عملیات احداث باند دوم بزرگراه هفتکل – باغملک روز گذشته ۱۱ مردادماه با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان و مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مسئولین استانی آغاز شد. این پروژه به طول ۵۲ کیلومتر است […]
عملیات احداث باند دوم بزرگراه هفتکل – باغملک روز گذشته ۱۱ مردادماه با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان و مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مسئولین استانی آغاز شد.
این پروژه به طول ۵۲ کیلومتر است که با استفاده از اعتبارات ملی احداث میشود.
اعتبار پیشبینی شده برای احداث باند دوم بزرگراه هفتکل – باغملک بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است.
همچنین این بزرگراه با هدف تسهیل تردد، افزایش ضریب ایمنی، کاهش مسیر و کاهش مصرف سوخت در این محور ساخته میشود.
در این مراسم، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بزرگراه هفتکل – باغملک در توسعه و رونق اقتصادی کشور بسیار تأثیرگذار است.
خیرالله خادمی، اظهار کرد: این بزرگراه از لحاظ پدافند غیرعامل اهمیت فراوانی دارد و در توسعه و رونق اقتصادی کشور بسیار تأثیرگذار است.
وی در ادامه افزود: در زمان جنگ، وجود یک راه دیگر برای دسترسی استان به مرکز کشور ضروری بود که این راه دسترسی از طریق محور اهواز – هفتکل – باغملک – ایذه – شهرکرد پیگیری شد.
خیرالله خادمی گفت: در کنار این بزرگراه، هیأت دولت، آزادراه اهواز – شهرکرد را نیز مصوب کرد و در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت اما تا زمانی که مطالعات این آزادراه به اتمام برسد و سرمایهگذار آن مشخص شود، در این فرصت بزرگراه هفتکل – باغملک را تکمیل میکنیم.
استاندار خوزستان غلامرضا شریعتی در ادامه افزود: سی درصد از راههای کشور در حوزه وزارت راه و شهرسازی به خوزستان اختصاص دارد که اجرایی کردن این پروژهها، نیازمند اعتبار فراوان است.
شریعتی افزود: اقدامات مربوط به فاینانس جاده ایذه – باغملک – رامهرمز در مدت زمان خیلی کوتاه به طور خیلی خوبی پیش رفت. البته با تلاش مسئولان و پیگیری مداوم آنها مشکلات آن برطرف شد.
وی جاده های خوزستان را ناکافی دانست و اظهار داشت: میزان بار و مسافر با میزان جادهها در استان همخوانی ندارد و معتقدیم در رابطه با جادهها در استان کمبودهایی وجود دارد.
شریعتی اظهار داشت در خصوص اعتبارات دولت به خوزستان کم لطفی شده است و رد حالی که ۳۰ درصد راه های حوزه راه و شهرسازی متعلق به خوزستان است اما فقط ۷۰ میلیارد به خوزستان تخصیص داده شده است.
مدینه اسدی