تاریخ انتشار خبر: 24 بهمن 1400 | 10:25:42
کد خبر : 12112
یادداشتی از سیدحمیدحسینی:

خلیلیان ویلموتس فوتبال ایران؛خوزستان به اسکوچیچ ها نیاز دارد!

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سیدحمیدحسینی فعال سیاسی-اجتماعی در یادداشتی باعنوان :خلیلیان ویلموتس فوتبال ایران؛خوزستان به اسکوچیچ ها نیاز دارد! بعد از حذف تیم ملی ایران در نیمه نهایی مسابقات جام ملت های آسیا کارلوس کی‌روش از سرمربیگری برکناری و جای خود را به مربی بلند آوازه بلژیکی مارک ویلموتس داد.همگان انتظار فوتبال درخشان در دوران […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سیدحمیدحسینی فعال سیاسی-اجتماعی در یادداشتی باعنوان :خلیلیان ویلموتس فوتبال ایران؛خوزستان به اسکوچیچ ها نیاز دارد!

بعد از حذف تیم ملی ایران در نیمه نهایی مسابقات جام ملت های آسیا کارلوس کی‌روش از سرمربیگری برکناری و جای خود را به مربی بلند آوازه بلژیکی مارک ویلموتس داد.همگان انتظار فوتبال درخشان در دوران این مربی بلژیکی داشتند،اما دیری نپایید ایران بعد از دو پیروزی مقابل کشورهای ضعیف آسیایی؛متحمل دو شکست ناامید کننده در مقابل عراق و بحرین گردید که با توجه به بازی های دور برگشت اکثر کارشناسان و فوتبال دوستان ایرانی از حذف تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی خبر می دادند. تا اینکه فدراسیون فوتبال هزینه هنگفتی که برای آوردن این مربی کرده بود همراه با غرامت پرداخت کند.و به مربی که در فوتبال خوزستان و باشگاه صنعت نفت آبادان اعتماد کند.

دراگان اسکوچیچ که حتی سابقه مربیگری در لیگ یک ایران را در رزومه داشت،و با کمترین ادعا هدایت تیم ملی را در بدترین شرایط ممکن بدست گرفت و بعد از گذشت ۱۵ بازی بدون شکست و با ۱۴ برد بعنوان اولین کشورآسیایی راه یافته به جام جهانی قطر راه یافت.

صادق خلیلیان بعد از تغییر و کاهش جدی سطح مدیریتی از یک پست ملی وزارت به یک مدیر استانی که بعنوان اولین استاندار به اصطلاح ویژه خوزستان؛مردم انتظار روزهای درخشان را برای توسعه و پیشرفت استان متصور بودند؛ اما همانگونه که ویلموتس مربی نام آشنا بلژیکی تنها شش ماه در فوتبال ایران دوام نیاورد.این بارخلیلیان در قامت استانداری خوزستان با بکارگیری معاونین بمراتب ضعیف تر از قبل و حتی گمنام با شرایط و زیرساخت هااستان را به سراشیبی سقوط و عدم توسعه قرار داده است.

اگر نگاهی گذرا به انتصابات ادارات کل در خوزستان بیندازیم قطعا به عمق فاجعه پی خواهیم برد که در این مدت خلوتگاه قومیت اقلیت خاص شده است. نمایندگان خوزستان درمجلس شورای اسلامی در تذکر به رئیس جمهور شرایط نامناسب فعلی را هشدار دادند. اما سهل انگاری و بی توجهی استاندار روز به روز شرایط را حادتر می کند؛ایشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه با اعلام اینکه شرایط را تا سه سال آینده بهبود می بخشند بنوعی از رییس جمهور فرصت خواستند اما اگر شرایط به همین منوال پیش رود روزهای خوبی در انتظار مردم و دولت در خوزستان نخواهیم بود.

خوزستان در شرایط فعلی به فردی بی ادعا و مردمدار نیازمند است که با شرایط و زیرساخت های آشنایی کافی و چالش ها را به فرصت ها مبدل کند.