تاریخ انتشار خبر: 14 مرداد 1396 | 03:03:19
کد خبر : 923

عملیات احداث باند دوم بزرگراه هفتکل – باغملک

عملیات احداث باند دوم بزرگراه هفتکل – باغملک روز گذشته ۱۱ مردادماه با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان و مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مسئولین استانی آغاز شد. این پروژه به طول ۵۲ کیلومتر است […]

عملیات احداث باند دوم بزرگراه هفتکل – باغملک روز گذشته ۱۱ مردادماه با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان و مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مسئولین استانی آغاز شد.

این پروژه به طول ۵۲ کیلومتر است که با استفاده از اعتبارات ملی احداث می‌شود.

اعتبار پیش‌بینی شده برای احداث باند دوم بزرگراه هفتکل – باغملک بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است.

همچنین این بزرگراه با هدف تسهیل تردد، افزایش ضریب ایمنی، کاهش مسیر و کاهش مصرف سوخت در این محور ساخته می‌شود.

در این مراسم، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بزرگراه هفتکل – باغملک در توسعه و رونق اقتصادی کشور بسیار تأثیرگذار است.

خیرالله خادمی، اظهار کرد: این بزرگراه از لحاظ پدافند غیرعامل اهمیت فراوانی دارد و در توسعه و رونق اقتصادی کشور بسیار تأثیرگذار است.

وی در ادامه افزود: در زمان جنگ، وجود یک راه دیگر برای دسترسی استان به مرکز کشور ضروری بود که این راه دسترسی از طریق محور اهواز – هفتکل – باغملک – ایذه – شهرکرد پیگیری شد.

خیرالله خادمی گفت: در کنار این بزرگراه، هیأت دولت، آزادراه اهواز – شهرکرد را نیز مصوب کرد و در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت اما تا زمانی که مطالعات این آزادراه به اتمام برسد و سرمایه‌گذار آن مشخص شود، در این فرصت بزرگراه هفتکل – باغملک را تکمیل می‌کنیم.

استاندار خوزستان غلامرضا شریعتی در ادامه افزود: سی درصد از راه‌ها‌ی کشور در حوزه وزارت راه و شهرسازی به خوزستان اختصاص دارد که اجرایی کردن این پروژه‌ها، نیازمند اعتبار فراوان است.

شریعتی افزود: اقدامات مربوط به فاینانس جاده ایذه – باغملک – رامهرمز در مدت زمان خیلی کوتاه به طور خیلی خوبی پیش رفت. البته با تلاش مسئولان و پیگیری مداوم آن‌ها مشکلات آن برطرف شد.

وی جاده های خوزستان را ناکافی دانست و اظهار داشت: میزان بار و مسافر با میزان جاده‌ها در استان هم‌خوانی ندارد و معتقدیم در رابطه با جاده‌ها در استان کمبودهایی وجود دارد.

شریعتی اظهار داشت در خصوص اعتبارات دولت به خوزستان کم لطفی شده است و رد حالی که ۳۰ درصد راه های حوزه راه و شهرسازی متعلق به خوزستان است اما فقط ۷۰ میلیارد به  خوزستان تخصیص داده شده است.

 

مدینه اسدی