تاریخ انتشار خبر: 23 فروردین 1402 | 19:04:44
کد خبر : 14271
یادداشتی از ملک محمد مکوندی فعال سیاسی-اجتماعی:

سی رضای خدا مِن بُو مردم ایگردِن معنای ان: به خاطر رضای خدا پدر مردم را درمی آوردند

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛ملک محمد مکوندی فعال سیاسی-اجتماعی در یادداشتی باعنوان: سی رضای خدا مِن بُو مردم ایگردِن معنای ان: به خاطر رضای خدا پدر مردم را درمی اوردند آیت الله هاشمی یکی از روحانیون برجسته، ساده زیست و سنتی اهواز بود که هیچ وقت پست دولتی نداشته و در کنار مردم و همچون […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛ملک محمد مکوندی فعال سیاسی-اجتماعی در یادداشتی باعنوان:

سی رضای خدا مِن بُو مردم ایگردِن
معنای ان:
به خاطر رضای خدا پدر مردم را درمی اوردند

آیت الله هاشمی یکی از روحانیون برجسته، ساده زیست و سنتی اهواز بود که هیچ وقت پست دولتی نداشته و در کنار مردم و همچون خود مردم امورات زندگی را می گذراند. وی همیشه مورد احترام و تکریم قشر وسیعی از هم استانی ها و حتی مردم خارج از استان بود، مردم اهواز و بهبهان به مناسبت های مختلف خدمت ایشان می رسیدند و ضمن عیادت، از سخنان دلسوزانه و راهنمایی های او بهره می بردند، یکی از روحانیون معتمد و ساده زیست و غیر دولتی چون خود او تعریف می کرد: که باتفاق چند تن از دوستان به مناسبتی قبل از رحلت این روحانی بزرگوار خدمت ایشان رسیدیم و بحثی در مورد عملکرد حکومت و وضعیت سخت معیشتی و ناهنجارهای های اجتماعی مردم پیش امد که ایشان به همان لهجه شیرین بهبهانی فرمودند: حاکمین اسلامی و مسئولین، سی رضای خدا مِن بُو مردم ایگردن،جمله ای کوتاه اما بسیار پر محتوا و معنادار که می توان کتابی در مورد ان نوشت،
بله:
سی رضای خدا علی رغم هشدارهای سفیر وقت ایران درعراق و حتی گریه های او برای تغییر لحن سخنان مسئولین جمهوری اسلامی نسبت به صدام افاقه نکرد و باعث حمله عراق به ایران شد و صدها هزار نفر ازبهترین بچه های این مرز و بوم شهید شدند که تنها فاش شدن گوشه ای از تاریخ جنگ در عملیات کربلای ۵ دل هر آزاده ای را به درد می اورد.
سی رضای خدا ثروتمندترین کشور دنیا با بیشترین منابع نفتی و گازی و معدنی با سرمایه اجتماعی قشر جوان و سالم را به یکی از فقیرترین کشورهای دنیا تبدیل نمودند.
سی رضای خدا برخلاف تمام امورحقوقی وبین المللی و عرفی سفارت امریکا که درحقیقت بخشی از خاک ان کشور بود را به تصرف دراوردند، در اخرهم مجبور شدند با ذلت و در مقابل هیچ امتیازی و از ترس حمله امریکا گروگان ها را ازاد کنند،اما تبعات منفی این اقدام غیر عقلانی انچنان بر گُرده ی مردم سنگینی می کند که توان انها را بریده و تمامی هم ندارد، سال به سال هم تشدید می شود.
سی رضای خدا با اجرای سیاست های غیرعلمی و شعار من دراوردی اقتصاد مقاومتی، طبقه متوسط جامعه را نابود کردند و بیش از ۸۰ درصد مردم را زیر خط فقر نگه داشتند که حدود ۳۰ درصد از انها خط فقر را رد کرده و در خط فلاکت بسر می برند.

