تاریخ انتشار خبر: 16 بهمن 1400 | 23:57:50
کد خبر : 12007
یادداشتی از سیدحمیدحسینی:

شورای شهودی و شهردار غیربومی اهواز؟!

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سیدحمیدحسینی فعال سیاسی-اجتماعی در یادداشتی باعنوان:شورای شهودی و شهردارغیربومی اهواز؟! رضا امینی فیل آبادی در تاریخ ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰ رسما از سوی وزارت کشور کار خود را در شهرداری اهواز آغاز کرد. امینی از روزهای ابتدایی فعالیتش در این منصب بیش از آنکه بدنبال کارهای بجا مانده از دوره های قبل […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سیدحمیدحسینی فعال سیاسی-اجتماعی در یادداشتی باعنوان:شورای شهودی و شهردارغیربومی اهواز؟!

رضا امینی فیل آبادی در تاریخ ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰ رسما از سوی وزارت کشور کار خود را در شهرداری اهواز آغاز کرد.

امینی از روزهای ابتدایی فعالیتش در این منصب بیش از آنکه بدنبال کارهای بجا مانده از دوره های قبل شهرداری باشد به حواشی انتصابات دامن زد.

شهردار اهواز در جمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران، اظهار کرد:پیش از قبول مسئولیت در پاسخ به شورای شهر گفتم که ممکن است ۵۰ نفر هم با خود به شهرداری اهواز بیاورم.این روند را تاجایی ادامه داد که معاونینش را با کمترین سابقه اجرایی از شهرش به خوزستان آورد و حتی فردی را ابتدا به معاونت منصوب کرد و بعد در نامه نگاری با جمالی معاون عمرانی وزارت کشور به استخدام شهرداری درآورد.

امروز در کمال تعجب فردی با مدرک کارشناسی دانشگاه علمی-کاربردی که مدیرعامل چند شرکت پیمانکاری اصفهان بود به مدیرکل حوزه شهرداری اهواز منصوب گردید.

سخنی با شوراییان و آقایان لیست بند شورای شهر اهواز

عالیجنابان؛شما در محضر خداوند در مقابل مردم اهواز مسئولید چون شهادت دادید در مقابل مشکلات شهر اهواز کوتاهی نکنید و حواشی گذشتگان را کنار بگذارید؛اما با گذشت فقط شش ماه از فعالیت تان بیشتر حواشی ادوار گذشته را پرونده تان تقدیم مردم نمودید؟!

در ابتدای ماه جاری انباشت زباله در مناطق مختلف اهواز به اوج خود رسید تا اعتراض شهروندان را برانگیزد. شهردار اهواز در مصاحبه اظهار کرد بود:با کمک از شهرداری تهران و سایر شهرها با ارسال ماشین آلات این زباله ها جمع می شوند،اگر اهواز همانند سال ۹۷ و ۹۸ دچار بارندگی و آبگرفتگی میشد؛بنظرشما باید از سازمان ملل کمک می گرفتیم. در صورتیکه به گواه ریاست شورای شهر ۶۵۰ نیرو از شهرداری حقوق دریافت می کنند که در محل کارشان حضور ندارند،چه کسی باید پاسخگو باشد؟!

متاسفانه آخرین خبر درگذشت مریم جوادپور استاد دانشگاه اهواز بر اثر تصادف که در نتیجه فرار از تعدادی سگ ولگرد بوده است، سبب بروز انتقادهای شدیدی از این وضعیت در افکار عمومی و رسانه‌ها شد. این موضوع سبب شده جمع‌آوری و رفع معضل سگ‌های ولگرد در اهواز در صدر مطالبات شهروندان اهوازی و رسانه‌ها قرار گیرد و نسبت به عدم جمع‌آوری این حیوانات بلاصاحب که همواره سبب ترس و ناراحتی مردم هستند، انتقادات شدیدی مطرح شده است.

نگارنده در دوران نونهالی در روستا زندگی می کردم به اندازه یک هزارم مناطق نجومی اهواز شاهد احشام ولگرد نبودم. که متاسفانه روزانه شاهد ازدحام و رژه ی آنها در بوستان های شهر هستیم.

این روزها ایام دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی است اما خبری از افتتاحیه ای یا کلنگ زنی که در جهت توسعه مدیریت شهری باشد نیستیم، آیا ۶ ماه زمان ، فرصت کمی برای تحقق پروزه های عام المنفعه است؟

واقعا شهرداری اهواز به کدامین سو می رود و چرا کسی پاسخگوی عملکرد بحث انگیز شهردار غیربومی و پرمدعا نیست.