تاریخ انتشار خبر: 19 اسفند 1397 | 14:45:00
کد خبر : 4645

تبدیل خاک خوزستان به زر با دستان پرتوان فعالان بخش کشاورزی

به گزارش زاگرس نشینان ؛حضور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در نمایشگاه چهار دهه دستاوردهای کشاورزی فرصتی برای توانمندی های استان بود. رییس روابط عمومی سازمان گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان در نمایشگاه چهار دهه دستاوردهای کشاورزی، صنایع تبدیلی، تکمیلی فناوری های پیشرفته غذایی، صادرات و فعالیت های تشکل های جهادی که در تاریخ ۱۲ تا […]

به گزارش زاگرس نشینان ؛حضور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در نمایشگاه چهار دهه دستاوردهای کشاورزی فرصتی برای توانمندی های استان بود.
رییس روابط عمومی سازمان گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان در نمایشگاه چهار دهه دستاوردهای کشاورزی، صنایع تبدیلی، تکمیلی فناوری های پیشرفته غذایی، صادرات و فعالیت های تشکل های جهادی که در تاریخ ۱۲ تا ۱۴ اسفند ماه سال جاری در تهران برپا شد حضور چشمگیری داشت.
ژاله کریمی نژاد افزود: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و ادارات کل تابعه اعم از بخش های پژوهشی و اجرایی در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی علیرغم تحریم ها و مشکلاتی که پیش رو داشتند نقش مهمی در جهت استقلال و امنیت غذایی کشور ایفا کردند.
وی ادامه داد: ارتقاء تولید محصولات کشاورزی اعم از محصولات زراعی و باغی از  ۲ و نیم میلیون تن  به ۱۶ مبلیون تن، ارتقاء ضریب مکانیزاسیون از ۰٫۲۳ اسب بخار قبل از انقلاب به ۱٫۳۷ اسب بخار در حال حاضر ، ارتقاء تولید گوشت قرمز از ۱۸ هزار تن به ۴۲ هزار تن و گوشت مرغ از ۴ هزار تن به ۹۲ هزار تن،یک هزار و ۲۹۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی،استحصال آبزیان دریایی از ۲ و ۲ دهم تن پیش از انقلاب  به ۴۸ هزار تن و ۳۵۲ پروژه و طرح های تحقیقاتی در دو پژوهشکده آبزی پروری و خرما و میوه های گرمسیری  تنها قسمتی  از فعالیت های فعالان این بخش مهم است.
کریمی نژاد اضافه کرد: نمایشگاه چهار دهه دستاوردهای کشاورزی فرصتی برای نمایش دستاوردهایی بود که همه و همه مرهون تلاش و همت بهره برداران و کارشناسان بخش کشاورزی استان است.
وی تصریح نمود: حضور پررنگ سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در این نمایشگاه بار دیگر پتانسیل های موجود در این استان زرخیز را در معرض دید علاقمندان به این بخش قرار داد و این مسئله را خاطر نشان کرد دستان پرتوان و کیمیاگر فعالان بخش کشاورزی خاک خوزستان را به زر تبدیل می کنند تا این استان همواره حاصلخیز و پر برکت باقی  بماند.