تاریخ انتشار خبر: 18 اسفند 1400 | 15:45:08
کد خبر : 12473
عیدی محمد اصلانی:

سرهنگ ورناصری گرفتار نگاه تبعیض آمیز است؛او باید به مدار مردم برگردد

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛عیدی محمد اصلانی عضو شورای ادوار هفتکل و شورای عالی استان هاست. او را به صداقت و صراحت کلام می شناسند.ماحصل گفتگوی ما با ایشان را در زیر می خوانید. سخن آغازین شما برای ورود به مبحث بررسی عملکردعلیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان ، هفتکل ، لالی و اندیکا را بیان […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛عیدی محمد اصلانی عضو شورای ادوار هفتکل و شورای عالی استان هاست. او را به صداقت و صراحت کلام می شناسند.ماحصل گفتگوی ما با ایشان را در زیر می خوانید.

سخن آغازین شما برای ورود به مبحث بررسی عملکردعلیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان ، هفتکل ، لالی و اندیکا را بیان بفرمایید.

با سلام و عرض ادب به پیشگاه ولیعصر(عج) و مردم شریف این حوزه ی انتخابیه. به نظرم مهمترین خواسته مردم فهیم و شهید پرور هفتکل را در این برهه از زمان باید از نخبگان و جوانان و مدیران شهری طلب کرد، چونکه چشم به نماینده حوزه دوختن عاقبت و سرانجامی ندارد، سیاسیون وفعالان اجتماعی این شهرستان چقدر در فضای مجازی و یا جلسات با مسئولین مشکلات شهر را شفاهی ویا کتبی بازگو کردند اما گوش شنوایی نیست و علیرضا ورناصری بعنوان نماینده مردم هفتکل ارتباط خود را با مردم و موکلین خود قطع کرده است و در فضای دیگری سیر می کند.

اکنون دو سال ازعمر دوره ی یازدهم مجلس شورای اسلامی گذشته،ایشان تاکنون چه اقدامی برای هفتکل انجام داده‌اند، وحتی بقول آیت الله جنتی اگر بتوانیم شکم گرسنه ای راسیر کنیم معجزه کردیم.

اگر هم تا کنون مساعدتی شده آنهم توسط خیرین منطقه انجام شده است.

۱-مهمترین خواسته های مردم هفتکل از نماینده مردم در مجلس شورا اسلامی چیست؟

عمده خواسته های مردم شریف هفتکل به شرح زیر بوده است:

۱_احداث بیمارستان ۶۵ تختخوابی

۲_تکمیل نمودن جاده خروجی باتوجه به اینکه ۹۰٪ آن درزمان نمایندگی جناب ظاهری بوده که جای تقدیر و تشکر را دارد.

۳_انجام لاین برگشت به شهر

۴_تعیین وتکلیف کارگران اخراجی نمک زدایی

۵_تعریض و استانداردنمودن جاده هفتکل به نفت سفید

۶_احداث پتروپالایش

۷_ایجاد کارخانجات جهت اشتغال جوانان جویای کار

۸_تعیین و تکلیف شرکت سیمان

۹_…………

که تقریبا همه بر زمین مانده است و با روند فعلی حرکت ایشان تا حدودی دور از دسترس است.

۲-عملکرد نماینده شهرستان در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری را چگونه ارزیابی می کنید؟

نماینده محترم مجلس تاکنون هیچگونه اشتغال و یا سرمایه گذاری را در شهرستان هفتکل انجام ندادند.

چنانچه اگر اقدامی نموده پس بفرمایند این گوی و این هم میدان ،هر چه بوده تا کنون در حد شعار است . پتروپالایش نیازمند عزم جدی و هماهنگی های منطقه ای ، استانی و ملی است. در صورتی که نماینده محترم یک جلسه ی فرمایشی هم با فعالان و پیگیری کنندگان این طرح مهم برگزار نکرده است و از اساس با چنین طرحی در هفتکل میانه ی خوبی ندارد.

۳-میزان توجه ایشان نسبت به سرمایه های اجتماعی و نخبگان محلی را چگونه ارزیابی می کنید؟

بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری که فرمودند : تا جان در بدن دارم از سرمایه های اجتماعی و نخبگان شهری و محلی حمایت می کنم.

در این خصوص نماینده محترم هیچگونه حمایت و یا ایجاد رضایت را در بین مردم و نخبگان محلی فراهم ننموده است.اکثراً فارغ‌التحصیل وجویای کارند.

فقط شاید از شعارهای انتخاباتیش یک مورد را تا حدودی عمل نموده، آن هم دادن مسئولیت به بومیان می‌باشد که بعضا صلاحیت های عمومی و شایستگی های فنی برای تصدی برخی مدیریت ها را ندارند. به نظرم این اقدام هم فقط و فقط جهت مهره‌چینی برای انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی می باشد.

۴-بنظر شما آیا نماینده حوزه انتخابیه مسجدسلیمان تاکنون موفق به خواسته های مردم هفتکل بود؟

سرهنگ ورناصری گرفتار نگاه تبعیض آمیز منطقه ای و قومی شده است. ایشان تمام هم و غمش را تا کنون برای حوزه‌های مسجدسلیمان و اندیکا گذاشته و اصلاً موفق به برآوردن خواسته های مردم فهیم و شریف شهرستانهای هفتکل و لالی نشده‌اند .

امیدوارم در فرصت باقی مانده ایشان بتواند از ارتباط کانالیزه ی خود بیرون امده و با تعامل سازنده با لایه های مختلف اجتماعی خود را بازسازی نموده و در جهت تحقق وعده های خود به مدار مردم برگردد.