ادامه داد: همچنین اگر بتوانیم زمین هایی با نرخ دولتی به محرومان جامعه واگذار کنیم بخش عمده ای از مشکلات حاشیه نشینی را در شهرهای استان برطرف کرده ایم.

رحمانی با بیان این که مردم درمناطق محروم نیز باید به همان میزان مناطق برخوردار، از خدمات اجتماعی استفاده کنند گفت:متاسفانه در شهرستان اهواز برخی افراد برای رسیدن به منافع خود تنها در مناطقی نظیر کیانپارس سرمایه گذاری کرده و ارائه خدمات در این مناطق با مناطق محروم قابل قیاس نیست که این تبعیض به دور از انصاف است.

وی همچنین یکی از دلایل عقب افتادگی شهرهای استان را نبود امنیت شغلی شهرداران برشمرد و گفت: شهردار در صورت نداشتن امنیت شغلی نمی تواند به پروژه های بلند مدت و تاثیرگذار فکر کند و تنها به پروژه های کوتاه مدت اکتفا می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت:حدود ۱۰ سال است که سازمان برنامه و بودجه کشور در حال اصلاح برنامه های خود است که این امر بی شک می تواند در روند برنامه های ما نیز تاثیر مثبتی داشته باشد.

رحمانی یاداور شد: درحال حاضر خوزستان در برخی از شاخص های کشوری رتبه مناسبی دارد اما در شاخص برخورداری از جاده ها رتبه ششم کشور را در اختیار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به این‌که بسیاری از مشکلات مربوط به برنامه‌ریزی‌ها و نبود برنامه‌ریزی است، گفت: در استان خوزستان حدود ۳هزار کیلومتر جاده نیاز داریم که این راه‌ها پس از احداث باید با یکدیگر شبکه شوند تا تردد با امنیت بیشتر و مدت زمان کمتری انجام شود.