تاریخ انتشار خبر: 7 شهریور 1396 | 04:20:23
کد خبر : 1060

قرار نیست هر انتخابی جامع و کامل باشد

شریعتی حد فاصل بین هنر و سیاست، اقتصاد و سیاست، صنعت و سیاست، اجتماع و سیاست ووو است. باید این را بدانیم که شریعتی یک نماینده دولت است که در خوزستان به همه ی نحله ها و اصناف و طبقات، از مسیحی مندایی گرفته تا شیعه و سنی ووو، از عرب و بختیاری تا ترک […]

شریعتی حد فاصل بین هنر و سیاست، اقتصاد و سیاست، صنعت و سیاست، اجتماع و سیاست ووو است. باید این را بدانیم که شریعتی یک نماینده دولت است که در خوزستان به همه ی نحله ها و اصناف و طبقات، از مسیحی مندایی گرفته تا شیعه و سنی ووو، از عرب و بختیاری تا ترک و بهبهانی و دزفولی و شوشتری ووو

انتقاد شیوای هنرمند گرامی ایوب بختیاری را خواندم، رنج نامه ی هنرمندان است، کل هنر در خوزستان به مفاجاتی بی مانند گرفتار است، نه تنها بی توجهی از بالا، بلکه فشار و گروه های ناهمگون از پایین نیز.

مسلم است اینچنین حرفه ای (هنر) در برابر دانسته های یک مسئول سیاسی شهر کار جانکاه و دردناک است. اینکه بتواند همه پارامترهای مدیریتی و توانایی های فردی را در کنار هم نهاده و خط ومشی سیاسی و ووو را هم منظور کرده تا بتواند از این میانه یک نفر را انتخاب کند آنهم مسلم است به مذاق عده ای خوش نیست اما باید انتظار داشت تا عملکردها را ببینیم.

دولت تدبیر و امید از روزی که آمد اعلام کرد تعادلی بین تند روها و محافظه کاران، اینکه اتهام بزنیم که فلان کس نیروی احمدی نژاد بود و نبود شایسته نیست، باید دید توانایی ها و تعاملش به کجا ختم می شود.

آنچه مسلم است برای رسیدن به یک گزینه، رایزنی ها، لابی ها و نرمش های فراوانی وجود دارد، سزا نیست آنچه از این میان بر خاسته است را به باد انتقاد و دُرشت گویی تکه تکه کنیم.

شریعتی، مسلما می داند عمر این صندلی و میز و دفتر پاینده نیست، اما باید بدانیم، او از خوزستان رفتنی نیست، می ماند همینجا، و جوابگوی همه ی ما هست. بدون شک او بهترین روزهای زندگی را شبانه روز در حال سرکشی به پروژه ها و مصوبات کرده است، کافی است به عملکرد او نظر کنید، و باز هم سزا نیست به چوب یک نفر همه کارهای شده را ویران کرد.

دکتر شریعتی استانداری مردمی است و البته مردم دوست و هنر دوست، اما باید دانست هنر یک علم تخصصی بی حد و مرز است، پس باید به انتخاب او احترام گذاشت تا در مسیر آینده دید چه اندازه در نظرش درست رفته است.

امیدوارم جناب آقای کیانی، بتواند نا امیدی اهل هنر را دانسته و در راه ترفیع آن کوشش بسیار نماید تا نقد آینده شریعتی معکوس نوشته های جناب آقای ایوب بختیاری باشد.

با درود

حمید حسینی – فعال اجتماعی

  1. حبیب الله گفت:

    از روزی که دکتر شریعتی اومده ما بیچاره شدیم، چرا طلب پیمانکاران را نمیدهد، پول نیست هم شد جواب، دو ساله که هیچ دریافتی نداریم، به هر دری زدیم ولی بی پاسخ ماند.

  2. مهرآوا گفت:

    لطفا متن انتقاد آقای بختیاری را هم قرار دهید.