تاریخ انتشار خبر: 23 مهر 1397 | 13:26:49
کد خبر : 3745
یادداشتی ازمنصورمحرابی فرد:

سالگرد خونبار و غم انگیز حادثه تروریستی سال ۸۴: خون مردمی که توسط تروریست های وابسته به بیگانه؛ بیگناه ریخته شد

زاگرس نشینان؛سالگرد انفجارهای سال ۸۴ رسیده است، روزهایی پر التهاب و مصیبت های فراوان بر همه مردم اهواز، روزهایی که تررویست ها با انفجار بانک و خیابان ها، سعی در بهم زدن وضعیت داشتند و حاصل آن کشته و زخمی های بیشماری از مردم اهواز و خوزستان بود. نخستين انفجار در پادادشهر مقابل يك منزل […]

زاگرس نشینان؛سالگرد انفجارهای سال ۸۴ رسیده است، روزهایی پر التهاب و مصیبت های فراوان بر همه مردم اهواز، روزهایی که تررویست ها با انفجار بانک و خیابان ها، سعی در بهم زدن وضعیت داشتند و حاصل آن کشته و زخمی های بیشماری از مردم اهواز و خوزستان بود.
نخستين انفجار در پادادشهر مقابل يك منزل مسكوني هنگام خنثي سازي روي داد. حدود سه ساعت بعد، انفجار ديگري در دستشويي اداره كل مسكن و شهرسازي در طبقه همكف روي داد و به زخمي شدن ۶ نفر انجاميد. ۲۰ دقيقه بعد انفجاري ديگر در اطراف فرمانداري اهواز روي داد كه به كشته و زخمي شدن جمعي از شهروندان و انهدام چند دستگاه خودرو انجاميد. در ساختمان سازمان مديريت و برنامه ريزي هم پس از ده دقيقه از انفجار سوم انفجار ديگري روي داد كه باعث كشته و زخمي شدن جمع ديگري از هموطنان مان شد. ۲۳ مهر نيز وقوع دو انفجار در خيابان سلمان فارسي (جلوي بازار كرامه) اهواز روي داد و باعث كشته شدن ۶ تن شد. چهارم بهمن ماه اما چهارمين حلقه انفجار ها رخ داد. انفجار بمب در بانك سامان اهواز در كيانپارس تلفات زيادي برجاي گذاشت. انفجار ديگري به صورت همزمان در اداره كل منابع طبيعي روي داد و باعث زخمي شدن چندين نفر شد… اوايل اسفند ماه دو بمب به صورت همزمان در فرمانداري هاي آبادان و دزفول منفجر شد. پنجشنبه همان سال هم یک بمب صوتی در خیابان کیانپارس منفجر شد که منجر به شکسته شدن شیشه های منازل شد.
اما همواره کسانی که در کشورهای دیگر سعی در ایجاد اختلاف های قومی و سخنان تجزیه طلبانه را بر زبان می آوردند کم نبودند، کسانی همراه با نقشه های شوم امپریالیستی قدم بر می داشتند اولین قدم و البته آرزویشان تجزیه خوزستان و کردستان و آذربایجان بود. و از هیچ اقدامی دست بر نداشتند، چرا که بمب گزاری های کور در معابر و خیابان ها، یعنی دشمنی مسلم با مردمی که به خواسته آنان نه گفتند. کشته شدگان بر اساس آمار و مستندات از کلیه اقشار و اقوام بودند و همین ثابت می کند تروریست ها برایشان تنها ایجاد اغتشاش از طریق کشتار بود و و فقط پوشش آنان قومی بود.
همزمان با انفجارات تروریستی خوزستان سایت های بیگانه سعی در این داشتند که انفجارات را به جریانات قومی و اقلیت های قومی ارجاح دهند. کلمه اقلیت را بکار بردند در حالی که در خوزستان به هیچ روی با اقوام عرب زبان به صورت اقلیتی برخورد نشده است و مدیران بسیاری از همین قوم در سطوح بالای کشور و حاکمه مشغول به خدمت بودند. همین مسئله پایه ای از شکست های بزرگی بود که طراحان نقشه را به بن بست برد تا به تدبیر کار دیگری بپردازند. تدبیری که در میانه آن جریان قومی تبئیل به جریانی عقیدتی به نام بنیاد گرایی و ظهور داعش شد.
کروهک تررویستی الاحوازیه
جنبش «الاحوازیه» نام عامی برای گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در خوزستان است که ادعای جدا کردن و استقلال خوزستان از ایران را با عملیات مسلحانه و تروریستی دارند. معروف‌ترین این گروه‌ها شامل حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز، جبهه العربیه لتحریر الاهواز و حزب النهضه العربی لتحریر الاهواز هستند.
تجزیه طلبان وهابی الاحوازیه در انگلستان و در شهر لندن هم دفتر دارند و در تشکیلات رهبری کننده آنها انجمن دوستی ایران و انگلیس وجود دارد و با سناریوی طراحی شده انگلیسی درصدد هستند که بخشهایی از خوزستان را تجزیه کنند و در همین رابطه، تحرکاتی را در جنوب ایران آغاز و درگیری های مسلحانه ای را ایجاد کرده اند.
این تجزیه طلبان که خود را بنام “الاحوازی” معرفی کرده اند با تمسک به قوم گرایی عربی که امروزه توسط انگلستان و امریکا برای ایجاد تفرقه در کشورهای جبهه مقاومت رواج داده شده است اعتقاد دارند که از سال ۱۹۲۵ میلادی، فارس‌ها منطقه الاحواز را اشغال کرده و اکنون فارسها بایستی به اشغال اهواز پایان دهند.
