تاریخ انتشار خبر: 24 تیر 1396 | 23:18:30
کد خبر : 644

استاندار خوزستان: تامین سلامت عمومی مطالبه اصلی مردم از شهرداری باشد

غلامرضا شریعتی شنبه در نشست شورای سلامت استانداری خوزستان اظهار کرد: اینکه وظیفه اصلی شهرداری ها تامین سلامت عمومی است به این معنی است که مردم در محیط سالمی زندگی کنند و شرایط سالمی برای محیط زیست مردم فراهم شود. وی با اشاره به وجود مشکلات فرهنگی در اقشار مختلف گفت: مردم از شهرداری ها […]

غلامرضا شریعتی شنبه در نشست شورای سلامت استانداری خوزستان اظهار کرد: اینکه وظیفه اصلی شهرداری ها تامین سلامت عمومی است به این معنی است که مردم در محیط سالمی زندگی کنند و شرایط سالمی برای محیط زیست مردم فراهم شود.

وی با اشاره به وجود مشکلات فرهنگی در اقشار مختلف گفت: مردم از شهرداری ها فقط عمران می خواهند اما به پشت پرده و دیگر وظایف توجه نمی کنند.

شریعتی ادامه داد: شاید در حیطه وظایف شهرداری، به اندازه ای که آسفالت کردن خیابان از دیدگاه مردم اهمیت دارد داشتن کشتارگاه بهداشتی صنعتی مهم نیست و آن را جزو وظایف شهرداری نمی دانند.

استاندار خوزستان اضافه کرد: غافل از اینکه یک خطا در این مساله می تواند آسیب جمعی برساند و شهر را دچار بحران کند.

وی اظهار کرد: باید نگاه خود را به شهرداری تغییر دهیم و تمام وظایف شهرداری از شهرداری ها خواسته شود.

شریعتی گفت: اگر همه بسیج شوند و ارزش ها را تغییر دهند جامعه مطالبه گر می شود چون در صورت تامین نشدن سلامت مردم، بقیه کارهای عمرانی ارزشی ندارند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه حل مشکلات باید مداوم باشد اضافه کرد: کسی مکلف به حل مشکل سگ های ولگرد و یا التور در برخی شهرها نیست درصورتی که نباید شهر به حال خود رها شده باشد.

وی بیان کرد: شهرداری باید در راس کار وارد عمل شود و شهر در حالت سردرگمی نماند و از ابزارهای قانونی لازم استفاده شود.

شریعتی اظهار کرد: اگر هنوز موضوع سگ های ولگرد حل نشده و اقدامات انجام شده برای التور رضایت بخش نیست به این دلیل است که شهر متولی ندارد و با همدیگر تعارف داریم.

استاندار خوزستان ادامه داد: باید تعارف ها را کنار بگذاریم و برای انجام کارها پیگیری و مداومت کنیم.

وی بیان کرد: نشست های شوراهای سلامت باید با فاصله نزدیک تر برگزار شود و فعلا دستور کار جدیدی تعیین نشود و مصوبات قبلی پیگیری شود.

شریعتی اظهار کرد: کمیته های زیر گروه شورای سلامت باید تشکیل شود و مسئولان کمیته ها گزارش دهند و باید با تشکیل یک جلسه، اعضای شوراهای سلامت کل خوزستان دعوت شوند.

اکسین پرس – چگونگي اجراي طرح تحول نظام سلامت در خوزستان

محمد صادق کریمی کیا، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان نیز اظهار کرد: اتلاف سگ ها تا آخر شهریور امسال به عنوان یک راه حل موقتی انجام می شود و شهرداری باید زمینی را در اختیار سازمان های مردم نهاد برای نگهداری آنها قرار دهد.

ایرنا مشهد – اعتراض به سگ کشی در مشهد

ایرنا خوزستان- اعتراض حامیان حیوانات به کشتار سگ های بی صاحب در اهواز

ایرنا – اعتراض به سگ کشی در مقابل سازمان حفاظت محیط زیست

اعتراض به سگ کشی در شیراز ، تجمع مقابل محیط زیست و حواشی آن

دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز بر هرس کردن درختان کونوکارپوس تا پیش از آغاز فصل بارندگی ها تاکید کرد وگفت: با قطع این درختان موافق نیسیتم اما هرس کردن درختان با امکان گلدهی باید به موقع انجام شود.