تاریخ انتشار خبر: 24 اسفند 1400 | 21:35:38
کد خبر : 12552
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

در صورت نیاز از گندم روسیه استفاده می کنیم/ بارندگی مطلوب نباشد محصولات تابستانه کشت نمی شود

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛خدا رحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: اگر در اسفند و فروردین ماه بارندگی خوبی صورت نگیرد و سدها آب ذخیره نداشته باشند؛ نه تنها برنج که محصولات مربوط به کشت تابستانه نیز انجام نمی شود. امیری زاده  با بیان اینکه گندم استان از نوع درجه یک […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛خدا رحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: اگر در اسفند و فروردین ماه بارندگی خوبی صورت نگیرد و سدها آب ذخیره نداشته باشند؛ نه تنها برنج که محصولات مربوط به کشت تابستانه نیز انجام نمی شود.

امیری زاده  با بیان اینکه گندم استان از نوع درجه یک است، اظهار کرد: بیش از ۲۰ استان در کشور، گندم خوزستان را با گندم استان خود مخلوط می کنند چرا که گلوتن و پروتئین آن بالاتر است.

وی افزود: مازاد مصرف خوزستان و همچنین گندم وارد شده از بنادر به استان های دیگر ارسال می شود و در صورت نیاز و ضرورت از گندم روسیه جهت اخطلاط استفاده می‌کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ذخیره گندم استان تا آخر سال در انبارها موجود است و گاهی تا اردیبهشت نیز از آن  استفاده می ‌شود.

امیری زاده پیرامون کیفیت نان نیز بیان کرد: بخشی از کیفیت نان مربوط به گندم می باشد اما مسائل دیگر نیز دخیل است که متاسفانه توسط بعضی نانواها رعایت نمی‌شود.

وی ادامه داد: نظارت بر کیفیت نان بر عهده اداره غله و خدمات بازرگانی استان است و برنامه ریزی جهت افزایش نظارت ها نیز انجام شده است. همچنین نانوایی ها باید از لحاظ بهداشتی و فنی ساماندهی شوند و اجازه ندهیم که نانوا از کارگر غیر ماهر استفاده کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: ضمن اینکه دستگاه های نانوایی و شرایط بهداشتی هم در کیفیت نان موثر است و در تولید نان با کیفیت، تمام این موارد را رعایت شده است.

امیری زاده همچنین به کاهش بارندگی امسال اشاره کرد و گفت: اگر در اسفند و فروردین ماه بارندگی خوبی صورت نگیرد و سدها آب ذخیره نداشته باشند؛ نه تنها برنج که محصولات مربوط به کشت تابستانه نیز انجام نمی شود.

وی به طرح احیای ۸۰۰ هزار هکتاری زمین کشاورزی در خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: در حال برنامه ریزی جهت تخصیص اعتبار در بودجه سال ۱۴۰۱ برای اجرای فاز دوم هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: در گذشته پیمانکار این طرح موسسه جهاد نصر بود چرا که می توانست از طریق اعتبارات دولت این پروژه را اجرا کند اما با اعتباراتی که دولت تخصیص می‌دهد ممکن است تا ۲۰ سال آینده نیز این طرح اجرایی نشود.

امیری زاده ادامه داد: اما اکنون به لحاظ زمانی امکان تغییر پیمانکار و ورود چند پیمانکار جدید وجود دارد که به صورت فاینانس طرح را اجرایی کنند و هر شرکت ۷۰ تا ۸۰ هزار هکتار را قرار داد ببندد و به مرور زمان سود آن با دولت به روز خواهد شد.