تاریخ انتشار خبر: 7 اردیبهشت 1401 | 21:52:09
کد خبر : 12924
بیش از ۳ میلیون قطعه مرغ خارج از خوزستان عرضه شدند

مدیرکل اقتصادی استانداری خوزستان گفت: طبق گزارش‌های رسیده سه میلیون و ۷۷۲ هزار قطعه مرغ تولید شده در خوزستان کشتار نشدند و خارج از شبکه عرضه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان، سعید حسینی نژاد مدیرکل اقتصادی استانداری خوزستان روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در محل معاونت اقتصادی استانداری اظهار کرد: دامداران خوزستان با توجه به ابلاغ بخشنامه ممنوعیت خروج کاه و کلش از استان برای خرید علوفه از کشاورزان اقدام کنند. وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان هماهنگی […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان، سعید حسینی نژاد مدیرکل اقتصادی استانداری خوزستان روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در محل معاونت اقتصادی استانداری اظهار کرد: دامداران خوزستان با توجه به ابلاغ بخشنامه ممنوعیت خروج کاه و کلش از استان برای خرید علوفه از کشاورزان اقدام کنند.
وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان هماهنگی لازم را بین دامداران و کشاورزان برای خرید و تامین علوفه انجام دهند.
مدیرکل اقتصادی استانداری خوزستان گفت: این موضوع باید مدیریت شود تا دامداران برای خرید علوفه تولیدی به کشاورزان مراجعه کنند تا کشاورزان متحمل ضرر و زیان نشوند؛ در صورت استقبال نکردن دامداران این بخشنامه قابل برگشت است.
حسینی نژاد ادامه داد: متاسفانه در فضای مجازی مطالبی علیه موضوع جلوگیری از خروج علوفه از خوزستان منتشر می کنند؛ این اقدام برای حمایت از دامداران در این شرایط خشکسالی است تا دامداران استان دچار ضرر و زیان جبران ناپذیر نشوند.
وی گفت: طبق اطلاعات به دست آمده شرکت هایی از استان‌های اصفهان و قزوین پارسال برای تامین مواد اولیه تولید کمپوست از خوزستان ۱۶ هزار تن کاه و کلش خریداری کردند، این در حالی است که دامداران خوزستان برای زنده ماندن دام خود به این علوفه نیاز دارند.
مدیرکل اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: دامداران در کنار حمایت دولت با توجه به صدور بخشنامه جلوگیری از خروج علوفه از خوزستان، برای دام خود کاه و کلش خریداری کنند تا کشاورزان نیز متحمل ضرر و زیان نشوند.
حسینی نژاد ادامه داد: انجمن کشاورزان به این بخشنامه معترض بود به همین دلیل باید سازمان جهاد کشاورزی بین کشاورزان و دامداران مدیریت ایجاد کند.
وی در ادامه با ابراز گلایه از وضعیت تامین مرغ در خوزستان افزود: میزان جوجه ریزی خوزستان در بهمن گذشته ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه بود با این وجود با مشکلات زیادی برای تامین مرغ روبه رو شدیم و گزارش هایی از خروج بخش زیادی از مرغ تولیدی استان به استان‌های دیگر دریافت شد.
مدیرکل اقتصادی استانداری خوزستان افزود: طبق گزارش‌های رسیده سه میلیون و ۷۷۲ هزار قطعه مرغ تولید شده در خوزستان کشتار نشدند و خارج از شبکه عرضه شده‌اند.
وی گفت: به عنوان مثال استان چهار محال بختیاری اعلام کرد که مرغ‌های شهرستان ایذه به این استان فروخته می‌شود این در حالی است که بازار خوزستان با کمبود مرغ روبه رو است.
حسینی نژاد ادامه داد: در این موضوع تخلف مرغداران کاملا مشخص است و باید به طور جدی با آنها برخورد شود.
وی همچنین با ابراز گلایه از فروش میوه و تره بار در حاشیه خیابان‌های اهواز گفت: بسیاری از این افراد تنظیم ترازوی خود را مختل می کنند و این موضوع اجحافی است که بر مصرف کننده وارد می شود.
حسینی نژاد ادامه داد: رشد بیش از حد این افراد باعث شده تا مردم مراجعه کمتری به بازارچه‌های محلی و معمولی داشته باشند و باعث صدمه زدن به مغازه داران و کسبه شده است.
وی گفت: این افراد باید در بازارچه‌های روز ساماندهی شوند تا امکان رصد و نظارت بر آنها وجود داشته باشد. هم اکنون۲۴ بازارچه در اهواز وجود دارد که متاسفانه به طور کامل فعال نیستند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: در سه ماه پایانی پارسال ۱۶ هزار تن ذرت و ۲ هزار و ۵۰۰ کنجاله سویا بین دامداری‌های سنتی خوزستان توزیع شد.
عبدالامیر نیرومند افزود: درخواست داریم تا از این سهمیه مقداری برای تامین خوراک سایر ماکیان خوزستان تخصیص داده شود. این گروه نهاده‌ای دریافت نمی‌کنند و ممکن است اشتغال آنها به خطر افتد.
معاون اقتصادی استانداری خوزستان چند روز پیش بخشنامه ممنوعیت خروج علوفه دامی از خوزستان را صادر کرد تا در این شرایط خشکسالی دامداران امکان تامین غذای دام خود را داشته باشند.