تاریخ انتشار خبر: 11 اسفند 1400 | 12:02:27
کد خبر : 12354

سیدکریم حسینی از عیدی نمایندگان به نیروهای شرکتی ادارات و سازمان های دولتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سید کریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت همه وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته و تابعه آنان، نهادهای وابسته به مقام معظم هبری، شهرداری‌ها و صدا و سیما را مشمول می‌شود. عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس درباره نظارت مجلس بر […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سید کریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت همه وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته و تابعه آنان، نهادهای وابسته به مقام معظم هبری، شهرداری‌ها و صدا و سیما را مشمول می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس درباره نظارت مجلس بر اقدام دستگاه‌ها برای تعدیل نیروها پیش از اجرای طرح ساماندهی کارکنان افزود: مجلس هشدارهای لازم را به وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌ها و سازمان‌های متبوع اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه در تصویب قانون ذیل احکام آن به جرم‌انگاری پرداختیم خاطرنشان کرد: در صورت استنکاف مجموعه‌ها از اجرای قانون با آنان برخورد قانونی می‌شود و کمیسیون اجتماعی بر نحوه اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت پس از تبدیل آن به قانون نظارت می‌کند.

نماینده مردم اهواز و حومه در مجلس شورای اسلامی درباره اختلاف نظر کمیسیون‌ اجتماعی و سازمان اداری استخدامی کشور در مورد طرح ساماندهی کارکنان دولت اظهار داشت: این اختلاف بین مجلس و سازمان اداری استخدامی با دخالت رئیس جمهور تا حدودی برطرف شد.

حسینی با بیان اینکه ما از دولت خواستیم در این زمینه لایحه‌ای به مجلس ارائه کند تا در کنار طرح مجلس یک قانون جامع تصویب شود گفت: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت اکنون به هیئت رئیسه ارجاع داده شده تا در دستور صحن قرار گیرد و با دوفوریت به تصویب برسد.

وی با اشاره به اینکه این طرح به گونه‌ای بررسی شده که جامعیت آن قطعی است و مشمول اصل ۷۵ نمی‌شود و منابعی را برای اجرای این قانون در نظر نگرفتیم افزود: اختلافی بین دریافتی نیروها و شرکت واسط وجود دارد و آنچه شرکت واسط دریافت می‌کند دو برابر است.

نماینده مردم اهواز گفت: وقتی نیروها مستقیماً با سازمان‌ها قرارداد می‌بندند امنیت شغلی دارند و بدین ترتیب هیچ سازمانی تا زمان گذشت سنوات مشخص شده حق اخراج نیروها را ندارد؛ اگر نیروهای قرارداری قصد تبدیل دارند باید در آزمون شرکت کنند و به ازای سنوات خدمتی امتیازاتی را دریافت می‌کنند.

سید کریم حسینی در پایان گفت:این طرح در کمیسیون به تصویب رسیده است و بدنبال آن هستیم هرچه سریعتر به صحن علنی مجلس برود،در همین خصوص امضاء نمایندگان را جمع آوری نمودیم تا اگر فرصت شود در روزهای پایانی سال به تصویب نهایی برسد و عیدی خوبی به مشمولین این طرح داده شود.