تاریخ انتشار خبر: 20 فروردین 1401 | 12:18:54
کد خبر : 12750
یادداشتی از سیدحمیدحسینی:

شورای شهر اهواز و سوال های بی پاسخ؟!

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سیدحمیدحسینی فعال سیاسی-اجتماعی در یادداشتی باعنوان:شورای شهر اهواز و سوال های بی پاسخ؟! در تاریخ سوم تیرماه ۱۴۰۰ نتایج رسمی شورای شهر اهواز از سوی رئیس هیئت نظارت انتخابات اعلام گردید،در لیست اعلامی یازده منتخب کم نام و نشان که پایگاه اجتماعی قوی در اقشار مردم اهواز نداشتند اما به یمن […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سیدحمیدحسینی فعال سیاسی-اجتماعی در یادداشتی باعنوان:شورای شهر اهواز و سوال های بی پاسخ؟!

در تاریخ سوم تیرماه ۱۴۰۰ نتایج رسمی شورای شهر اهواز از سوی رئیس هیئت نظارت انتخابات اعلام گردید،در لیست اعلامی یازده منتخب کم نام و نشان که پایگاه اجتماعی قوی در اقشار مردم اهواز نداشتند اما به یمن اینکه در لیست شاهد و شهودی قرار گرفته بودند که پشت‌پرده آن مربوط به جریان تندرو انقلابی بودپیروز انتخابات شدند.

اصولگرایان که در انتخابات ۱۳۹۶ با لیست جمنا پیروز انتخابات اهواز شده بود دیری نپایید که به حاشیه رفت که از آن لیست تنها پنج نفر در انتخابات ۱۴۰۰ تاییدصلاحیت گردیدند.

مردم بار دیگر به جریان انقلابی اعتماد کردند که دیگر تجربه ادوار گذشته شورای شهرهای را نداشته باشند،اما ظاهرا تیر دیگری به خطا رفت تا جایی که این روزها حواشی عدیده ای محور شهرداری و شورای شهر اهواز در فضای مجازی در حال گردش است.و سکوت مرگبار اعضا می تواند مهر تاییدی دال بر حواشی موجود باشد.

نگارنده از اعضای شورای شهر مطالبه می کنم به شایعات ذیل در صحن علنی پاس دهند.

۱-شیخ حمید رعیتی بدون هیچ رابطه استخدامی و مخالفت وزارت کشور براساس کدام قانون به عنوان معاون فرهنگی شهرداری اهواز منصوب گردید؟

۲-شرکت رهپویان نظیف اهواز که حواشی گسترده ای در روزهای اخیر بپا نموده و این حواشی تا به خانواده یکی از نماینده های اهواز سرایت نموده است؛که ماده ۵ قانون محاسبات عمومی مقرر داشته «مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی از نظر این قانون واحدهای سازمانی مشخصی هستند که با اجازه قانون به منظور انجام وظایف و‌ خدماتی که جنبه عمومی دارد، تشکیل شده و یا می‌شود.

طبق قانون‌مناقصات و قانون‌منع مداخلات کارکنان دولت شهرداری نمیتواند با شرکتی که هم خودش عضو هست یا کارکناش سهامدار است قرارداد منعقد نماید و به عبارتی هیچ دستگاهی نمیتواند هم کار فرما باشد و هم پیمانکار لذا چنانچه یک دستگاهی بخواد راسا کار اجرایی نمایید باید پروژه را امانی تعریف کند و امانی کار کند لذا جا دارد دستگاه های نظارتی مثل دیوان محاسبات و سازمان بازرسی یا دادستان بعنوان مدعی العموم به موضوع ورود کنند.آیا پاسخی در این خصوص دارید؟

۳-شایعه شده برای‌ معاونینی که بهمراه شهردار از اصفهان آمدند باهزینه شهرداری اهواز چندین واحد مسکونی و قیمت نجومی در مجتمع مسکونی امام رضا (ع) پادادشهر اجاره کردند اگر اینگونه است بنا به کدام قانون و مصوبه صورت گرفته؛ امید است که اینگونه نبوده باشد و از هزینه شخصی افراد پرداخت شده باشد. لطفا شفاف سازی نمایید.

حضرت علی در خطبه ای می فرمایند: «اَلا اِنَّ کلَّ قَطیعهٍ اَقْطَعَها عثمان و کلَّ مالٍ اَعْطاهُ مِنْ مالِ الله فهُوَ مَرْدود فی بِیت المال فإِنَّ حَقَّ القَدیم لا یُبْطِلُه شیءٌ» [امینی، ۱۴۱۶، ۴۰۶]

«آگاه باشید تمام زمین هایی را که عثمان به افراد بخشیده و همۀ اموالی که از بیت المال داده است همه به بیت المال باز می گردد چون هیچ چیز نمی تواند حقوق گذشته را باطل کند».

۴-طبق ماده ۵ تصویب نامه شماره ۱۳۰۷۳۰/ت۵۴۱۵۳ مورخ ۱۳۹۷/۰۸/۲۵ هئیت وزیران شورای شهر شفاف سازی کند خانواده شهردار غیربومی اهواز و افرادی که از استان دیگری با خود آورده است در کدام شهر ساکنند.اگر مدعی ساکن اهوازند محل سکونت و تحصیل فرزندانشان را اعلام دارند؟