این گروه جدایی طلب، شهرهای خوزستان را به نام اختصاری جدایی طلبانه مانند شهر آبادن را “عبادان” و خرمشهر را “محمره” و شهر شادگان را “فلیحه” نامیده اند که متاسفانه برخی مسئولین نیز با این نامها را مورد استفاده قرار می دهند.
شاخه تروریستی این گروهک گردان‌های محی الدین آل ناصر نام دارد و سایتی به نام «احوازنا. نت» فعالیت‌های آن را پوشش می دهد. نام رهبر این گروه «حبیب نبگان» ساکن دانمارک است. بیشتر اعضای این گروهک که از دو خانواده نیسی و نبگان هستند در هلند، دانمارک و سوئد ساکن هستند.
گروهی که و دهه کار تروریستی می کند
این گروه که نزدیک به دو دهه است کار تروریستی انجام می دهد، از جمله بمب گزاری های ۱۳۸۴ تا حمله به رژه نیروهای نظامی امسال؛ که منجر به شهادت بسیاری از نفوس زن و مرد وکودک شد.
این گروه در همان ابتدا نیز حمله تررویستی را در مصاحبه ای پذیرفت، اما وقتی وضعیت را بد دید ناگهان جریان رسانه ای همه چیز را به سمت وسوی داعش برد. ترس اینکه کشور هلند در این جریان به بازداشت و پس دادن تروریست ها اقدام نکند.
گروهگ های تروریستی در سیمای رسانه های حامیانش
یکی از بدترین استفاده هایی که رسانه های غربی با آن همراهی می کنند این گروهک های تروریستی است که در زبان رسانه های غربی با کلمه جنبش همراه شده است.
بی بی سی و صدای امریکا و العربی و بسیاری سایت های موافق که مشکلشان با نظام اسلامی است با حمایت های حاص رسانه ای سعی دارند این حمله تروریستی را به گونه پوشش دهند تا به جریان اعتراض های مردم مرتبت شود.
در حالی که سال ۸۴ بمب گزارها در بانک سامان اقدام به انفجار کردند، انفجاری که جان مردم بیگناه را گرفت، یا در خیابان نادری اهواز در معبری شلوغ و پر رفت و آمد از مردم، اما همین رسانه ها هیچ اقدامی برای کشتار مردم بی دفاع نکردند.
معرکه ای که رسانه های غربی راه انداخته اند، باعث شده تا کشورهای اروپایی که مدعی فرهنگ ضد تروریستی هستند، مبداء ملجا تروریست ها شود و سایت های آنان در این کشورها بدور از هر آسیبی اقدام به تبلیغات تروریستی علیه کشور ایران و بخصموص خطه خونبار خوزستان کند.
آیا کشتار مردم خوزستان در راس برنامه گروهک هاست؟
سایت “اهوازنا” به راحتی در کشورهای اروپایی فعالیت دارد، همگام با خودفروختگان خارج نشین علیه مردم کشور ایران اقدامات تروریستی می کنند، در حالیکه مورد حمایت آن کشورها هستند، هم از نظر مالی و هم از نظر رسانه ای، عده ای نیز در ایران با استفاده های تبلیغاتی آنان رشد می کنند.
و بدتر از همه موجهای تبلیغاتی آنان ست که فاجعه تررویستی را کاهش دهند، و با عکس هایی خاص بگویند ما به نیروهای نظامی حمله کردیم. در حالیکه صفحات شبکه های اجتماعی پر از تصاویر مردم بیگناه زن و مرد و بچه هایی است که زخمی شده و یا شهید شدند.
خاطره و مصبت حمله تررویستی سال ۸۴ هر چند سال تجدید می شود
و گویا جهان به اصطلاح متمدن اروپا؛ فاجعه و مفاجات انفجارات خوزستان، چهره ها و شعارهای تررویستی را با آزادگی فراموش کرده است. آیا کسانی که دستشان در خون مردم بیگناه آلوده است، با کسانی که کشتار کودکان را تایید می کند، تفاوت دارد؟ آیا وقت آن نرسیده است که سیاستمداران غربی با شعارهای فریبنده حقوق بشر، شهادت اندوهناک مادران و کودکان کشته شده در آغوش هم را ندیده اند؟ ایا تصاویر خزن انگیز کودک کشته شد به بیداد را در اهواز ندیده اید؟
چگونه است کسانی که این اعمال را تایید و یا اجرا می کنند چه از نظر رسانه ای و چه کمک های مالی در قلب شما آسوده هستند در حالی که جوی از رعب و وحشت و سیاهی مرگ را در خوزستان به نمایش گذاشته اند؟
لازم است گفته شود رسانه های امپریالیستی در کنار سایت های تروریستی، همواره اخبار این گروهک ها را شارج می کنند و ما نباید از آنان انتظار محبت داشته باشیم. سایت هایی که بر صفحه آنان فرمان حمله تروریستی به بانک ها اعلام می شود.
امید است جهان نه تنها در شعار بلکه به صورت عملی با تررویسم وارد جنگ شود، امید است واقعه هایی چون حادثه ۱۳۸۴ و یا حمله به رژه و مردم ناظر برای همیشسه برچیده شود. صلح لهترین ارمغانی است که خداوند اعطا نموده است، اگر تفکرات جهنمی تروریستی را از خود دور کنیم.