تاریخ انتشار خبر: 17 اسفند 1400 | 10:44:31
کد خبر : 12438
یادداشتی از سیدحمیدحسینی:

فاین تذهبون؛دولت در خوزستان به کدام سمت میرود؟!

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سیدحمیدحسینی فعال سیاسی-اجتماعی در یادداشتی باعنوان:فاین تذهبون؛دولت در خوزستان به کدام سمت میرود؟! سیدابراهیم رئیسی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در محل ثبت نام وزارت کشور کاندیداتوری خود را رسما اعلام نمودند. ایشان در جمع خبرنگاران اظهار کرد:خدایا تو شاهدی که هیچگاه دنبال مقام و قدرت طلبی نبوده‌ام و در این مرحله […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سیدحمیدحسینی فعال سیاسی-اجتماعی در یادداشتی باعنوان:فاین تذهبون؛دولت در خوزستان به کدام سمت میرود؟!

سیدابراهیم رئیسی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در محل ثبت نام وزارت کشور کاندیداتوری خود را رسما اعلام نمودند.

ایشان در جمع خبرنگاران اظهار کرد:خدایا تو شاهدی که هیچگاه دنبال مقام و قدرت طلبی نبوده‌ام و در این مرحله نیز برخلاف میل و مصلحت شخصی و تنها به منظور انجام وظیفه در جهت اجابت توده مردم وجوامع نخبگان و رعایت مصالح اجتماعی و رفع رنج مردم و ایجاد امید پا به عرصه گذارده ام و در این مسیر از تو و اولیاءت استمداد می طلبم تا خدمتگزاری شایسته برای این مردم قدرشناس و رنج کشیده باشم.

ایشان در طول انتخابات جهت گیری مدیریت دولتش را بر اساس:

۱-داشتن نگاه یکسان به همه مردم

۲-تغییر وضع موجود به نفع مردم

۳-تضمین قانونی حق همه مردم

۴-پایان روابط فسادانگیز و جریان

۵-رانت‌خواری و برخورد با مظاهر فساد

۶-جهت‌گیری در راستای عدالت

۷-استفاده از همه ظرفیت‌های کشور و نیروهای کارآمد و اجماع‌سازی

۸-تحول در نظام اجرایی و شیوه اداره کشور

۹-تحول در نظام اداری برای مقابله با فساد اداری و برداشتن ضابطه‌های دست‌وپاگیر

۱۰-شناخت اقلیمی مسائل کشور علاوه بر مسائل کلان

۱۱-ایجاد گشت ارشاد برای مدیران

۱۲-اصلاح دولت و مبارزه با فساد، ناکارآمدی و تبعیض

۱۳-ایجاد سامانه شفافیت و شفاف‌سازی اقدامات

۱۴-به حداقل رساندن یا منتفی کردن تعارض منافع در بسیاری از سطوح مثل بخش مسکن و سلامت

این موارد گوشه ای از دیدگاه رئیس جمهور در طول انتخابات خردادماه ۱۴۰۰بوده است،اما اگر به گوشه ای از انتصابات در روزهای و ماههای اخیر دولت ایشان بیندازیم قطعا شاهد تبعضات قومیتی در خوزستان خواهیم بود.

صادق خلیلیان استاندار خوزستان که به گواه اکثر فعالین و نخبگان استان یکی از ضعیف ترین مدیران بعد از انقلاب اسلامی در این خطه هستند.ضعف ایشان آنقدر مسلم است که شاید نام مدیران دستگاههای اجرایی استان را به درستی ندانند.در این مدت انتصابات بحث برانگیزی صورت گرفت که حواشی زیادی به خود اختصاص دادند و اکثر قریب به اتفاق انتصاب مدیرانی از قومیتی خاص که کمتر از ۵ درصد جمعیت استان را دارا هستند.

حال خبر رسیده است علی محمدبندرز دزفولی با کمترین سابقه مدیریت در مجموعه صمت استان بعنوان مدیرکل اداره عریض و طویل صنعت ، معدن و تجارت استان معرفی گردند.

چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در خوزستان نمایندگان مجلس شورای اسلامی را تهدید گزارش دخالت هایشان به شورای نگهبان را اعلام داشتند اما دیری نگذشت که یکی از عوامل دفتر ایشان باکمترین سابقه مدیریتی بعنوان مدیرکل یکی از ادارات آموزشی استان معارفه گردید.

حال جای سوال اینجاست چه کسی باید بداد خوزستان و مردمانش برسد؛روزانه مدیرانی را تحمل کنند که عملکردشان کاملا عیان است؟!