تاریخ انتشار خبر: 11 اردیبهشت 1398 | 19:10:56
کد خبر : 5058
عملکرد گندم خوزستان خروشان تر از سیلاب

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با وجود سیلاب در سال جاری عملکرد گندم در مزارع استان ۳۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش زاگرس نشینان؛رییس سازمان در جلسه بررسی وضعیت برداشت گندم و کلزا گفت: بر اثر سیلاب فروردین ماه سال جاری ۱۷ هزار هکتار از مزارع استان به زیر آب رفتند ولی عملکرد خرید در سال جاری ۳۵ درصد افزایش داشته همچنین در برداشت کلزا نیز ۲۴ درصد در هر هکتار افزایش عملکرد داشته ایم […]

به گزارش زاگرس نشینان؛رییس سازمان در جلسه بررسی وضعیت برداشت گندم و کلزا گفت: بر اثر سیلاب فروردین ماه سال جاری ۱۷ هزار هکتار از مزارع استان به زیر آب رفتند ولی عملکرد خرید در سال جاری ۳۵ درصد افزایش داشته همچنین در برداشت کلزا نیز ۲۴ درصد در هر هکتار افزایش عملکرد داشته ایم .

وی با توجه به اهمیت کشت کلزا و دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اختصاص یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور به کشت کلزا اظهار داشت:  ۱۰۸ هزار هکتار از این میزان به مزارع استان تخصیص داده شده که ۷۰ هزار هکتار آبی و ۳۸ هزار هکتار دیم می باشد.

چنگلوایی با بیان اینکه ۱۵ هزار هکتر از مزارع گندم از آب بیرون کشیده شده اند  ادامه داد: ۹ مرکز خرید برای گندم های آب دیده که قابل برداشت است ولی قابلیت استفاده انسانی را ندارند در نظر گرفته شده است همچنین اعتبار خاصی برای این نوع گندم خسارت دیده در نظر گرفته شده است و مقرر گردیده ما به التفاوت آن پرداخت شود.

وی به ثبت خرید گندم از طریق مراکز خرید در سامانه اداره کل غله و خدمات بازرگانی اشاره کرد و افزود: باید اختلاف میزان خرید و میزان ثبت شده در سامانه۸ به حداقل برسد و این موضوع از طریق اداره غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی باید پیگیری شود  در اینصورت احتمال خروج گندم از استان به کمترین میزان خود می رسد.

چنگلوایی به اهمیت خرید گندم دوروم استان که از کیفیت بالایی برخوردار است اشاره نمود و تصریح نمود: مراکز خرید در دریافت و خرید این نوع گندم نیز نباید کوتاهی کنند.

وی با بیان اینکه برای فاز دوم طرح مقام معظم رهبری نیز ۱۲ هزار میلیارد تومان نیاز است افزود: باید عملکرد محصولات را از طریق افزایش بهره وری عوامل تولید افزایش داد.