سی رضای خدا و صرفا در راستای تصور غلط به منظور فراهم اوردن بستر مناسب برای ظهور امام زمان “ع” مردم را در فقر شدید و مطلق قرار دادند تا اقا ظهور کند، یکی از مسئولین حرم شاه چراغ در مقابل سوال منطقی مردم مبنی بر اینکه چرا اصرار دارید این همه خانه و کاشانه ومحل کسب مردم را تخریب کنید تا حرم را توسعه دهید و اینکه این حرم در شرایط فعلی درشلوغ ترین ایام هم پرنمی شود، فرمودند:بله درسته، اما باید حرم را برای ظهور امام زمان توسعه دهیم تا در هنگام ظهور با کمبود مکان مواجه نشویم. جل الخالق سی رضای خدا و بنام امام چه ها که نمی کنند!!!!!
سی رضای خدا با شعار عدالت علی میلیاردها میلیارد اختلاس می کنند
سی رضای خدا مردم را تشویق به دادن شعار مرگ‌ بر امریکا و انگلیس و اروپا و غرب کردند اما فرزندانشان در بهترین مناطق این کشورها تحصیل و زندگی می کنند.
سی رضای خدا در امدهای ارزی ایران را در لبنان و سوریه و یمن و فلسطین هزینه کردند(سید حسن نصر الله در یکی از سخنرانی های خود گفتندصفر تا صد هزینه های ما را ایران می دهد) تا به قول خود عمق دفاع استراتژیک را افزایش دهند وبستر را برای نبرد اخرالزمانی با غرب و امریکا با ظهور امام زمان علیه السلام فراهم اورند اما تعداد
قابل توجهی از مردم ایران تاکمر در سطل های زباله خمند و بدنبال لقمه ای نان می گردند.حال که عرصه بر انها تنگ شده درتوافق پکن مجبور شدند از همه چیز عقب بنشینند، اینک باید از سردار صفوی پرسید، عمق دفاع استراتژیک از سه هزار کیلومتر به کجا رسیده؟ تکلیف دلارهای به هدر رفته چه می شود؟!! دلسوزان ایران از ابتدا گفتند این سیاست ها غلط است اما کو گوش شنوا؟!!
سی رضای خدا در جریان انقلاب و روزهای اول پیروزی انقلاب، دم از حکومت جمهوری و رای مردم و تعیین سرنوشت انها با رای خودشان می زدند، اما به جایی رسیدند که مرحوم مصباح رای مردم را در مقابل ولایت هیچ و بی ارزش می دانست و اینک تفکر ایشان در قالب جبهه پایداری باحذف تدریجی جمهوریت نظام، برکشور حاکم است و هیچ بهایی برای رای و نظر مردم قائل نیستند.
سی رضای خدا با انتشار بیانیه گام دوم انقلاب با افکار مطهری، منتظری،بهشتی و طالقانی که تازه همان ها هم حقوق همه جانبه مردم را تامین نمی کرد، خداحافظی کردند و عملا وارد اجرای منویات و نظرات مرحوم مصباح و یا به عبارتی اجرای تفکرات ظهور در انجمن حجتیه شدند، که در ان اقتصاد و رفاه و اسایش مردم جایی ندارد و به قول مصباح انقلاب مردم برای اقتصاد نبود، چرا که اگر قرار بود وضعیت اقتصاد بهبود یابد شاه خودش بهتر عمل می کرد.
سی رضای خدا بخش زیادی از معتقدترین مردم شیعه دنیا را تبدیل به بی اعتقادترین مردم که حتی یک کلمه در مقابلشان نمیتوان از دین و و خدا و پیامبر و امام زمان سخن گفت، کردند، این کار واقعا هنر می خواهد!
سی رضای خدا کاری کردند تا زنانی که در زمان رضا شاه به اجبار هم راضی نمی شدند چادر از سر بردارند اینک به زور هم راضی به زدن یک دستمال نیم بند نیستند باید اعتراف کرد اگر صدها سال حکومت های غیر مذهبی تلاش می کردند تا مدافعین سنت، همچون زنان و کشاورزان و روحانیون سنتی را به سمت مُدرنیته سوق دهند نمی توانستند کاری را که جمهوری اسلامی در عرض چهل سال انجام داده است را به پیش ببرند!!!!!
سی رضای خدا کاری کردند‌که به قول یکی از دوستان نویسنده:
سکه ی ۳۰ میلیون تومانی دیگه بهار ازادی نیست،
خزان رویا های یک ملته
عرق شرم پدرهاست
روی خجالت زده مادرهاست
کشتی به گل نشسته ارزوی بچه هاست
اشک های یواشکی دخترهایی است که جهیزیه شان هیچ وقت جور نمیشه
غرور شکسته شده ی پسرهایی هست که شرمنده ی پدرانشون هستند
مرگ تدریجی نزدیک به نیم قرن رویا های یک ملت است‌ …