تاریخ انتشار خبر: 13 مهر 1402 | 01:33:39
کد خبر : 14984

تقدیر از زحمات کارکنان واحد درمان پیشگیری هاری

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛ مهرداد شریفی معاون اجرایی مرکز بهداشت استان با حضور در واحد درمان پیشگیری هاری بیمارستان رازی از زحمات کارکنان این مجموعه که تحت نظارت معاونت بهداشت خدمت رسانی می نمایند تقدیر و تشکر کرد. شریفی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۰۰۰۰ مورد حیوان گزیدگی در شهرستانهای تحت پوشش […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛ مهرداد شریفی معاون اجرایی مرکز بهداشت استان با حضور در واحد درمان پیشگیری هاری بیمارستان رازی از زحمات کارکنان این مجموعه که تحت نظارت معاونت بهداشت خدمت رسانی می نمایند تقدیر و تشکر کرد.

شریفی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۰۰۰۰ مورد حیوان گزیدگی در شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز رخ داده که با ارائه خدمات شبانه روزی در ۲۵ واحد درمان پیشگیری هاری و انجام اقدامات مدیریت مواجهه با حیوان گزیدگی و پیشگیری پس از مواجهه(شستشوی محل زخم موارد حیوان گزیده،۴ نوبت واکسیناسیون هاری،سرم تراپی هاری،واکسیناسیون کزاز و پیگیری مستمر موارد تا تکمیل واکسیناسیون) از ابتلا و مرگ حتمی تعداد زیادی از افرادی که توسط حیوانات هار گزیده شده‌اند پیشگیری شده است.

وی افزود: روز جهانی هاری “روز ۲۸ سپتامبر مصادف با ۶ مهر سال شمسی” فرصتی برای آموزش و افزایش آگاهی کلیه افراد جامعه در مورد بیماری هاری، پیشگیری حیوان گزیدگی و کنترل و حذف این بیماری در جوامع بشری است.

گفتنی است لویی پاستور دانشمند فرانسوی برای اولین بار واکسن هاری را ساخته و به جامعه بشریت اهدا نمود.

به همین مناسبت برای بزرگداشت خدمات این دانشمند برجسته، از سال ۲۰۰۷ میلادی سالروز فوت او به عنوان روز جهانی هاری نامگذاری شده است.