تاریخ انتشار خبر: 23 تیر 1396 | 07:10:39
کد خبر : 599

بررسی وضعیت پروژه های عمرانی خوزستان توسط مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه

علی اکبر حاج محمدی در این بازدید که استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان محلی وی را همراهی می کردند،گفت: از روز گذشته تاکنون بسیاری از راه های خوزستان را از نزدیک بازدید کرده و‌ از کم و کاست آنها باخبر شدم، و امروز و فردا این بازدیدها ادامه خواهد داشت. وی در خصوص احداث […]

علی اکبر حاج محمدی در این بازدید که استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان محلی وی را همراهی می کردند،گفت: از روز گذشته تاکنون بسیاری از راه های خوزستان را از نزدیک بازدید کرده و‌ از کم و کاست آنها باخبر شدم، و امروز و فردا این بازدیدها ادامه خواهد داشت.
وی در خصوص احداث پل سه بلوطک بخش دهدز که راه ارتباطی روستاهای منطقه به راه اصلی است افزود: از پل سه بلوطک نیز دیدن شد و این ‌پروژه را در‌کنار دیگر پروژه ها قرار داده و روزهای آینده در تهران به‌جمع بندی رسیده و یک بسته برای مجموع این راه ها آماده خواهیم کرد که موجب پیشرفت در ‌همه جاهای خوزستان شود
وی ادامه داد: سعی خواهیم کرد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را تامین کنیم تا روند ادامه ساخت و تکمیل آن سرعت گیرد.
استاندار خوزستان نیز در حاشیه این بازدید گفت:هفته ی گذشته نشستی در‌ حوزه ی پروژه های عمرانی، به ویژه راه، با دکتر محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در تهران داشتیم که تصمیمات خوبی اتخاذ شد.
غلامرضا شریعتی افزود: خوزستان در ‌حمل کالا در جایگاه اول، و ‌جابجایی مسافر جایگاه سوم را دارد ، اما در شاخص استاندارهای راه ها رتبه ششم را داریم که این‌موضوع موجب بالا‌رفتن ‌تصادفات‌ و‌ کاهش ایمنی در جاده ها می‌شود.
وی ادامه داد: لذا رئیس سازمان برنامه و بودجه مشاور خود را مامور سفر به خوزستان و بررسی وضعیت از نزدیک و تهیه گزارش از وضعیت موجود کرد تا پس از ارایه و بررسی گزارش به رئیس سازمان برنامه و بودجه ، برنامه ریزی مدونی برای ارتقای سطح استانداردهای راه های خوزستان گرفته شود که این مهم موجب کاهش تصادفات در خوزستان خواهد شد.
شریعتی با اشاره به تاخیر در بهره برداری از پل هلایجان و عذرخواهی بابت این امر اضافه کرد: متاسفانه ‌مدت زیادی از آغاز ساخت این‌ پل گذشته، اما از زمانی که ما استارت زدیم با سرعت زیادی پیش رفته است. در ‌بازدید پارسال خود از این پل قول بهره برداری این پل را در فروردین ۹۶ داده بودم که تاخیراتی در آن به موجب کمبود اعتبار بوجود آمد و امیدواریم این پل با تامین اعتبار لازم تا ۲ ماه آینده به زیر بار ترافیکی رود.
کار ساخت پل هلایجان در شهرستان ایذه از سال ۸۹ آغاز شده است.‌کار ساخت پل سه بلوطک نیز پس از گذشت حدود ۱۰ سال از آبگیری سد کارون سه و به زیر آب رفتن پل قدیمی گدار شهپیر که راه اهالی منطقه بود، از سال ۹۳ آغاز شده است.