تاریخ انتشار خبر: 11 آبان 1396 | 22:09:26
کد خبر : 1390
محمدهادی قنوات عضو شوراي پنجم اهواز:

علاء الدين غريبانه زيست و اين غربت بعد از مرگ او ادامه دارد دعوت براي حضور پرشور در مراسم سالگرد درگذشت بهمن علاءالدين در كرج

محمد هادي قنوات عضو شوراي پنجم اهواز به خبرنگار ما گفت: تجليل و تكريم فرهيختگان اقوام خوزستاني يك امر لازم و شايسته است كه موجب افزايش همبستگي اجتماعي در سطح استان خواهد شد. وي افزود: يازده سال از درگذشت خنياگر افسانه اي فرهنگ و هنر اصيل ايراني يعني مسعود بختياري مي گذرد و حال آن […]

محمد هادي قنوات عضو شوراي پنجم اهواز به خبرنگار ما گفت: تجليل و تكريم فرهيختگان اقوام خوزستاني يك امر لازم و شايسته است كه موجب افزايش همبستگي اجتماعي در سطح استان خواهد شد.
وي افزود: يازده سال از درگذشت خنياگر افسانه اي فرهنگ و هنر اصيل ايراني يعني مسعود بختياري مي گذرد و حال آن كه هنوز هم جاي خالي آن صداي شريف و اساطيري پُر نشده است.

قنوات خاطر نشان ساخت: در طول حيات فرهنگي يك قوم در بستر تاريخ، عناصر محدود و معدودي هستند كه مي توانند انعكاس بخش فراز و فرودها، نمايانگر برجستگي ها و عمق فرهيختگي آن قوم باشند و بهمن علاء الدين چنين جايگاهي در قوم غني و شريف بختياري دارد.
عضو شوراي پنجم اهواز بزرگداشت بهمن علاء الدين را حرمت نهادن به هنر متعهد و اصيل دانست و تصريح كرد: يكي از بهترين روش ها براي ماندگاري و شناسايي فرهنگ بختياري، توجه به شعر، موسيقي و آواز بهمن علاءالدين است چرا كه اين هنرمند با پژوهش هايي كه در تاريخ حيات اين قوم انجام داده بود، با زبان موسيقيايي، عناصر هويت بخش بختياري را روايت مي كرد و ترويج بهمن، اشاعه فرهنگ بختياري است.

محمد هادي قنوات با انتقاد از بي توجهي به علاءالدين گفت: بهمن عزيز، غريبانه زيست و اين غربت تلخ پس از مرگ نيز او را رها نكرده است و گويي اين سرنوشت هنر مستقل و مردمي است.
قنوات توضيح داد: اگر چه يازده سال از مرگ اين اسطوره بي بديل آواز فولكلور ايراني مي گذرد اما او مجموعه اي از آثار موسيقيايي را بر جاي و يادگار نهاده كه مي تواند به عنوان نماد و سمبل فرهنگ بختياري در كشور و همه نقاط دنيا مطرح شود.
عضو شوراي پنجم اهواز در ادامه گفت: از متوليان فرهنگي كشور به ويژه منطقه گسترده و استراتژيك زاگرس تقاضا دارم در راستاي ايجاد همبستگي ملي نسبت به تكريم و بزرگداشت مقام اسطوره اي چون بهمن علاءالدين تمهيدات و تدابيري بيانديشند.
محمد هادي قنوات در پايان سخنان خود اظهار داشت: از همه خوزستاني هاي علاقمند به فرهنگ و هنر دعوت مي كنم تا به پاس دهه ها تلاش اين هنرمند فرهيخته و متعهد در مجلس يازدهمين سالگرد درگذشت ايشان كه توسط خانواده محترم و دوستانشان در كرج بقعه متبركه امامزاده طاهر (ع) در جمعه ١٢ آبان ساعت ١٤ الي ١٦ برگزار مي شود شركت داشته باشند.