به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛محمدحسین پناهی فر مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان یکی از قطبهای اقتصادی کشور در جنوب، نزدیکترین مسیر ارتباطی خلیج فارس به مرکز کشور و محل تلاقی کریدور غرب و کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور است و از این رو تکمیل محورهای مواصلاتی کریدورهای عبوری از استان […]
به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛محمدحسین پناهی فر مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان یکی از قطبهای اقتصادی کشور در جنوب، نزدیکترین مسیر ارتباطی خلیج فارس به مرکز کشور و محل تلاقی کریدور غرب و کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور است و از این رو تکمیل محورهای مواصلاتی کریدورهای عبوری از استان در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به افتتاح ۱۵ کیلومتر مسیر بزرگراهی در خوزستان تا پایان سال جاری افزود: استان خوزستان به عنوان یکی از قطبهای اقتصادی کشور از اهمیت جغرافیایی، صنعتی و ترانزیتی بالایی برخوردار است و قرار گرفتن آن در محل تلاقی کریدور بزرگراهی غرب و کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور، نشان دهنده اهمیت تکمیل و توسعه هرچه سریعتر راههای این استان به سمت مرکز و استانهای ترانزیتی کشور است.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص تکمیل بخشهایی از کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان خوزستان گفت: ۴۸ کیلومتر از کریدور غرب کشور در خوزستان قرار دارد که شامل کمربندی اندیمشک و کمربندی غرب اهواز است و با توجه به ترافیک سنگین عبوری از این منطقه، تکمیل شدن کمربندیها برای ساماندهی ترافیک شهر اهواز دارای اهمیت زیادی است.
به دنبال تامین اعتبار جهت کمربندی غرب اهواز هستیم
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت تکمیل هرچه سریعتر این پروژهها به دنبال جذب سرمایه از محل ماده ۵۶ و سایر روشهای قانونی برای تامین اعتبار موردنیاز جهت کمربندی غرب اهواز هستیم. همچنین مذاکرات برای جذب سرمایهگذار در کمربندی ماهشهر انجام شده است تا شاهد اجرایی شدن این طرح باشیم.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص محور اهواز – ایذه – لردگان گفت: این محور به عنوان یکی از مهمترین کریدورهای ارتباطی جنوب به مرکز کشور و پایتخت از طریق استانهای خوزستان،چهارمحال و بختیاری و اصفهان محسوب میشود و در بیشتر مواقع دارای ترافیک عبوری سنگین از بنادر استان خوزستان به سمت مرکز کشور است که تمام قطعات آن پیمانسپاری شده است.
پناهی فر ادامه داد: با پیگیریهای صورت گرفته از اهواز تا باغملک تا سال آینده به صورت بزرگراه زیر بار ترافیک میرود و عملیات اجرایی باغملک تا ایذه نیز تا سال آینده به اتمام میرسد.
بخشی از اعتبار موردنیاز مسیر ایذه تا لردگان با توجه به صعب العبور بودن مسیر و سنگین بودن عملیات اجرایی از محل تهاتر نفت و سایر روشهای قانونی جذب شده است و امیدواریم طی دو سال آینده طبق اولویتبندی زیر بار ترافیکی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه بزرگراه اهواز- رامهرمز- بهبهان یکی دیگر از شریانهای مهم ارتباطی استانهای شرقی به خوزستان است، گفت: احداث باند دوم در ۳۰ کیلومتر از این محور باقی مانده که با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۵ درصد در حال انجام است.