تاریخ انتشار خبر: 19 بهمن 1400 | 23:57:44
کد خبر : 12066
یادداشتی از سیدحمیدحسینی:

از قسم حضرت عباس نمایندگان تا استقلال استاندار و دم خروس انتصابات

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سیدحمیدحسینی فعال سیاسی-اجتماعی در یادداشتی باعنوان:از قسم حضرت عباس نمایندگان تا استقلال استاندار و دم خروس انتصابات در تاریخ ۱۷ آذرماه یکی از نمایندگان خوزستان در مصاحبه ای با رسانه ها در خصوص انتصابات اظهار کرد: به اطلاع مردم شریف می رسانم که انتخاب مسئولین و متولیان امورات اجرایی استان به […]

به گزارش خبرگزاری زاگرس نشینان؛سیدحمیدحسینی فعال سیاسی-اجتماعی در یادداشتی باعنوان:از قسم حضرت عباس نمایندگان تا استقلال استاندار و دم خروس انتصابات

در تاریخ ۱۷ آذرماه یکی از نمایندگان خوزستان در مصاحبه ای با رسانه ها در خصوص انتصابات اظهار کرد: به اطلاع مردم شریف می رسانم که انتخاب مسئولین و متولیان امورات اجرایی استان به عهده مسئولین اجرایی و استانداران بوده است.
وی همچنین افزود: نمایندگان در انتخاب افراد مورد مشورت قرار نگرفته و برای مراسم معارفه برخی از مسئولین در سطح استان و شهرستان‌ها از نمایندگان دعوت نشده است وصرفا دعوت بصورت عمومی و بدون در نظر گرفتن حضور نماینده ها در حوزه انتخابیه بوده است.

استاندار خوزستان در ۲۴ آذرماه در جمع تشکل های دانشجویی در دانشگاه شهید چمران گفت: در مقابل فشارهایی که برای انتصابات وجود دارد ایستادگی می کنم و اجازه نخواهم داد افراد ضعیف در پستها به کار گرفته شوند.

در تاریخ ۶ بهمن ماه جاری عضو مجمع نمایندگان خوزستان مصاحبه ای تند نسبت علمکرد خلیلیان در خوزستان اظهار کرد: وضعیت فعلی خوزستان پذیرفتنی نیست.

ایشان ادامه داد باید دخالت نمایندگان در انتصابات اعلام عمومی شود گفت: اگر فشاری بر استاندار خوزستان در راستای انتصاب مدیران شایسته و کاردان وجود دارد باید اعلام شود.

با گذشت فقط شش ماه ازدولت رئیسی در خوزستان اگر نگاهی گذرا به پرونده انتصابات استان داشته باشیم ، متاسفانه شاهد دخالت بیش از حد نمایندگان در برخی حوزه های انتخابیه ایم ؛ گاها افرادی بعنوان فرماندار شهرستان ها منصوب شدند که کم ترین سابقه مدیریتی را در پرونده دارند اما بخاطر اعمال فشار نمایندگان بر گرده وزارت کشور انتصاباتی که صورت گرفته است بیش از آنکه جنبه توسعه و پیشرفت شهرها مدنظر باشد چیدمان ترکیب ستادهای انتخاباتی نمایندگان در نظر گرفته شده است.

در روزهای اخیر متاسفانه شاهد سیاه نمایی از سوی برخی نمایندگان خاص با شانتاژ قومیتی به عملکرد مدیران استان هستیم ، در صورتیکه اگر به عملکرد آنها نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که این مدیران مطلوب ترین عملکرد را در حوزه انتخابیه نمایندگان مربوطه دارا هستند.

در پایان انتظار می‌رود نمایندگان انقلابی مجلس شورای اسلامی بجای فرافکنی ها کمی وقت خود را آزاد کنند و قوانین و مقررات مربوط به اختیارات شان را مطالعه کنند که در دوره های بعد به سد هیئت نظارت شورای نگهبان برخورد نکنند و در میان موکلین شان مظلوم نمایی ننمایند.