تاریخ انتشار خبر: 17 مرداد 1396 | 21:46:15
کد خبر : 958

روز خبرنگار بر همه تلاشگران میدان خبر مبارک باد

با سلام و تهینت به همه خبرنگاران و زحمت کشان در حوزه خبر به مناسبت ۱۷ مرداد ماه بزرگذاشت روز خبرنگار. حوزه خبر، و خبرنگار، جزوی لاینفک از دموکراسی و آزادی بیان است، جریانی که از مشروطیت به بعد در ایران پا گرفت، و با  ظهور انقلاب اسلامی به اوج خود رسید. جامعه خبری همزمان […]

با سلام و تهینت به همه خبرنگاران و زحمت کشان در حوزه خبر به مناسبت ۱۷ مرداد ماه بزرگذاشت روز خبرنگار.

حوزه خبر، و خبرنگار، جزوی لاینفک از دموکراسی و آزادی بیان است، جریانی که از مشروطیت به بعد در ایران پا گرفت، و با  ظهور انقلاب اسلامی به اوج خود رسید.

جامعه خبری همزمان با ظهور انقلاب اسلامی همگام و همپای روشنگری علیه طاغوت پهلوی و ایادی امریکا و همپیمانانش به پا خواست، همراه و همگام با مردم در راهپیمایی ها شرکت کردند و ندای حق طلبی مردم ایران را به گوش جهانیان رسانیدند.

البته در این راه سختی های فراوان و زندان های زیادی را تحمل کردند اما عاقبت با پیروزی انقلاب آنان نیز در صفوف منسجم مردم و پیشروان انقلاب جریان انقلاب اسلامی را به سراسر جهان مخابره کردند.

این بود که رکن چهارم دموکراسی، همراهی خود را با جمهوری اسلامی شروع و در طول چهل و اندی سال دم به دم همراه بوده و پیشرفت های قابل توجهی را در حوزه ی دموکراسی و انقلاب کسب نمود.

امروزه، جمهوری اسلامی مفتخر است که یکی از کشورهایی است که بیشترین آمار روزنامه ها، سایت های خبری و پایگاه های خبری را دارا است.

جمهوری اسلامی مفتخر است، که خبرنگاران این نظام، دولت را به چالش می برند؛ در دفاع از نظام و حقوق مردم واکنش نشان داده و سعی می کنند انحرافات ناشی از کسب قدرت را افشا نمایند.

حوزه خبر در ایران امروزه به نهایت استقلال رسیده است، چه از منظر فکری و چه از منظر مالی، امروزه شمار روزنامه ها و سایت های مستقل به مرابت بیش از شماره روزنامه ها و سایت های دولتی است.

آنچه من گمان می کنم، وزارت ارشاد در این راه باید توجه بیشتری به مطبوعات مستقل و روزنامه های مستقل نماید تا حوزه انتقاد قدرتمندتر و چالش برانگیز تر جلوه نماید.

متعاقبا چنین روز بزرگی را به همه خبرنگاران استان خوزستان و کشور تبریک عرض می کنم.

 

علی عسگر ظاهری –  نماینده شهرستان های مسجدسلیمان ،لالی، اندیکا و هفتکل