تاریخ انتشار خبر: 4 تیر 1402 | 16:30:51
کد خبر : 14520
معاون اجرایی مرکزبهداشت استان خبر داد:

تجهیز آزمایشگاههای ازدواجی و مراکز بهداشت ۸ شهرستان دیگر به۸ دستگاه”سل کانتر” هماتولوژی

معاون اجرایی مرکزبهداشت استان گفت: ۸ دستگاه سل کانتر هماتولوژی با اعتبار ۱۸میلیارد و۴۰۰میلیون ریال برای آزمایشگاههای ازدواجی و مراکز بهداشت چند شهرستان در حوزه تحت پوشش خریداری شد.

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان،مهرداد شریفی معاون اجرایی معاونت بهداشت با بیان این خبر در این باره اظهار داشت: ایجاد دسترسی عادلانه تمامی مناطق استان خوزستان به خدمات تخصصی و پزشکی حوزه سلامت، همواره از اهداف اصلی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بوده است وخوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته به منظور رفاه حال مردم عزیز و رفع مشکلات و چالش های موجود و ارائه خدمات با کیفیت به مراجعین این اقدام صورت پذیرفت.

شریفی با اشاره به اینکه دستگاه سل کانتر یکی از پرکاربردترین و اصلی ترین تجهیزات آزمایشگاهی است که با  کمک این دستگاه می توان تعداد گلبول های قرمز(RBC)، گلبول های سفید(WBC)  و پلاکت ها را اندازه گیری کرد. افزود: با نصب و راه اندازی  این تعداد دستگاه سل کانتر، کمک شایانی به مراقبت زنان باردار در انجام آزمایشات خواهد شد.. 

معاون اجرایی  مرکزبهداشت استان خاطر نشان کرد: مراکز بهداشت شهرستان های کرخه ، حمیدیه وکارون به منظور راه اندازی آزمایش های مراجعین ازدواجی در راستای سیاست های جمعیتی کشور و  برنامه های کشوری حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزند آوری وهمچنین درجهت ارتقا دستگاههای  شهرستان های اندیمشک،رامهرمز، مسجد سلیمان و…  به منظور افزایش ظرفیت پذیرش روزانه و ارتقای سطح کمی و کیفی نتایج آزمایشهای بسته های خدمتی سلامت مادران باردار،سالمندان و طب کار به ۸ دستگاه سل کانتر هماتولوژ ی پیشرفته که توسط این معاونت خریداری شده است مجهز گردیدند.