تاریخ انتشار خبر: 22 مرداد 1401 | 00:34:04
کد خبر : 13536

بیمارستان میلاد اهواز بر مدار توسعه خدمات و انضباط اداری

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛عبدالحکیم آباریان رییس بیمارستان میلاد اهواز اظهار کرد:از ابتدای دی ماه ۹۸ سکان مدیریت بیمارستان میلاد اهواز را پذیرفتم؛ساختار این بیمارستان ۹۶ تختخوابی بوده است،از ابتدا متوجه شدم که حدود۱۸۰ پرسنل بدون پرونده کاری و قرارداد شاغل بودند که برخی حقوق شان را بصورت چکی و بدون لیست امور مالی دریافت […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛عبدالحکیم آباریان رییس بیمارستان میلاد اهواز اظهار کرد:از ابتدای دی ماه ۹۸ سکان مدیریت بیمارستان میلاد اهواز را پذیرفتم؛ساختار این بیمارستان ۹۶ تختخوابی بوده است،از ابتدا متوجه شدم که حدود۱۸۰ پرسنل بدون پرونده کاری و قرارداد شاغل بودند که برخی حقوق شان را بصورت چکی و بدون لیست امور مالی دریافت می نمودند.

وی افزود: در حال حاضر پرسنل طبق قانون کار پرونده دارند و سوابق آنها در سامانه ثبت می گردد.و اگر شخصی ۲۰ سال بعد به بیمارستان مراجعه نماید و درخواست سوابقش را داشته باشد بصورت آنلاین به ایشان تحویل داده می شود.

ایشان ادامه داد:بیمارستان میلاد اهواز قبل از سال ۹۸ تعداد ۹۶ تختخوابه بود که با همکاری پرسنل و مدیران ارشد آن را به ۱۲۲ تخت ارتقاء دادیم. قبلا ماهانه تعداد حدودا۳۰۰ عمل جراحی در این بیمارستان انجام می‌شد که در حال حاضر آنرا به حدود ۹۰۰ عمل جراحی رساندیم. که متوسط روزانه ۳۰ الی ۴۰ عمل جراحی در بیمارستان میلاد اهواز در حال انجام می باشد. و این آمار در بین سایر بیمارستان های خوزستان چشمگیر می باشد.

آباریان گفت:قبل از دیماه ماه سال ۹۸ اسامی کارکنان جهت بیمه بصورت کاغذی رد میشد بیمه بودند ولی حق بیمه آنها بصورت کاغذی رد می شد وهیچکدامشان بیمه شان پرداخت نمی گردید.زمانی که این مسئولیت را پذیرفتم توافقی با سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت که علاوه بر پرداخت بیمه جاری پرسنل،بدهی بیمه قبل را قسط بندی نمودیم و تسویه حساب کامل صورت پذیرفت. و تمامی پرسنل از سال ۱۴۰۰ دارای بیمه تکمیلی می باشند که از امسال مقرر گردید۵۰ درصد از اصل بیمه شده اصلی از سوی بیمارستان پرداخت می گردد.

رئیس بیمارستان میلاد اهواز درخصوص رفاهیات پرسنل این بیمارستان بیان کرد:در خصوص سرویس ایاب و ذهاب قبل از بهمن ماه سال ۹۸ هیچگونه سرویسی در اختیار پرسنل قرار نداشت تا اینکه از ابتدای سال ۹۹ سرویس در اختیار پرسنل قرار گرفت و مشکلاتی که در این زمینه گاها برای مجموعه بیمارستان پیش می آمد مرتفع گردید.

آباریان به نحوه پرداخت حقوق کارکنان بیمارستان اشاره کرد و افزود: در ابتدای شروع کاری در این مسئولیت در دی ماه حقوق مرداد ماه ۹۸ پرسنل و خردادماه ۹۸ پزشکان را پرداخت نمودیم. که شش ماه معوقه حقوق کارکنان را عهده دار شدم اما با توکل به خدا در حال حاضر حقوق تمامی پرسنل بروز می باشد و پزشکان عمومی بیمارستان میلاد اهواز کارانه فروردین ماه در دریافت نمودند که در مقایسه با سایر بیمارستان ها جلوتریم. و همچنین فاز اول طرح طبقه ای مشاغل را برای پرسنل اجرایی کردیم که به تایید وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی رسید و فاز دوم این طرح در حال اجراست.

حقوق کارکنان طبق قانون تامین اجتماعی پرداخت می گردد و ۵۷ درصد برای پایین ترین حقوق ها و ۳۸ درصد برای سایر سطوح در سال ۱۴۰۱ به آن اضافه شد.حدودا

یک چهارم کارکنان بیش از ۱۰ میلیون ،یک چهارم بین ۸ الی ۹ میلیون و مابقی بین ۶ الی ۸ میلیون تومان حقوق دریافت می نمایند‌.و هیچ پرسنلی وجود ندارد که ۱۷۵ ساعت کار کرده باشد و پایین تر از این مزایا دریافت نماید و اگر وجود داشته باشد را حتما پیگیری می نمایم،اما پرسنل ساعتی وجود دارند که ۴۰ ساعت کارکرد دارند که براساس ۴۰ ساعت حقوقش پرداخت می شود. و مرخصی کارکنان طبق کار اجرا می گردد.

عبدالحکیم آباریان در پایان تعداد کارکنان و نحوه قراردادآنها با بیمارستان میلاد اهواز گفت: پرسنل بیمارستان از ابتدای سال ۱۳۹۹ که تعداد آنها ۴۳۳ نفر بودند در حال حاضر ۴۴۱ نفر می باشند.در طول سه سال ۸ نفر به کارکنان بیمارستان اضاف گردید و هیچ پرسنلی را خارج از قاعده جذب ننمودیم.اما اجازه ندادیم پرسنل ما تعدیل شوند بعنوان مثال ۲۵ ماما اضافه در بیمارستان مشغول کارند که مدیران ارشد تهران از بنده شاکیند که چرا پرسنل اضافه در این بخش داریم که متاسفانه این پرسنل قبل از بهمن ماه سال۱۳۹۸ جذب شدند و اگر الان تعدیل شوند از لحاظ اخلاقی صحیح نمی باشد.

مدیریت بیمارستان سعی دارد اکثر پرسنل را از حالت پیمانکاری به قرار دادی تبدیل نماید و در حال حاضر بیمارستان تنها ۲۵نفر نیروی پیمانکار شرکت خدمات دارد. که بصورت برون سپاری مشغول بکارند.۸۷ نفر از کارکنان شامل قانون ایثارگران قرار دائم شدند و مابقی آنها بصورت قرارداد مدت معین در این بیمارستان شاغلند.