تاریخ انتشار خبر: 28 شهریور 1398 | 17:24:14
کد خبر : 6165
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز:

سلامت دانش آموزان خط قرمز ماست متولیان به وظیفه خود عمل نمایند

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛  مهرداد شریفی رئیس مرکزبهداشت غرب اهواز درنشست شورای معاونین آموزش وپرورش ناحیه ۴ که با حضور رئیس آموزش و پرورش این ناحیه ودیگر اعضاء این شورا، در محل سالن جلسات  ناحیه ۴برگزار شدضمن تاکید بر اهمیت تامین و ارتقای سلامت جسمی، روانی و معنوی دانش آموزان،کادر آموزشی و پرورشی مدارس، اظهار […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛  مهرداد شریفی رئیس مرکزبهداشت غرب اهواز درنشست شورای معاونین آموزش وپرورش ناحیه ۴ که با حضور رئیس آموزش و پرورش این ناحیه ودیگر اعضاء این شورا، در محل سالن جلسات  ناحیه ۴برگزار شدضمن تاکید بر اهمیت تامین و ارتقای سلامت جسمی، روانی و معنوی دانش آموزان،کادر آموزشی و پرورشی مدارس، اظهار داشت :سلامت دانش آموزان خط قرمز ماست متولیان به وظیفه خود عمل نمایند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز در این نشست بیان داشت: سلامت دانش آموزان و کادر آموزشی، باید اولویت اول هر واحد آموزشی قرار گیرد. اگر مدرسه ای بخواهد به اهداف آموزشی و پیشرفت تحصیلی دست یابد، اول باید تلاش کند سلامت دانش آموزان و معلمان،تامین و ارتقا یابد.

 شریفی، انتظارات خود را از مدیران مدارس،ساماندهی و توجه به : وضعیت ظاهری محیط آموزشی و زیبا سازی آن،سرویسهای بهداشتی مدارس،بوفه بهداشتی،نظارت بر عدم استقرار دستفروشان موادغذایی در محدوده مدارس و همکاری با کارشناسان مرکز بهداشت غرب اهواز در بازدید از مدارس و برگزاری جلسات آموزشی برای گروه های هدف عنوان کرد.

 ایشان  افزود: در برخی مدارس، غذای گرم توزیع می گردد که مدیران این مدارس باید محل تهیه غذا را بطور کتبی به مرکز بهداشت اعلام کنند تا مورد بازدید کارشناسان بهداشت محیط و تغذیه قرار گیرد، در غیر اینصورت، مطابق مقررات با آنان رفتار خواهد شد و قصور و سهل انگاری در قبال سلامت دانش آموزان، مورد چشم پوشی قرار نخواهد گرفت.

وی  خاطر نشان کرد:  باتوجه به اینکه دانش آموزان درسنین مدرسه علاوه  برسه وعده غذایی اصلی به میان وعده نیز نیاز دارند ودربیشترمواقع این نیازرا از طریق موادغذایی موجود درتعاونی یا بوفه مدرسه تامین می کنند،ازاین رو ضرورت دارد علاوه بر ارائه آموزش های بهداشتی و تغذیه ای ، توجه ویژه ای به مواد غذایی عرضه شده نحوه تهیه وتوزیع ،مکان عرضه و فروشنده معطوف گردد.

این مقام مسئول افزود:با توجه به شروع بازگشایی مدارس در هفته های پیش رو  مخازن ذخیره آب در مدارس باید شستشو  و گند زدایی گردند در همین راستا  امسال مرکز بهداشت غرب اهواز  نسبت به توزیع ماده گندزدا (پرکلرین ) و آموزش روش شستشوی  توسط کارشناسان بهداشتی  بین مدارس تحت پوشش در جهت تامین سلامت دانش آموزان اقدام می نماید.