تاریخ انتشار خبر: 21 آبان 1396 | 23:21:20
کد خبر : 1513

زلزله شدید شمال عراق و مناطقی از غرب کشور را لرزاند.

  براساس گزارش ها زمین لرزه ای شدید غرب کشور را لرزاند. این زلزله استان های کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، همدان، ایلام، خوزستان و چهارمحال و بختیاری و فارس را لرزانده است. گفته می شود مرکز این زلزله سلیمانیه عراق بوده است. خبرگزاری رویترز به نقل از اداره زمین شناسی آمریکا گزارش کرده که […]

 

براساس گزارش ها زمین لرزه ای شدید غرب کشور را لرزاند. این زلزله استان های کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، همدان، ایلام، خوزستان و چهارمحال و بختیاری و فارس را لرزانده است.

گفته می شود مرکز این زلزله سلیمانیه عراق بوده است. خبرگزاری رویترز به نقل از اداره زمین شناسی آمریکا گزارش کرده که زلزله‌ای به بزرگی ۷.۳ کرمانشاه در ایران و سلیمانیه در عراق را لرزانده است.این زلزله در بغداد و کوت هم احساس شده است.

به گزارش تسنیم: در پی وقوع زمین لرزه بسیار شدید در قصرشیرین برق این شهرستان مرزی قطع شد و مردم در خیابان‌ها سرگردان هستند.

هنوز جزئیاتی بیشتری در این باره اعلام نشده اما به گفته شاهدان محلی، مردم در کرمانشاه با وحشت به خیابان آمده‌اند و برخی ارتباطات مختل شده‌اند.

برق برخی مناطق استان ایلام قطع شده است. مردم در شهرهای استان کردستان از منازل خود خارج شده اند و در خیابان ها حضور دارند.

این زمین لرزه در مناطق مختلف استان لرستان احساس شد و مردم را به خیابان کشاند.

براساس گزارش ها این زمین لرزه در برخی مناطق استان تهران از جمله رباط کریم، پردیس، پیشوا، پاکدشت، قرچک و ورامین نیز احساس شده است.

مرادی رییس مرکز زلزله شناسی درباره زلزله امروز گفت: «مرکز اصلی زمین لرزه رخ داده در مرز ایران و عراق بوده است.»

به گفته او “نزدیکترین شهر در ایران که محور زمین لرزه بوده شهر ازگل کرمانشاه بوده و پس لرزه های این زلزله ادامه خواهد داشت.”

او افزود: «زلزله رخ داده شدید بوده و مردم ساکن در کل منطقه شمال غرب کشور تا ساکنان ساختمان های بلند در تهران این زمین لرزه را احساس کردند.»

اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور هم در این باره گفت که این زلزله به بزرگی به بزرگی ۷٫۳ ریشتر منطقه ازگله در کرمانشاه را لرزانده است.

نجار با بیان اینکه هنوز از خسارت و تلفات احتمالی این حادثه خبری در دست نیست، گفت: «تیم‌های ارزیاب به محل اعزام شده و تمامی نیروهای امدادی و دستگاه‌های انتظامی به حالت آماده‌باش درآمده است. وی از شهروندان خواست که خونسردی خود را حفظ کنند.»

استاد پژوهشگاه زلزله اعلام کرد: مردم ایران نگران زمین لرزه نباشند؛ کانون زمین لرزه عراق بوده و هیچ خطری کشور را تهدید نمی‌کند.

عیسی فرهادی، فرماندار تهران اعلام کرد: کانون زلزله در کشور عراق بوده است، لرزش در برخی مناطق تهران بسیار خفیف احساس شده لذا هیچ نگرانی‌ وجود ندارد و هیچ پیش‌بینی‌ نیز برای تداوم زلزله انجام نشده است.

مدیرعامل آتش‌نشانی شهرداری دزفول: پس از وقوع زمین لزره تاکنون بجز یک مورد ترک برداشتن دیوار یک واحد مسکونی در کوی آیت‌الله طالقانی هیچ مورد خاصی گزارش نشده است.

مديركل مديريت بحران استان همدان اعلام کرد: اگرچه این زلزله در همه مناطق استان احساس شده است اما خوشبختانه از لحظه وقوع، گزارشي از خسارات احتمالي نداشته‌ايم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران لرستان نیز در ادامه زلزله گفت: زمین لرزه برق «پلدختر و کوهدشت» را قطع کرد. تا این لحظه خساراتی از این زمین لرزه اعلام نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان فزود: با استعلام‌های انجام شده، این زلزله در استان زنجان خسارتی نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان: مردم اصفهان نگران نباشند، هیچ مورد خاصی در این استان وجود ندارد.

اخبار های تایید نشده حاکی از کشته شدن یک نفر از هموطنانمان گزارش می دهند.