تاریخ انتشار خبر: 11 آبان 1396 | 18:15:01
کد خبر : 1384
یادداشتی ازعبدالرحیم سوارنژاد

سیاست یک بام و دو هوای آقای نوبخت و حال روز معلمان

ریشه ضرب المثل یک بام و دو هوا را حکایتی می دانند که پیرزنی با دختر و پسرش و داماد و عروسش با هم زندگی می‌کردند. در یک شب گرم تابستان، همه روی پشت بام خانه خوابیده بودند. یک طرف بام، عروس و پسرش و طرف دیگر بام، دختر و دامادش …نگاه تبعیض آلود پیرزن […]

ریشه ضرب المثل یک بام و دو هوا را حکایتی می دانند که پیرزنی با دختر و پسرش و داماد و عروسش با هم زندگی می‌کردند. در یک شب گرم تابستان، همه روی پشت بام خانه خوابیده بودند. یک طرف بام، عروس و پسرش و طرف دیگر بام، دختر و دامادش …نگاه تبعیض آلود پیرزن ،صدای عروس را در آورد که گفت:

«قربون برم خدا را
یک بام و دو هوا را
یک بر بام زمستون
یک بر بوم تابستون»
تبعیض و رفتار دوگانه دکتر نوبخت در توزیع منابع حکایت هوای بام است!
دوتیم فوتبال سرخابی۲۲نفر بازیکن اصلی دارند و دو ساختمان اهدایی از دولت و البته لشکری از اعوان و انصار !! به تازگی هم با پرواز چارتر از اردوی ترکیه و دبی برگشته اند ۳۳۰میلیارد تومان بدهکار هستند!

دستگاه عریض و طویل آموزش وپرورش با یک میلیون و ۱۶ هزار نفر عضو اصلی وتحت پوشش داشتن بیش از ۱۳میلیون دانش آموزکه البته تعداد ۱۱ نفر از آنها در جاده که با اتوبوس به اردوی شیراز اعزام می شدند جان سپردند! و ۵۵۹ هزار و ۲۴۳کلاس درس در ۱۰۷ هزار و ۱۷۱ ساختمان مدرسه فقط۹۷میلیارد تومان بابت حق التدریس و حق الزحمه امتحانات بدهکار است!!

دانه فلفل سیاه و خال مهرویان سیاه
هر دو جانسوزند اما این کجا و آن کجا

بارهاوزیر آموزش وپرورش در رسانه ملی ازپرداخت مطالبات و بدهی ها سخن گفته است وبه دلیل عدم همراهی سازمان برنامه و بودجه هیچگاه عملی نگردیداما دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان برنامه و بودجه!! در یک تصمیم عاجل پوپولیستی بدون توجه به روند تقویت فرهنگ سازان و تاثیر در فرهنگ سازی اجتماعی از ابلاغ دستور پرداخت بدهی دوباشگاه فوتبال از جیب ملت با لبخند سخن میگوید و اعلام می کند :نگران نباشید نمی گذاریم دوباشگاه (بخوانیدتیم فوتبال) متضرر شوند!
در صورتی که بعد از یک سال و گاهی بیشترامکان پرداخت حق التدریس معلمان و مطالبات بازنشستگان میسر نمی گردد که پرسشهای بسیاری در افکار عمومی متبادر می سازدو نوعی دهن کجی و احساس خیانت در امانت می شود زیرا مردم خزانه را به امانت دست دولت سپرده اند باید امین بود لابد ضرر و زیان معلمان و بازنشستگان اهمیتی ندارد!. جامعه فرهنگیان مدتی پیش به جناب نوبخت که در مورد آموزش و پرورش گفته بود: “از روزی که وارد دولت شده‌ام آموزش و پرورش همواره بدهکار بود و به محض اینکه بدهی‌ها را صفر می‌کردیم مجدد کنتور می‌افتاد… همیشه گروگانی داریم که آموزش و پرورش بابت آن بودجه بیشتری دریافت کند. بارها به همکاران‌مان در وزارتخانه گفتیم شما تشریف بیاورید بودجه کشور را ببینید. بالاخره امکانات سازمان برنامه و بودجه و خزانه، محدود است و همه در هیات دولت مطالبه‌گرند ” معترض شدند ولی صدایشان به جایی نرسید.
حالانوبت معلم ها و بازنشستگان است تا خزانه را ببینند و بپرسند که این بدهی سرخابی هااز کجا تامین شده است؟ ضمن اینکه از این مبلغ بخش عمده ای بدهی مالیاتی می باشد آیا مالیات کارکنان زحمتکش دولت را برای یک ماه می توانید ببخشید؟ این حاتم بخشی از جیب کیست؟ بایک بررسی ساده ببینید آن دو تیم که در جام آسیابه استقلال شش گل و به پرسپولیس چهار گل زدند چه اندازه از بودجه دولت شان استفاده کردند و میزان بدهی آنها چقدر است و چرا؟
بازنشستگان و فرهنگیان باید به این مسئله واکنش نشان دهند و بی مهری ، تبعیض آشکار و ولنگاری در توزیع منابع را در این یک بام و دوهوا بر نتابند