تاریخ انتشار خبر: 30 تیر 1402 | 19:26:18
کد خبر : 14598
مدیر عامل شركت نفت و گاز آغاجاری:

صنعت نفت یكی از علمی ترین و تخصصی ترین صنایع كشور است

جلسه معرفی ابزارها و ظرفیت های پژوهشی با حضور دکتر گلستان باغ مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و مدیران شرکت آغاجاری برگزار شد

مدیر عامل شركت نفت و گاز آغاجاری : صنعت نفت یكی از علمی ترین و تخصصی ترین صنایع كشور است.

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان،نشست معرفی ابزارها و ظرفیت های پژوهشی با هدف بررسی و ارائه راهکار جهت استفاده از ظرفیت های علمی و دانشگاهی  برای رفع مشکلات و تنگناهای عملیاتی و فنی برگزار شد.


مدیر عامل شرکت آغاجاری در این نشست ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ماه محرم بیان کرد : امروز پیشرفت و بالندگی هر کشوری بر پایه دانش، پژوهش و فناوری است و در این میان صنعت بزرگ نفت یکی از علمی ترین و تخصصی ترین صنایع در کشور است.

جواد تقی زاده افزود:  با توجه به رویکرد های دولت سیزدهم و توجه ویژه به پژوهش و دانش افزایی صنایع در شرکت آغاجاری تصمیمات خوبی گرفته شد و در همین راستا گروه R&D با هدف رفع مشکلات و تنگناها با استفاده از دانش کارکنان تشکیل شد.


مدیر عامل شرکت آغاجاری با اشاره به کلام حضرت امیر المومنین علی علیه السلام که فرمود هیچ کرداری مانند پژوهش و دانش نیست عنوان کرد : شرکت آغاجاری یکی از شرکت های پیشتاز در این حوزه بوده که طی سالهای گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه تیمی و فردی انجام داده است.


در ادامه این نشست گلستان باغ مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بیان کرد: سابقه شرکت آغاجاری در بین شرکت های بهره بردار نشان داده که همیشه پیشرو بوده و خلاقیت های خوبی در آن انجام شده است.

گلستان باغ افزود : امروز باید به این باور برسیم که کشور از نظر علمی و دانش افزایی بسیار توانمند است و باید از این ظرفیت برای رفع تنگناها و مشکلات استفاده کنیم.


مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به نقش پژوهش گفت : در حال حاضر ساختاری که در  پژوهش وجود دارد متعلق به دهه ۷۰ است که با توجه به تغییر رویکرد پژوهش و علمی شدن موضوعات ظرفیت های بسیار خوبی ایجاد شده که باید برای رفع نیاز های صنعت نفت ساختار آن را تغییر دهیم.


بررسی ابزارهای دانشگاهی در پژوهش و استفاده از ظرفیت دانشجویان  ، قراردادهای تولید بار اول ، ایجاد تعامل و تبادل اطلاعات با شرکت های دانش بنیان و …. بخشی از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.