تاریخ انتشار خبر: 3 دی 1402 | 08:45:06
کد خبر : 15278
تولید بار اول با استفاده از فناوری‌های نوین

دستاوردهای شركت ملی نفت‌خیز جنوب

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛در طول سال‌های اخیر، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با استفاده از ابزارهای پژوهش و فناوری، توانسته است در راستای توسعه و بهبود عملکرد صنعت نفت، دستاوردهای بسیاری را به دست آورد. این شرکت با انعقاد قراردادهای پژوهشی و توسعه فناوری با دانشگاه‌ها، مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان، قراردادهای تولید […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛در طول سال‌های اخیر، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با استفاده از ابزارهای پژوهش و فناوری، توانسته است در راستای توسعه و بهبود عملکرد صنعت نفت، دستاوردهای بسیاری را به دست آورد.

این شرکت با انعقاد قراردادهای پژوهشی و توسعه فناوری با دانشگاه‌ها، مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان، قراردادهای تولید بار اول با شرکت‌های دانش بنیان، قراردادهای تحصیلات تکمیلی با دانشگاه‌ها و دوره‌های فرصت مطالعاتی و طرح‌های پژوهانه با اساتید هیئت علمی، توانسته است تیم‌های متخصص خود را بهبود داده و پروژه‌های پژوهشی متعددی را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، در یکی از پروژه‌های پژوهشی منعقد شده و در حال اجرا در استان خوزستان، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به طراحی و ساخت شیپوره مافوق صوت به منظور عملیات نم زدایی و استحصال مایعات گازی از گاز، در مقیاس نیمه صنعتی پرداخته است.

این پروژه توسط دانشگاه صنعت نفت اجرا شده و به جایگزینی روش‌های متداول استفاده از مواد شیمیایی برای جلوگیری از خوردگی میکروبیولوژی در تجهیزات نفتی کارخانجات با تاکید بر حذف باکترهای SRB با روش‌های نوین متمرکز شده است.

این پروژه تنها یکی از ۱۵ پروژه‌ی در حال اجرا توسط شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است.علاوه بر پروژه‌های در حال اجرا، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز پروژه‌های آماده‌ای جهت انعقاد قرارداد در استان خوزستان دارد.

این پروژه‌ها شامل تدوین دانش فنی و ساخت پوشش تیغه‌های پره‌های کمپرسور هوای توربین گازی رولز رویس توسط دانشگاه شهید چمران اهواز، ارتقاء تاب‌آوری تأسیسات نفت و گاز خطوط لوله و ابنیه صنعتی و غیرصنعتی توسط دانشگاه شهید چمران اهواز در برابر بحران سیل، مهندسی معکوس و ساخت دو موتور درون چاهی جابجایی مثبت بر اساس موتورهای ساخت شرکت Dyna Drill با سایز ۵ اینچ توسط دانشگاه آزاد اهواز می‌باشد. 

دستاوردهای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تمرکز بر پژوهش و فناوری نشان از تلاش‌های بی‌وقفه این شرکت برای بهبود صنعت نفت و گاز و انجام پروژه‌های نوآورانه و متمایز دارد.

با استفاده از همکاری با دانشگاه‌ها، مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب توانسته است به رشد و توسعه پایدار صنعت نفت و گاز در منطقه کمک کند.